Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Moss - Voss i e-Up.

Startet av elbilbølle, søndag 09. juni 2019, klokken 12:32

« forrige - neste »

elbilbølle

Hei!

Svigermor skal kjøre Moss-Voss i sin e-UP. Hva er riktig rute? Hun er redd for at Geilo-Eidfjord blir i lengste laget.

Er E16 eneste alternativ?

/elbilbølle

elbilbølle

Det ser ut til at E134 er et godt alternativ.

ponniekspressen

Eller Hemsedal, Fortum har godt med ladere langs den ruta. Kan vera greit å notere seg plassering på BKK(Bilkraft)-ladere og.
Blir nok ein lang tur i eUP, men fullt gjennomførbar

pudderjagar

Med e-UP er det bare Hemsedal som er innafor når ein skal til Voss. Bruker ca 30 min lengre men da er tett med ladere heile vegen.

Kjører alltid den vegen både vinterstid og sommertid med Nissan e-nv200. Den har litt kortere rekkevidde som e-UP.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

PalEngh

Sitat fra: elbilbølle på søndag 09. juni 2019, klokken 12:32
Hei!

Svigermor skal kjøre Moss-Voss i sin e-UP. Hva er riktig rute? Hun er redd for at Geilo-Eidfjord blir i lengste laget.

Er E16 eneste alternativ?

/elbilbølle




Pål Engh
2018 eGolf
Kråkerøy

TorT

Kan aldri tenke meg at Geilo til Eidfjord er noe som helst problem på sommerføre for noen som helst elbil.
Geilo ligger vel på nærmere 800-meter, og det er ikke så mange høydemeter og distanse som skal overvinnes før det er laaang nedoverbakke til Eidfjord.

Og distansen er vel bare 90km totalt.

Eidfjord til Geilo derimot...     Må vurderes mye nøyere.

flavabone

Sitat fra: PalEngh på mandag 10. juni 2019, klokken 12:44
Sitat fra: elbilbølle på søndag 09. juni 2019, klokken 12:32
Hei!

Svigermor skal kjøre Moss-Voss i sin e-UP. Hva er riktig rute? Hun er redd for at Geilo-Eidfjord blir i lengste laget.

Er E16 eneste alternativ?

/elbilbølle




Pål Engh
2018 eGolf
Kråkerøy

Litt OT her, men appen du bruker for å legge inn reisetid, ladetid etc (bildet du delte); hva heter den?

--
Mvh.
Øyvind Bjørkelund
Leaf 24kwh 2015 mod

Amatøren

Ikke app, men WEB side.

A Better Route Planner - ABRP

Husk å velge bil!

Flere parametere å sette for å få mest mulig riktig beregning.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

PalEngh

Sitat fra: flavabone på onsdag 12. juni 2019, klokken 16:40
Sitat fra: PalEngh på mandag 10. juni 2019, klokken 12:44
Sitat fra: elbilbølle på søndag 09. juni 2019, klokken 12:32

Pål Engh
2018 eGolf
Litt OT her, men appen du bruker for å legge inn reisetid, ladetid etc (bildet du delte); hva heter den?
Den skal ta hensyn til høydeforskjeller. Men pass på. Da jeg kjørte Kråkerøy-Ørsta i påska, la jeg alltid opp til god batterikapasitet før kryssing av fjelloverganger.
Da ladet jeg ved Hønefoss, Hemsedal før Fjærland og en kjapp lading på Stryn.
Dog holdt jeg på å gå på en smell mellom Sogndal og Fjærland. Estimert skulle jeg hatt 50 km igjen ved ankomst Fjærland, men endte på 20 km.
Dette skyldtes stigningen (og det høyere energiforbruket) opp til inngangen av Fjærlandtunnelen. Da var jeg nede i 12 km, men visste at det så og si var bare nedoverbakke ned til laderen ved Isbremuseet i Fjærland. Ladet faktisk 20 km nedover der


Pål Engh
2018 eGolf
Kråkerøy

Elmo

Sitat fra: elbilbølle på søndag 09. juni 2019, klokken 12:32
Hun er redd for at Geilo-Eidfjord blir i lengste laget.

Jeg kan garantere deg at Geilo-Eidfjord med eUp ikke er snev av problem.
Jeg har kjørt Ål-Eidfjord uten problem med min eUp 2014
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Sigurd

Geilo-Eidfjord er uproblematisk. Jeg kjørte Oslo-Voss med e-UP i 2015. Da  valgte jeg å overnatte på Geilo for å saktelade, men siden den gang har det kommet ccs-hurtiglader også på Geilo, så det vil neppe være noe problem overhodet.
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

turfsurf

Sitat fra: Sigurd på mandag 24. juni 2019, klokken 07:48
Geilo-Eidfjord er uproblematisk. Jeg kjørte Oslo-Voss med e-UP i 2015. Da  valgte jeg å overnatte på Geilo for å saktelade, men siden den gang har det kommet ccs-hurtiglader også på Geilo, så det vil neppe være noe problem overhodet.
Men merk deg at det kun er en lader på Geilo, der er det ofte kø.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

PalEngh

#12
Sitat fra: turfsurf på mandag 24. juni 2019, klokken 08:35
Men merk deg at det kun er en lader på Geilo, der er det ofte kø.
Det er hurtigladere ved Hol kirke på parkeringa til Kiwi, rett før stigningene opp til Geilo.
Og merk at det kun er ett CCS-punkt i Eidfjord også.


Pål Engh
2018 eGolf
Kråkerøy

turfsurf

Sitat fra: PalEngh på mandag 24. juni 2019, klokken 08:39
Sitat fra: turfsurf på mandag 24. juni 2019, klokken 08:35
Men merk deg at det kun er en lader på Geilo, der er det ofte kø.
Det er hurtigladere ved Hol kirke på parkeringa til Kiwi, rett før stigningene opp til Geilo.
Jepp, men det er altså en drøy mil før Geilo, greit å vite så man ikke kjører inn til sentrum og forventer å kunne trille inn til en ledig lader.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

TorT

Sitat fra: PalEngh på mandag 24. juni 2019, klokken 08:39
Sitat fra: turfsurf på mandag 24. juni 2019, klokken 08:35
Men merk deg at det kun er en lader på Geilo, der er det ofte kø.
Det er hurtigladere ved Hol kirke på parkeringa til Kiwi, rett før stigningene opp til Geilo.
Og merk at det kun er ett CCS-punkt i Eidfjord også.


Pål Engh
2018 eGolf
Kråkerøy

Vel i Eidfjord er det i følge er Bilkraftappen operativt 4 stk CCS med 50kW i tillegg til noen 75 og 150kW CCS.
Og Chademo og AC

Og så er det jo den gamle ene fra grønn kontakt.  ;D

Men når en har kommet ned til Eidfjord har en vel regenerert så mye at en kjører videre.

Men veldig nyttig for de som skal andre veien, østover fjellet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA