Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"IT-utfordringer forbundet med registrering av din Model X"

Startet av kodax, onsdag 12. juni 2019, klokken 22:07

« forrige - neste »

kodax

Fikk denne nå, hva er det de egentlig har problemer med, mener de at det er noe jeg ikke har gjort på nettsiden deres (ikke mer for meg å gjre deg), eller er det de som sliter med sine eller andres systemer kanskje? Trodde jeg skulle få bilen i morgen, men det blir det nok ikke noe av..
SitatKjære kunde, pga IT-utfordringer forbundet med registrering av din Model X, har du foreløpig blitt booket inn til levering tidspunkt fjernet av meg, for å sikre at du har en plass i kalenderen vår. Vi vil ta kontakt med deg så fort utfordringen er løst og gi deg en tidligere leveringsdato dersom det blir mulig. Vennligst gå inn på din Tesla-konto og oppdater utestående detaljer, slik at alt er klart før utlevering. Ønsker du ikke å motta SMS, svar STOPP.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Thomas Parsli

De kan jo ha problemer mot Autoreg (kanskje Autoreg er integrert mot Teslas systemer).
Alternativt er det interne systemer som er problemet.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

kodax

Fikk en hyggelig telefon fra dem nå der jeg fikk beskjed om at jeg kan hente den i Drammen i morgen 8)
(Det er visstnok siste utleveringsdag av Teslaer i Drammen i morgen, deretter skal all utlevering gjøres på Lillestrøm. Kanskje det er denne flytteoperasjonen som var "IT-utfordringen".)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Seigmann

Kan jeg spørre ca hvor mange dager fram de fikk flyttet delivery sammenlignet med dagen du fikk på sms?

Spør fordi jeg også har fått akkurat den mld, og håper bilen min kommer noe før slik at jeg rekker å få den før bilferie som kommer ganske snart.

Er det en ny bestilling med oppgradert drivverk og motor? Long range eller standard?

Ha en god dag videre!

kodax

Og der fikk jeg beskjed om at det ikke gikk allikevel, men at det skal forsøkes med ny avtale på Lillestrøm 20.juni
...mistenker at utleveringsavdelingen har endel å gjøre nå fordi Tesla skal ha best mulig tall for Q2.

Dette er en inventory TMX som jeg egentlig skulle fått for en stund siden, men som det viste seg var blitt sendt til Ålesund. Jeg hadde sagt til selger at jeg måtte få den før vi skulle på ferie, alternativt må den stå hos dem fram til jeg kommer tilbake etter 6 uker, noe jeg også har minnet dem på noen ganger, så de er vel interessert i å slippe å lagre den så lenge.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Seigmann

Takk for svar. Gratulerer med flott bil like rundt hjørnet!

2rgeir

Jeg har fått samme beskjed at dem sliter med registrering av bilene. Det forstår jeg ikke da Teslastats viser i snitt ca 190 registrerte biler hver dag.
Jeg fikk forskjøvet levering med 11dager. Da har bilen totalt stått på klargjøring i 4 uker. Jeg er ikke imponert.
Selskapet Tesla har ikke livets rett med bakgrunn i hvordan de driver butikken.

Jokkvahl

Samme problem her. Gjaldt vistnok 35 biler som sliter med å hente ut coc dokument for registrering.
Jeg skulle få en model x tidlig Mai, har bestilt flere flybiletter hvor de har ringt dagen før for å flytte tidspunkt.
Siste datoen jeg har fått nå er 29 juni, men virker som problemet er der fremdeles. Så blir nok flyttet enda lengre inn mot sommeren.

Jeg har lånebil frem til problemet er løst, så jeg er fornøyd forsåvidt da jeg kjører rundt i gratis bil. Men kommunikasjonsbiten må de jobbe med kan du si.

kodax

Jeg fikk beskjed i dag om at jeg ikke får bilen på torsdag allikevel, så da må de sitte på dentil etter at jeg kommer hjem fra ferie i august. Definitivt bedre enn å motta den dagen før ferie, og så ha den stående i 6 uker og tape seg/betale lån/ikke ha mulighet til å benytte seg av angremulighet. Så alt i alt fornøy med dette, spørsmålet er jo da om jeg allikevel vil ha den når august kommer, men det er jo da Tesla sitt problem:)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

2rgeir

Sitat fra: Jokkvahl på tirsdag 18. juni 2019, klokken 20:18
Samme problem her. Gjaldt vistnok 35 biler som sliter med å hente ut coc dokument for registrering.
Jeg skulle få en model x tidlig Mai, har bestilt flere flybiletter hvor de har ringt dagen før for å flytte tidspunkt.
Siste datoen jeg har fått nå er 29 juni, men virker som problemet er der fremdeles. Så blir nok flyttet enda lengre inn mot sommeren.

Jeg har lånebil frem til problemet er løst, så jeg er fornøyd forsåvidt da jeg kjører rundt i gratis bil. Men kommunikasjonsbiten må de jobbe med kan du si.

Fikk du denne infoen pr tlf,epost, personlig oppmøte?

Var det delivery, salgssted, delivery som ordnet leiebil til deg?

Som jeg har forstått det så er det den elektroniske overføringen dem sliter med til svv. Men dette kan jo løses med personlig oppmøte ifølge svv sin infoside om COC.

Jokkvahl

Sitat fra: 2rgeir på onsdag 19. juni 2019, klokken 12:05
Sitat fra: Jokkvahl på tirsdag 18. juni 2019, klokken 20:18
Samme problem her. Gjaldt vistnok 35 biler som sliter med å hente ut coc dokument for registrering.
Jeg skulle få en model x tidlig Mai, har bestilt flere flybiletter hvor de har ringt dagen før for å flytte tidspunkt.
Siste datoen jeg har fått nå er 29 juni, men virker som problemet er der fremdeles. Så blir nok flyttet enda lengre inn mot sommeren.

Jeg har lånebil frem til problemet er løst, så jeg er fornøyd forsåvidt da jeg kjører rundt i gratis bil. Men kommunikasjonsbiten må de jobbe med kan du si.

Fikk du denne infoen pr tlf,epost, personlig oppmøte?

Var det delivery, salgssted, delivery som ordnet leiebil til deg?

Som jeg har forstått det så er det den elektroniske overføringen dem sliter med til svv. Men dette kan jo løses med personlig oppmøte ifølge svv sin infoside om COC.

Info at det berørte 35 biler fikk jeg av en selger muntlig per telefon.
Lånebil ble ordnet av delivery, hentet den hos tesla stavanger (Selv om min bil skulle hentes hos tesla drammen)
På facebook gruppen har vi diskutert dette problemet, og han ene tok det opp med TOCN som igjen tok kontakt med nordisk leder for Tesla. Som kunne bekrefte problemet og at det hadde høyeste prioritet.
Slik jeg har skjønt situasjonen så er det tesla sentralt (USA?) som utsteder dokumentet, men pga noen problemer så får de feilmelding når de plotter de 35 bilenes vin nr i systemet.

2rgeir

Takk for godt svar.
Jeg er litt bekymret for at den planlagte ferien ryker pga dette
Jeg har sett bilen fysisk og x-en har nå fått den nye betegnelsen Dual Motor bakpå der det stod tidligere P100D. Om det er denne type endringer som lager krøll er uvist.
Jeg drar dit på fredag for å få en update.

Jokkvahl

Sitat fra: 2rgeir på onsdag 19. juni 2019, klokken 14:32
Takk for godt svar.
Jeg er litt bekymret for at den planlagte ferien ryker pga dette
Jeg har sett bilen fysisk og x-en har nå fått den nye betegnelsen Dual Motor bakpå der det stod tidligere P100D. Om det er denne type endringer som lager krøll er uvist.
Jeg drar dit på fredag for å få en update.

Inventory eller custom bestilt din ? Min er inventory, og har nok den gamle benevnelsen bak. Bestilt obos model x (x75d)


2rgeir

I morgen avlegger jeg Delivery ett besøk.
Vi har planlagt 2 ukers bilferie og er egentlig avhengig at de leverer bilen til revidert time. Alternativt får dem sette på prøveskilt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA