Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model 3 lader nå opp mot 200 kW på Ionity

Startet av Counterpointer, tirsdag 11. juni 2019, klokken 00:04

« forrige - neste »

Counterpointer

Teslabjørn lader akkurat nå på 191 kW.

Blir spennende å se ladekurve.



teslahennum

#2
Lader nå på Ionity Vik. Etter 25 minutter har jeg fått bilen fra 5% til 75%. Maks 500A og kW bestemmes da av antall V. Maksimal hastighet jeg fikk var 194kW på 40%, deretter begynte Ampere å throttle. Holdt seg over 100kW til ca 65% og er på 61kW på 76% nå.

Topphastighet: https://drive.google.com/open?id=1037Xl5cBBDS3M9IREm8RfOvuhgsPYcRz
2021 Model 3 Performance - MIC

Counterpointer


Thomas Parsli

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 11. juni 2019, klokken 08:14
25 minutter er passelig ladetid på langtur!

Vi pleier å spise middag på langtur -er den unnagjort på 25 minutter er det en særdeles dårlig middag :(
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Øyvind.h

#5
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 11. juni 2019, klokken 08:14
25 minutter er passelig ladetid på langtur!

Enig. Omtrent den tiden det tar å dra en familie innom toalettet og kjøpe en is/pølse.
På noen turer blir det mat på Max. Det tar typisk 45-60 min, men kan alltids flytte bilen etter toalett og før mat.

Vi får se når Taycan leveres om den kan ta ladetronen tilbake til Tyskland igjen, eller om det blir 6 nye år med amerikansk ledelse.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

autostadt

Flott med 200 kW, men maks ladestrøm på schuko er blitt redusert fra 13 til 8 A ved siste oppdatering. Noen flere som har fått det samme?

ToWalkOrDrive

Noen som vet om ladehastigheten for en ca 2014/2015 Model S 85 og får raskere ladehastighet snart, evt ved v3 ladere?
Tesla Model Y                         2021-

R S

Sitat fra: autostadt på tirsdag 11. juni 2019, klokken 09:07
Flott med 200 kW, men maks ladestrøm på schuko er blitt redusert fra 13 til 8 A ved siste oppdatering. Noen flere som har fått det samme?
Nei, lader fortsatt med 13A på schuko.

Strøm Tycoon

Her er en idé, Performance eiere får låst opp hurtigere lading i registeret 60-90%. Det er her det er mest effekt, og skal man drive med banekjøring må den lade fort i dette også.

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Counterpointer

Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 11. juni 2019, klokken 08:17
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 11. juni 2019, klokken 08:14
25 minutter er passelig ladetid på langtur!

Vi pleier å spise middag på langtur -er den unnagjort på 25 minutter er det en særdeles dårlig middag :(
Da må du ta forretten og så ta det en tur og flytte bilen, det skjerper appetitten sånn at du nyter middagen bedre.....

Det er lov å stoppe lengre enn du lader, men umulig å gjøre omvendt

daktari

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 11. juni 2019, klokken 08:29
Vi får se når Taycan leveres om den kan ta ladetronen tilbake til Tyskland igjen, eller om det blir 6 nye år med amerikansk ledelse.
TB har lagt ut video nå.
Ikke til forkleinelse for Tesla, men den er like rask som e-tron til 80%. Raskere under dette med maks ledelse 65% vs 55% etter 15 min, tregere over. E-tron når 90% 6 min før Model 3.

Jeg vil hevde at "nå lader bilene raskt nok" og vi kan begynne å håpe på differensierte priser for hyperlading (do og kaffestopp) vs superlading (lunsj/middagen).
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer

Sitat fra: daktari på tirsdag 11. juni 2019, klokken 12:46
TB har lagt ut video nå.
Ikke til forkleinelse for Tesla, men den er like rask som e-tron til 80%. Raskere under dette med maks ledelse 65% vs 55% etter 15 min, tregere over. E-tron når 90% 6 min før Model 3.
Det er kjørbare kilometer pr lademinutt som er den viktigste parameteren. Da må nok Audi opp på 350 kW slik de har løst oppgaven med effektivitet/batteristørrelse/buffer/ladefart.

Er forøvrig enig i at under optimale forhold så er flere produsenter innenfor nå. Desverre holder ikke Jaguar det de lovte og faller bare lengre etter på lading. De burde skjerpe seg

daktari

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 11. juni 2019, klokken 12:56
Sitat fra: daktari på tirsdag 11. juni 2019, klokken 12:46
TB har lagt ut video nå.
Ikke til forkleinelse for Tesla, men den er like rask som e-tron til 80%. Raskere under dette med maks ledelse 65% vs 55% etter 15 min, tregere over. E-tron når 90% 6 min før Model 3.
Det er kjørbare kilometer pr lademinutt som er den viktigste parameteren. Da må nok Audi opp på 350 kW slik de har løst oppgaven med effektivitet/batteristørrelse/buffer/ladefart.

Er forøvrig enig i at under optimale forhold så er flere produsenter innenfor nå. Desverre holder ikke Jaguar det de lovte og faller bare lengre etter på lading. De burde skjerpe seg
Enig, Model 3 er rekkevidde for penga.
Jaguar har vel ut juli på seg til å komme med denne lovede oppdateringen før det bør komme sterke reaksjoner fra eierne.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA