Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

FrP vil innføre moms på elbiler for å kutte bompenger

Startet av Softblue, tirsdag 28. mai 2019, klokken 11:32

« forrige - neste »

Softblue

2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

Burger

Jeg lurer på om FrP blir avslørt av sine kjernevelgere her? Hadde vært vakkert, torpedert regjeringssamarbeide og kjernevelgerne gikk for "Nok er nok". Jeg gleder meg til den mentale spagaten fra FrP som kommer til å prege nyhetene framover.

Kilder :

https://www.dagbladet.no/kultur/en-god-gammaldags-floke/71104636

https://www.dagbladet.no/kultur/na-er-bomkrisa-i-ferd-med-a-bli-en-regjeringskrise/71123039
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Vollis47

FrP bør snart stikke fingeren i jorda og innse at de har en god del elbilister som har stemt på dem. Disse står de i fare for å miste om de ikke snart endrer holdning til elbilister.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

arthur

FrP opplever vel akkurat det samme som SV gjorde; deres egen topp-politiker i posisjon som finansminister viser (i utgangspunktet) tilbakeholdenhet og nøktenhet/realisme stikk i strid med hva deres kjernevelgere ønsker (populisme selv om det koster mer enn det smaker) og blir straffet ved valget. Med andre ord noen desperate rykk og hopp nå før lokalvalgene vel vitende om at de vil utgjøre et mindretall i rgejeringen og må velge mellom regjeringskrise (som Carl Ivar gjorde på noen lusne ører på benisnprisen) og/eller skylde på "de andre". Samtidig må jeg innrømme at jeg opplever partiet som mer seriøse enn deres kjernevelgere!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Rollep

Sitat fra: Vollis47 på tirsdag 28. mai 2019, klokken 12:57
FrP bør snart stikke fingeren i jorda og innse at de har en god del elbilister som har stemt på dem. Disse står de i fare for å miste om de ikke snart endrer holdning til elbilister.
De har allerede mistet min stemme. Ikke ble jeg mer positiv etter de stemte for innføring av bompenger på elbiler i Rogaland Fylkesting heller ;)

Fra nå av blir det til å stemme på FNB.

Softblue

#5
Slipp bensin og diesel gratis inn i byene og la elbilistene betale for det.
Det høres ikke ut som gjennomtenkt miljøpolitikk.

Jeg har da satt meg på venteliste for en diesel og er først i køen, men regner med et ventelisten blir lang, kanskje flere år.
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

Trond.m

Sitat fra: Softblue på tirsdag 28. mai 2019, klokken 23:48
Slipp bensin og diesel gratis inn i byene og la elbilistene betale for det.
Det høres ikke ut som gjennomtenkt miljøpolitikk.
Elbiler er ikke miljøvennlige, og snart må alle gjerrigknarker som etterhvert har kjøpt elbil innse at tiden er inne for å kutte i fordelene. Kostnaden gjennom tapte avgifter er nå så store at noe må gjøres. Å redusere kostnaden til bompassering for de som fortsatt er avhengig av fossilbil kan være nødvendig, men det bør da gjøres over skatteseddelen for de med spesielt høye utgifter.

arthur

Trodde det var reduserte avgifter på fossilbiler under den nåværende regjering som var det store problemet? De hevder i alle fall selv å ha redusert sine inntekter her med et anseelig antall milliarder i året, men mulig de tar feil Nei, la minstepensjonistene betale og reduser folketrygden til oss gamlinger!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

hELgenen

FRP er i ferd med å implodere som følge av bompengene.
Slik går det når man sitter ved kongens bord og spiser kameler hver fredag og klamrer seg til taburettene. Det er veldig steile fronter der ute mellom MDG på den ene siden og FNB på den andre. Og i motsetning til FRP er FNB faktisk for en god del miljøtiltak,men vil ha en helt annen innretning enn f.eks MDG

https://www.nettavisen.no/nyheter/protestpartiets-partiprogram-forbanna-pa-mer-enn-bompenger/3423694673.html

Tror dette kanskje favner mye bedre enn FRP og slik jeg ser det vil FRP risikere å bli marginalisert som parti fremover.

turfsurf

Sitat fra: TM på fredag 07. juni 2019, klokken 15:34
Elbiler er ikke miljøvennlige, og snart må alle gjerrigknarker som etterhvert har kjøpt elbil innse at tiden er inne for å kutte i fordelene.
Ingen biler er miljøvennlige. Folk er heller ikke miljøvennlige. Men elbiler er vesentlig mere miljøvennlige enn fossilbiler, og da må avgiftene sørge for at elbiler blir ett soleklart foretrukket valg.

Og enn så lenge er samfunnet ikke lagt opp til at det skal fungere uten personbil, så kostnadene til det må være innenfor folks økonomiske rammer.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

arthur

Sitat fra: turfsurf på mandag 10. juni 2019, klokken 10:01
Sitat fra: TM på fredag 07. juni 2019, klokken 15:34
Elbiler er ikke miljøvennlige, og snart må alle gjerrigknarker som etterhvert har kjøpt elbil innse at tiden er inne for å kutte i fordelene.
Ingen biler er miljøvennlige. Folk er heller ikke miljøvennlige. Men elbiler er vesentlig mere miljøvennlige enn fossilbiler, og da må avgiftene sørge for at elbiler blir ett soleklart foretrukket valg.

Og enn så lenge er samfunnet ikke lagt opp til at det skal fungere uten personbil, så kostnadene til det må være innenfor folks økonomiske rammer.

Bare for å "pirke" litt; Elbiler er mindre miljøuvennlige enn...........

Men ellers er jo et godt slagord; Reis kollektivt hvis du kan og ta bilen hvis du må.
Og da helst en elbil og kanskje fra Nabobil og ikke egen bil?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

hELgenen

Mange som bor spredt i dette landet også. Så bil er fortsatt eneste mulighet for mange

Gardin

Kollektivtransport er heller ikke miljøvennlig. En dieselbuss med gjennomsnittlig belegg har  høyere utslipp enn om passasjerene hadde kjørt i elbiler. Selv med elektrisk kollektivtransport er ikke miljøfordelen med kollektivtransporten mer enn kanskje halvparten så stor energibruk.

Det fins ingen miljøvennlige måter å flytte store mengder personer eller gods over store avstander. Skal vi løse dette må vi legge om samfunnet slik at det ikke blir nødvendig eller mulig å reise så mye, men det får vi ikke til uansett.

Det beste vi realistisk sett kan få til er å elektrifisere transporten og gjøre strømforsyningen mest mulig fornybar. Det vil være en enorm forbedring i forhold til dagens situasjon. Det perfekte må ikke bli det godes fiende!

turfsurf

Det perfekte for miljøet er jo kollektivt selvmord fra menneskeheten. Det vi er interessert i må jo være et best mulig miljø for arten «menneske» (over tid)
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA