Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 lader ikke på Fortum Alpitronic hypercharger

Startet av kristtorp, onsdag 12. juni 2019, klokken 10:24

« forrige - neste »

Rsk1

Prøvde den i losgata i trondheim nå. Fikk ikke ladet på 150kW laderen, men på den som var merket 75 kW virket det. Fikk bare ca 40kW men bilen var kald og SOC over 60%
Bmw i3 94ah (Solgt)
Model 3 LR

kristtorp

TeslaBjørn har testet igjen og det har fungert for han. Andre som har prøvd i det siste?
https://www.facebook.com/Teslabjorn/posts/1092870314239429

ETOA

Jeg fikk dette svaret fra Fortum i går:

Jag vet att tillverkarna t.ex. Tritium, ABB och Efacec är i kontakt med Tesla för att ordna problemen med hurtigladning/lynladning.

Det är inget vi får gjort härifrån.



Med vennlig hilsen

Marcus
Fortum Charge&Drive
Tlf: 06910
www.fortum.no

olekvi

Sitat fra: Rsk1 på onsdag 03. juli 2019, klokken 23:00
Prøvde den i losgata i trondheim nå. Fikk ikke ladet på 150kW laderen, men på den som var merket 75 kW virket det. Fikk bare ca 40kW men bilen var kald og SOC over 60%

Jeg har med ujevne mellomrom svingt nedom denne laderen som er i nabolaget, og i dag fikk jeg for første gang til å lade på 150kW-laderen!

Det må være Fortum / Alpitronic som har gjort noe, for jeg har samme SW i bilen som jeg ikke har fått til å lade med tidligere (2019.20.2.1).

Med 73% og "kaldt" batteri fikk jeg bare rundt 35kW, avbrøt ladinga før det var gått et minutt og dro hjem til ladeboksen på garasjeveggen, men kjekt å se at det nå tilsynlatende fungerer :-)
'19 TM3P

warfair

Testet igjen nå i dag på Yx Jaren Tomter. Fungerer fortsatt ikke her, eneste forskjellen er at den brukte halvannet minutt før den feilet, kontra 20-30 sekunder tidligere. Er på sw-versjon 2019.20.4.2.

bjheggset

Har ladet et par ganger på 150KW i Losgata i Trondheim. Funket ikke de første gangene jeg prøvde, men får ladet nå. Får rundt 80-90kw fra 20% SOC.

Trultefan

Nå har ikke jeg testet 150kw i losgata etter at den har begynt å funke med modell 3, men ser ut som man betaler 2,50 per min for denne via plugsurfing kontra 3,50 per min via fortum.

Noen som har testet med plugsurfing?
Tesla Model Y Performance MY23
Morris Garages 4 Standard MY24

Trultefan

Da har jeg testet. Plugsurfing har feil stasjon i appen så ikke noe tilbud der altså. Ellers fungerte 150kw ypperlig.
Tesla Model Y Performance MY23
Morris Garages 4 Standard MY24

olekvi

Sitat fra: Trultefan på fredag 12. juli 2019, klokken 11:54
Da har jeg testet. Plugsurfing har feil stasjon i appen så ikke noe tilbud der altså. Ellers fungerte 150kw ypperlig.

Jeg brukte Plugsurfing da jeg testa, men den sesjonen står ikke registrert hos Plugsurfing.  Kanskje fordi jeg avbrøt så fort?
'19 TM3P

xry

#24
Testet på ny splitter ny hyperlader i Bodø. Fungerte ikke :-(
2019.20.4.4 P3D.

Kanskje de har gjort nylige endringer i laderen sin firmware som de ikke har oppdatert på den siden den er splitter ny?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA