Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Podkast - Hvordan spiller dere erfarne av dette i bilen?

Startet av Roy_Bergen, torsdag 13. juni 2019, klokken 09:27

« forrige - neste »

Roy_Bergen

Venter ennå på min TM3, kommer vel til Bergen i løpet av måneden håper jeg.

Hører mye på podkast i bilen.   I dag lastes podkastene ned på mobilen som er knyttet til dagens bil (Kia Soul) med Android Auto.   Da er det lett å velge podkast på skjermen i bilen, relativt trafikkvennlig, slipper å tukle med telefonen.

Redd jeg kommer til å savne Android Auto i TM3 - men får så mye annet som er bra at det kommer jeg over :-)

Hvordan løser dere avspilling av podkaster i TM3, helst uten å fikle med telefonen under kjøring?


Killingen

Sitat fra: Roy_Bergen på torsdag 13. juni 2019, klokken 09:27
Venter ennå på min TM3, kommer vel til Bergen i løpet av måneden håper jeg.

Hører mye på podkast i bilen.   I dag lastes podkastene ned på mobilen som er knyttet til dagens bil (Kia Soul) med Android Auto.   Da er det lett å velge podkast på skjermen i bilen, relativt trafikkvennlig, slipper å tukle med telefonen.

Redd jeg kommer til å savne Android Auto i TM3 - men får så mye annet som er bra at det kommer jeg over :-)

Hvordan løser dere avspilling av podkaster i TM3, helst uten å fikle med telefonen under kjøring?

Har ikke fått min TM3 enda, men den har jo spotify (så fremt du har premium interiør), spotify har jo for en stund tilbake startet med podcast, så mulig det går gjennom det grensesnittet, men har som sagt ikke fått testet det enda.


GOS

Sitat fra: Killingen på torsdag 13. juni 2019, klokken 09:30
Sitat fra: Roy_Bergen på torsdag 13. juni 2019, klokken 09:27
Venter ennå på min TM3, kommer vel til Bergen i løpet av måneden håper jeg.

Hører mye på podkast i bilen.   I dag lastes podkastene ned på mobilen som er knyttet til dagens bil (Kia Soul) med Android Auto.   Da er det lett å velge podkast på skjermen i bilen, relativt trafikkvennlig, slipper å tukle med telefonen.

Redd jeg kommer til å savne Android Auto i TM3 - men får så mye annet som er bra at det kommer jeg over :-)

Hvordan løser dere avspilling av podkaster i TM3, helst uten å fikle med telefonen under kjøring?

Har ikke fått min TM3 enda, men den har jo spotify (så fremt du har premium interiør), spotify har jo for en stund tilbake startet med podcast, så mulig det går gjennom det grensesnittet, men har som sagt ikke fått testet det enda.

Du kan ikke høre på Spotify Podcast gjennom bilens Spotify (med mindre det er endret i 2019.16 eller senere software)

På TuneIn i bilen finner du mange Podcast, men mangler mye av det norske.

Jeg bruker da Spotify på mobilen, gjør søk/valg der før jeg kjører og kan da styre til 'neste/pause' etc på skjermen/scroll hjulene.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

ecx

Er litt mellom å bruke Spotify (med egen konto) og AntennaPod på Android Mobilen.

Bilen husker ikke nødvendighvis hvor man har stopped og noen ganger får men ikke høre podcasten til slutt.
Med playeren på tlf. må man har tilkoblet tlf og startet appen for å kunne høre.

Hører nå mest fra tlf. i steden for spotify på bilen. Men perfekt er det ikke heller.

Klykken

Podkicker er fin på mobilen (iallefall Android). Ellers finner man podcaster på Tunein også, som er i bilen.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Counterpointer

Bruker mest podcast app på iPhone. Podcaster er såpass lange at det er lite stress med det.
Er du på langtur så kan autopilot holde bilen i gang mens du skifter podcast på app om du vil bytte serie, innenfor samme serie bytter du lett med scrollhjulet på rattet.

CarPlay eller Android auto hadde dog vært å foretrekke.

fredag

Jeg bruker podcast-appen Overcast på iPhone, via blåtann.

Fordelen med en skikkelig podcast-app er at den har smartspeed (jeg pleier å høre på 1,25x hastighet), fjerner tause pauser, justerer lydnivået og at jeg kan forsette å høre videre på telefonen når jeg går eller sykler.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

OhmPaPa

Kjører rett nok TMX men Podcast Addict på Android funker bra via bluetooth. Styrer med knappene på rattet. Får hørt hele podcasten.  :D

Har slått av autostart ellers spiller den et lite minutt av podcasten på lavt volum når jeg nærmer meg bilen. Vil gjerne ha med alt jeg.  :P

Hejduk

Bruker TuneIn med konto. Da kan du legge in podcast favoritter via PC (også linker som du legger inn manuelt). Eneste ulempen er at TuneIn ikke husker hvor du avsluttet sist.
2021 Model 3 LR blå
2021 Model Y LR hvit
2019 Model 3 LR grå
2018 Hyundai Kona grå
2017 i3 protonic blue
2012 US Leaf LS rød
2002 Saxo hvit

Roy_Bergen

Takk for svar alle sammen!
Bruker Pocket Cast på min Android tlf.
Veldig lett å bruke sammen med Android Auto.

Kan det løses ved å bruke knappene på rattet til hopping hjelper det mye.
Går kjapt å legge opp spilleliste i Pocket Cast før kjøreturen.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA