Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan monterer man hengerfeste på Model 3?

Startet av ryback, torsdag 13. juni 2019, klokken 09:03

« forrige - neste »

ryback

Jeg forsøkte å sette inn hengerfestet i går og fikk det ikke til. Jeg googlet og ringte Tesla support uten at jeg fikk noe hjelp. Etter litt fikling så fant jeg ut av det og tenkte jeg skulle dele det med omverdenen så kanskje neste person som er like nedsnødd som meg finner denne tråden.

Før man forsøker å stikke hengerfestet inn i festeanordningen på bilen må man vri skruen på hengerfestet med klokka for at kulene i toppen skal trekke seg inn. For å kunne vri mer enn en kvart omdreining må man først dra skruen til høyre. Det er forsåvidt noen klistremerker med piler på skruen som alluderer til dette men jeg skjønte ikke hva disse "return-tast-klistremerkene" forsøkte å fortelle meg.


Stoppe

Dette ser ut som et "standard" Westfalia tilhengerfeste. Har hatt samme på både Audi og Ford.

Her er en video:
https://www.youtube.com/watch?v=ulh282wpqP0

ryback

Ja, det var Westfalia. Har ikke hatt avtagbart feste før så det var veldig nymotens og fremmed for meg. :)

ToWalkOrDrive

Takk for det. Og det på videoen om at du faktisk skal klare å vri på kontakt-braketten. Greit å vite på en annen bil jeg har, som jeg har kjørt med henger uten lys siden jeg ikke har fått opp lokket nok, da det har krasjet i skjørtet bak... Veldig rart at de ikke klistrer på en linje på engelsk med instruksjoner på hengerfestet. Er enig i at det der var langt fra selvforklarende.
Tesla Model Y                         2021-

el-p

Jeg hadde litt problemer med å skjønne hvordan man monterer kroken og fant denne videoen her, videoen er på engelsk, men det viser tydelig hvordan man monterer kroken på TM3.

https://insideevs.com/news/356304/tow-hitch-installation-tesla-model-3/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA