Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Type2-kabel, 3-fas 16A?

Startet av hiawata, mandag 17. juni 2019, klokken 09:56

« forrige - neste »

hiawata

Hei,

Jeg vurderer å kjøpe en ekstra type2 --> type2 kabel til e-golfen (FL). Den medfølgende kabelen er 3-fas 32A, og ganske tung og stiv.
Jeg har prøvd å finne 16/20A 3-fas kabel, men har ikke klart å finne det. Vet noen om det finnes noe sted?
Har 3-fas 16A tilgjengelig i garasjen, så ikke nødvendig med 32A kabel som skal være fast i garasjen.

KjellG

Dersom du har IT nett i huset, vil du trekke 28A i en av faselederne om du lader full fart. Har du TN, er det greit med 16A kabel

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

jkirkebo

Sitat fra: KjellG på mandag 17. juni 2019, klokken 10:12
Dersom du har IT nett i huset, vil du trekke 28A i en av faselederne om du lader full fart. Har du TN, er det greit med 16A kabel

Nei, det vil han ikke på en 16A 3-fase kurs (selv på IT) for da går sikringen. På 16A 3-fase 230V vil det gå ca. 15,6A i en faseleder og 9A i hver av de to andre. Ladestasjonen må da være stilt inn på 9A.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

KjellG

Det har du jo helt rett i, jeg var for fiksert på 2*16A ladere i bilen.

elektrolux

Sitat fra: hiawata på mandag 17. juni 2019, klokken 09:56
Hei,

Jeg vurderer å kjøpe en ekstra type2 --> type2 kabel til e-golfen (FL). Den medfølgende kabelen er 3-fas 32A, og ganske tung og stiv.
Jeg har prøvd å finne 16/20A 3-fas kabel, men har ikke klart å finne det. Vet noen om det finnes noe sted?
Har 3-fas 16A tilgjengelig i garasjen, så ikke nødvendig med 32A kabel som skal være fast i garasjen.

Kanskje vår til 1/2 fastpris: https://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/f?tm=
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA