Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bestille brukt Model X?

Startet av nimie, mandag 10. juni 2019, klokken 19:59

« forrige - neste »

nimie

Hei!
Vi har LENGE vurdert Tesla, men endte opp med en dieselbil forrige gang (det er tre år siden, og angrer fælt på det nå!). Dog - model S var ikke helt perfekt for oss som småbarnsfamilie. Nå skal vi endelig selge dieselbilen, og har lyst til å kjøpe oss en Model X.

Nye bestillinger virker å bli for dyrt for oss i denne omgang, så vi har kikket litt etter brukt. Ser blant annet på Tesla sine egne sider hva de har tilgjengelig der - og ser at en 2019 75D ligger på samme prisnvå som en 2016 90D. Hva ville dere ha gått for? Rekkevidde er viktig for oss og vil gjerne ha oppgradert autopilot og seks/syv-seter. Vi har ganske nylig begynt å kikke og er heller ikke helt oppdatert på hva som er viktig av utstyr.

Noen som har noen betraktninger som kan hjelpe oss litt på vei?

Hvordan er det med finansiering av Tesla om dagen, er et fortsatt gode lånemuligheter med lav rente? Hva med referral program?

Setter pris på alle tanker og tips!

Joachim@sancon.no

Her er mitt råd..

Selg dagen diesel bil først. Men mindre du har en veldig attraktiv bil kan dere slite med å selge den.  Har selv solgt ett par diesel bilen jeg kjøpte på tvangsauksjon med tanke på quick profitt. Viste seg at jeg måtte dumpe bilene til 30% under lab finn priser før folk ringte. Så selg først og kjøp dere en vente bil. 15 år gammel Mondeo til 12-15000 som er EU godkjent har veldig liten nedside..

Vent til Tesla nærmer seg kvartalsslutt. Da kommer ofte gode tilbud på inventory og gjerne kombinert med lave renter. Dagens bruktbil marked på Tesla er ganske spesielt. Spesielt ser det ut til at X er veldig populære.. Ser også at 2017 modell x75 uten stor stereo, vinterpakke og tekstilseter går for 630-650 på finn.no. Og de bli faktisk solgt til ca de prisene.

At noen kjøper en 2år gammel bil til 40 under hva du i Mai fikk en helt ny X75 med premium er for meg et under..

Støtter også oppgradert AP.

Ellers er vel juni den værste måneden å kjøpe bil. Alle skal ha ny før ferien. Mtp på kvartalsslutt er vel kanskje begynnelsen av september godt tidspunkt kjøpe på. Vil være veldig overrasket om det ikke er rente kampanje da. Sats på å ha 35% EK så får du også beste rente.

Kort oppsummert.. Selg først og vent på tilbud og/eller rentekampanje.

Lykke til... :)



turfsurf

Er rekkevidde det viktigste, så er jo 90d det åpenbare valget, men da må rekkevidden ha mye å si for daglig/ukentlig bruk. En 2019 75D med AP2 og MCU2 er ett mye bedre valg enn en 2016 90D. Den reelle forskjellen i rekkevidde er og ikke så stor som man skulle tro.

2019 7 seter har og benk på andre rad som kan foldes ned, i motsetning til en mere fancy motorisert andre rad på 2016 modell, som ikke kan foldes.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Øyvind.h

2016-modell 90d med 7 seter og alt utstyr bør vel kunne kjøpes for 650-700k på Finn. Hva må du ut med for en X75D ny med alt utstyr og 7 seter?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Kim-

Ved å kjøpe en inventory bil kan du få ganske mye rabatter.

Foreløpig med renter så har du 1,49% (første 3 år) eller 2,49% (10år).
Alle inventory biler leveres nå med gratis superlading.

Ligger noen inventory biler ute.
Feks Hvit 2018 modell, hvitt interiør, 5 seter til 705 000 (uten AP).

Se på denne siden: https://tesla-info.com/NO/inventory.html
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Vhagar

Enig med de andre. Selg først. Vent på kvartals innspurten, det dukker ofte opp greie tilbud da som gratis supercharging som er kjekt å ha om en kjører mye/langt og greie rentetilbud.

Ville valgt nyere 75D forran 90D, men om dere trenger en 90/100D pga behov for rekkevidde må dere nesten tenke over. Sjekk kart over ladestasjoner og se hvilke behov dere har utover det. Husk på kjørestil har mye å si også for forbrukstallet.

Referral gir vel bare ubetydelig mengde gratis supercharging for tiden, så ikke noe som kan slå tilbudene fra Tesla på inventory med gratis supercharging i eierskapets levetid er det vel så vidt jeg vet.

Ring også rundt og sjekk prisen på forsikringer, det er ikke sagt at der du har i dag er billigst på en Tesla og igjen så skiller det seg litt på de ulike modellene. Gjensidige skulle ha 20 tusen(!) for noe IF solgte til 6000 til meg og nå er jeg nede i 4600 for min X75D etter å ha vært IF kunde i halvannet år.

Tesla vil vel også selge deg både sommer og vinterhjul, men om du får bilen levert ut på sommerhjul så kan du trolig finne noen gode tilbud på finn for komplette originale nye Tesla vinterhjul (og omvendt), om du må spare noen få tusenlapper.

Oppgradert autopilot nevner du, det er vel bare 75D som har HW2.5 der? Kan 90D oppdateres til HW3? Den har vel bare HW2.0? Det vet jeg faktisk ikke. Der må du høre med Tesla.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

1000kwh

Kjenner en med 90D og en med 75D og en av de har hatt mye problemer ;) jo nyere, jo mindre trøbbel. Rekkevidden er bra nok og det er jo en Tesla ladestasjon overalt ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA