Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Synsing: Prisfall på e-up! når nye VAG 'trillinger' kommer.

Startet av Amatøren, mandag 28. oktober 2019, klokken 19:24

« forrige - neste »

Amatøren

Jeg vet at ingen har krystallkule som har svaret, men lurer på deres synsing om prisutvikling på hva man kan få for e-up! før kontra etter nyttår.

Sitter med en 2017 modell som har akkurat vært på to års service, altså første service (akkurat gått 16.549 km).


Jeg synes det er hårreisende priser for 2017 modeller på Finn
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

ReneM

Det sier seg selv. Man må være fra en annen planet dersom man betaler 170.000kr for en 2 år gammel e-up.

Legger man 10.000 til i potten kan man kjøpe en Mii launch edition. Da får man større felger, skiltgjenkjenning, lane assist, 16 tommer hjul og ikke minst dobbel rekkevidde.

Tipper at 120.000-140.000 blir den nye standard etter nyttår.
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

Sandvika

Sitat fra: ReneM på mandag 28. oktober 2019, klokken 21:07
Det sier seg selv. Man må være fra en annen planet dersom man betaler 170.000kr for en 2 år gammel e-up.

Legger man 10.000 til i potten kan man kjøpe en Mii launch edition. Da får man større felger, skiltgjenkjenning, lane assist, 16 tommer hjul og ikke minst dobbel rekkevidde.

Tipper at 120.000-140.000 blir den nye standard etter nyttår.
Tja. om ikke enda lavere. bestilte akkurat en slik Mii. 2000,- inkludert forsikring, vinterhjul og service. Det gir en årlig driftskost på bilen på 24.000,- og ikke så mye mer.

En 2017 e-up har vel videre avskrivning (ca 20.000 pr. år??), forsikring, service og halvslitte dekk.

ReneM

Sitat fra: Sandvika på mandag 28. oktober 2019, klokken 21:48
Sitat fra: ReneM på mandag 28. oktober 2019, klokken 21:07
Det sier seg selv. Man må være fra en annen planet dersom man betaler 170.000kr for en 2 år gammel e-up.

Legger man 10.000 til i potten kan man kjøpe en Mii launch edition. Da får man større felger, skiltgjenkjenning, lane assist, 16 tommer hjul og ikke minst dobbel rekkevidde.

Tipper at 120.000-140.000 blir den nye standard etter nyttår.
Tja. om ikke enda lavere. bestilte akkurat en slik Mii. 2000,- inkludert forsikring, vinterhjul og service. Det gir en årlig driftskost på bilen på 24.000,- og ikke så mye mer.

En 2017 e-up har vel videre avskrivning (ca 20.000 pr. år??), forsikring, service og halvslitte dekk.

Kanondeal dette der. Gratulerer!

Dersom du kjører maks tillatt antall kilometer kjører du helt ny bil til 2,4kr/km!
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

odahle

Har selv sett på brukte e-up med facelift, men prisene er jo helt hinsides. Ingen kan vel ved sine fulle fem betale opp mot 150k for en 1-2 år gammel e-up? Med de nye tvillingene burde jo prisene ned betraktelig, spesielt når Seat kommer med sin Mii deal. Da kan disse bilene bli veldig tungsolgte.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

Typhoon7

Hvis dette er priser folk må ha, så blir det noen skuffede sjeler der ute.

Skal kvitte meg med en 2014 e-up! etter jul, men min taktikk er å være blant de billigste på Finn med visse tilpasninger. Det har fungert på det aller meste jeg har solgt på Finn uansett type produkt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA