Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Smart luftfjæring

Startet av V65, tirsdag 11. juni 2019, klokken 13:39

« forrige - neste »

V65

Luftfjæringen på min bil starter alltid i low.
Setter den til standard og den blir stående slik ut kjøreturen.
Neste kjøretur er den satt til low igjen.
Er low blitt den nye standard innstillingen fra Tesla?
Kan det være for å forhindre rattling problemet?
Er det fare for å slite dekkene skjeft når jeg har 22 tommer hjul?
Model X #1821 (Levert 1.September 2016)

Øggen

Har kjørt 50tkm på low uten skjeivslitasje.
Du kan sette den til å starte i "Standard" om du vil i settings, suspension og skyve slider'n  fra allways low, til Never. Bilen må stå i Park for å justere det.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Kim-

Slideren din står nok i "always", sett den til 80+ så går den i standard.

Hva gjør folk her egentlig? Kjører folk i low?

Jeg har den i standard, men low i 80+, dette kun pga. jeg har lest om skjeivslitasje.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Øyvind.h

Kjørt i low og very low siste 50.000km, men den senere tid mer i standard ettersom det er mer komfortabelt.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

o.b.lix

Jeg har kjørt på Low for å spare drivakslingene mine.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Råde

Kjører i low. Synes ikke det er stor komfortforskjell på low og standard, men bilen blir mer stylteaktig i sistnevnte. Very low derimot blir veldig stutt synes jeg.
e-Golf | X75D

geear

Kjører "alltid" i low. Kun spesielle unntak.

V65

Takk Kim-.
Ser nå den var satt til "Always" på Automatic Lowering Speed. Kan ikke huske at jeg hadde justert dette bort fra 95 km/t som jeg pleide ha.
Takk for alle innspill fra alle andre.
Model X #1821 (Levert 1.September 2016)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA