Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan fjerne ladebeskyttelse på e-up!

Startet av Bigdrago, søndag 09. juni 2019, klokken 11:18

« forrige - neste »

Bigdrago

Hei. Har lånt en e-up og skal lade den. Under ladelokket er det 2 plastikkdingser som går inn i ladehullene, men jeg synes disse sitter ganske hardt. Er det en skjult knapp jeg ikke ser eller er det bare å røske de ut?
Skal lade på fortum og antar at jeg skal bruke type2 laderen hos fortum.
Mvh
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Vw e up

Hei.
Jeg har en VW E Up og du skal kunne fjerne plastdekselet på ved å dra de ut uten å bruke mye kraft. Det som kan ha skjedd er at det har tatt for lang tid fra du låste opp bilen til du fjernet plastbeskyttelsen. Prøv igjen med en gang du har låst opp bilen.

knute

Du kan bruke både CCS (hurtiglading) og type 2. For å bruke CCS må du få løsnet begge "plastdingsene" som du refererer til.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

Up_&_Away

ja, det er bare å trykke på "låsoppknappen" til bilen så er de åpne :-D
VW e-Up! nybil fra august 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA