Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla begrenser supercharging til 80% på travle stasjoner

Startet av Muffinman, onsdag 12. juni 2019, klokken 09:23

« forrige - neste »

Øggen

Om dette her så e tilfelle, vil det være ei katastrofe for min del om sommer'n når ej drar campingvogn med X75'n. Men for all del, rak alle gnipeisane under en kamb  :-1:
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

DagfinnN

Sitat fra: Øggen på torsdag 13. juni 2019, klokken 14:02
Om dette her så e tilfelle, vil det være ei katastrofe for min del om sommer'n når ej drar campingvogn med X75'n. Men for all del, rak alle gnipeisane under en kamb  :-1:
Litt opphauset?
Du kan alltid overprøve og sette til 100% når du lader.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Vhagar

Som en del annet fra Tesla er dette bare klønete og særlig når det i tillegg mangler en klar kommunikasjon fra selskapet på intensjon og hvordan de som trenger det kan omgå "sperren".

Hvorfor kan ikke Tesla sende ut epost? Hvorfor må alt gjennom jungeltelegrafen med det resultat at informasjonen blir feiltolket og vris til det ugjennkjennelige før halvparten har hørt om det? Og resten aldri får høre om det.

Jeg vil si at det er positivt og negativt. Det positive er at Tesla på denne måten lærer opp sine kunder i å ta bedre vare på batteriet sitt med tanke på levetid, for det er nok svært mange der ute som ikke hverken vet, skjønner og/eller bryr seg om slikt (og det må være helt ok) eller undersøker slikt og tar forhåndsregelen det er å kun lade til 80-90% (når de faktisk ikke trenger mer).

Det negative er måten det er innført på og manglende kommunikasjon i forhold til hvor lett det kan overstyres for de som trenger det. Så kan en være uenig eller ei i hvor "lett" det er eller at det er enda en ting å passe på.

Løsningen er uansett flere og "nok" ladepunkter, men vi kan heller ikke forvente å ikke møte kø. Det er jo ikke slik at det er køfritt på bensinstasjoner heller på store utfartsdager.

Jeg vil påstå at å møte ladepunkt som er blokkert av parkerte ICE biler er et mye større problem enn å måtte vente 5-15 minutter for å få ladet på de travleste utfartsdagene. Eller på vinterstid å møte ladepunkter som ikke er fri for snø men heller blitt brukt som dumpested!

Å bruke parkeringsplasser som ladested var nok ikke det smarteste selv om jeg skjønner hvor beleilig det er. Det burde kanskje være et eget område i såfall med bom som automatisk åpnes av Tesla biler? (f.eks. bruke homelinken eller noe?)
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

DeepFu

The automaker says that it will affect 17% of all its Supercharger stations in the US.

The limit will apply to 8% of stations at all times, and another 9% will have the limitation during periods of times when they are busier.

Owners will get an alert when they are at a station with the state-of-charge limitation to 80% of the capacity.

Det er mye jeg er litt sur på Tesla for,  men akkurat dette venter jeg litt med å bli forbanna for.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA