Skrevet av Emne: Moss - Voss i e-Up.  (Lest 1062 ganger)

elbilbølle

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 27
    • Vis profil
Moss - Voss i e-Up.
« på: søndag 09. juni 2019, klokken 12:32 »
Hei!

Svigermor skal kjøre Moss-Voss i sin e-UP. Hva er riktig rute? Hun er redd for at Geilo-Eidfjord blir i lengste laget.

Er E16 eneste alternativ?

/elbilbølle

elbilbølle

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 27
    • Vis profil
Sv: Moss - Voss i e-Up.
« Svar #1 på: søndag 09. juni 2019, klokken 13:27 »
Det ser ut til at E134 er et godt alternativ.

ponniekspressen

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 6
    • Vis profil
Sv: Moss - Voss i e-Up.
« Svar #2 på: søndag 09. juni 2019, klokken 14:12 »
Eller Hemsedal, Fortum har godt med ladere langs den ruta. Kan vera greit å notere seg plassering på BKK(Bilkraft)-ladere og.
Blir nok ein lang tur i eUP, men fullt gjennomførbar

pudderjagar

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1333
    • Vis profil
Sv: Moss - Voss i e-Up.
« Svar #3 på: søndag 09. juni 2019, klokken 14:26 »
Med e-UP er det bare Hemsedal som er innafor når ein skal til Voss. Bruker ca 30 min lengre men da er tett med ladere heile vegen.

Kjører alltid den vegen både vinterstid og sommertid med Nissan e-nv200. Den har litt kortere rekkevidde som e-UP.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

PalEngh

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 63
    • Vis profil
Sv: Moss - Voss i e-Up.
« Svar #4 på: mandag 10. juni 2019, klokken 12:44 »
Hei!

Svigermor skal kjøre Moss-Voss i sin e-UP. Hva er riktig rute? Hun er redd for at Geilo-Eidfjord blir i lengste laget.

Er E16 eneste alternativ?

/elbilbølle




Pål Engh
2018 eGolf
Kråkerøy

TorT

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 332
    • Vis profil
Sv: Moss - Voss i e-Up.
« Svar #5 på: tirsdag 11. juni 2019, klokken 08:41 »
Kan aldri tenke meg at Geilo til Eidfjord er noe som helst problem på sommerføre for noen som helst elbil.
Geilo ligger vel på nærmere 800-meter, og det er ikke så mange høydemeter og distanse som skal overvinnes før det er laaang nedoverbakke til Eidfjord.

Og distansen er vel bare 90km totalt.

Eidfjord til Geilo derimot...     Må vurderes mye nøyere.

flavabone

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 1
    • Vis profil
Sv: Moss - Voss i e-Up.
« Svar #6 på: onsdag 12. juni 2019, klokken 16:40 »
Hei!

Svigermor skal kjøre Moss-Voss i sin e-UP. Hva er riktig rute? Hun er redd for at Geilo-Eidfjord blir i lengste laget.

Er E16 eneste alternativ?

/elbilbølle




Pål Engh
2018 eGolf
Kråkerøy

Litt OT her, men appen du bruker for å legge inn reisetid, ladetid etc (bildet du delte); hva heter den?

--
Mvh.
Øyvind Bjørkelund
Leaf 24kwh 2015 mod

Amatøren

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2174
    • Vis profil
Sv: Moss - Voss i e-Up.
« Svar #7 på: onsdag 12. juni 2019, klokken 19:16 »
Ikke app, men WEB side.

A Better Route Planner - ABRP

Husk å velge bil!

Flere parametere å sette for å få mest mulig riktig beregning.
VW e-up! 09.2017 - Puffen
VW e-Golf 08.2018 - Lynet
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
---------------------------------------------------------
Bestilt Audi e-tron 50
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ

PalEngh

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 63
    • Vis profil
Sv: Moss - Voss i e-Up.
« Svar #8 på: onsdag 12. juni 2019, klokken 19:37 »

Pål Engh
2018 eGolf
Litt OT her, men appen du bruker for å legge inn reisetid, ladetid etc (bildet du delte); hva heter den?
Den skal ta hensyn til høydeforskjeller. Men pass på. Da jeg kjørte Kråkerøy-Ørsta i påska, la jeg alltid opp til god batterikapasitet før kryssing av fjelloverganger.
Da ladet jeg ved Hønefoss, Hemsedal før Fjærland og en kjapp lading på Stryn.
Dog holdt jeg på å gå på en smell mellom Sogndal og Fjærland. Estimert skulle jeg hatt 50 km igjen ved ankomst Fjærland, men endte på 20 km.
Dette skyldtes stigningen (og det høyere energiforbruket) opp til inngangen av Fjærlandtunnelen. Da var jeg nede i 12 km, men visste at det så og si var bare nedoverbakke ned til laderen ved Isbremuseet i Fjærland. Ladet faktisk 20 km nedover der


Pål Engh
2018 eGolf
Kråkerøy

Elmo

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 7890
  • Elbileiere gjør det med spenning.
    • Vis profil
    • Elmo
Sv: Moss - Voss i e-Up.
« Svar #9 på: søndag 16. juni 2019, klokken 16:44 »
Hun er redd for at Geilo-Eidfjord blir i lengste laget.

Jeg kan garantere deg at Geilo-Eidfjord med eUp ikke er snev av problem.
Jeg har kjørt Ål-Eidfjord uten problem med min eUp 2014
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 160.000 km. To fremdeles i daglig drift.
Har også en eUp 2015, gått 75.000 km, og "fikk" Tesla Model 3 i mars 2019.

Sigurd

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 195
    • Vis profil
Sv: Moss - Voss i e-Up.
« Svar #10 på: mandag 24. juni 2019, klokken 07:48 »
Geilo-Eidfjord er uproblematisk. Jeg kjørte Oslo-Voss med e-UP i 2015. Da  valgte jeg å overnatte på Geilo for å saktelade, men siden den gang har det kommet ccs-hurtiglader også på Geilo, så det vil neppe være noe problem overhodet.
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

turfsurf

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 5196
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
Sv: Moss - Voss i e-Up.
« Svar #11 på: mandag 24. juni 2019, klokken 08:35 »
Geilo-Eidfjord er uproblematisk. Jeg kjørte Oslo-Voss med e-UP i 2015. Da  valgte jeg å overnatte på Geilo for å saktelade, men siden den gang har det kommet ccs-hurtiglader også på Geilo, så det vil neppe være noe problem overhodet.
Men merk deg at det kun er en lader på Geilo, der er det ofte kø.
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Perl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Perl White S 85 2013 (Beta)

PalEngh

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 63
    • Vis profil
Moss - Voss i e-Up.
« Svar #12 på: mandag 24. juni 2019, klokken 08:39 »
Men merk deg at det kun er en lader på Geilo, der er det ofte kø.
Det er hurtigladere ved Hol kirke på parkeringa til Kiwi, rett før stigningene opp til Geilo.
Og merk at det kun er ett CCS-punkt i Eidfjord også.


Pål Engh
2018 eGolf
Kråkerøy
« Siste redigering: mandag 24. juni 2019, klokken 08:44 av PalEngh »

turfsurf

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 5196
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
Sv: Moss - Voss i e-Up.
« Svar #13 på: mandag 24. juni 2019, klokken 09:05 »
Men merk deg at det kun er en lader på Geilo, der er det ofte kø.
Det er hurtigladere ved Hol kirke på parkeringa til Kiwi, rett før stigningene opp til Geilo.
Jepp, men det er altså en drøy mil før Geilo, greit å vite så man ikke kjører inn til sentrum og forventer å kunne trille inn til en ledig lader.
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Perl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Perl White S 85 2013 (Beta)

TorT

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 332
    • Vis profil
Sv: Moss - Voss i e-Up.
« Svar #14 på: mandag 24. juni 2019, klokken 13:02 »
Men merk deg at det kun er en lader på Geilo, der er det ofte kø.
Det er hurtigladere ved Hol kirke på parkeringa til Kiwi, rett før stigningene opp til Geilo.
Og merk at det kun er ett CCS-punkt i Eidfjord også.


Pål Engh
2018 eGolf
Kråkerøy

Vel i Eidfjord er det i følge er Bilkraftappen operativt 4 stk CCS med 50kW i tillegg til noen 75 og 150kW CCS.
Og Chademo og AC

Og så er det jo den gamle ene fra grønn kontakt.  ;D

Men når en har kommet ned til Eidfjord har en vel regenerert så mye at en kjører videre.

Men veldig nyttig for de som skal andre veien, østover fjellet.