Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny Tesla med gamle vegkart

Startet av Nedland, søndag 09. juni 2019, klokken 09:24

« forrige - neste »

Nedland

Min kart har 4 år gamle fartgrenser:
Navigation Date: EU-218 42-1729. (Your car software is up to date)
Har noen her oppdaterte kart med gjeldende fartsgrenser.

DeepFu

Fartsgrensene er fullstendig på bærtur,  og det gjelder ikke bare Norge eller Europa,  men i USA også å ha lest innlegg på ymse fora.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

sjokomelk

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual



Nedland

Nei.   Det er link til denne gruppen her, Model 3.

GOS

Sitat fra: Nedland på onsdag 12. juni 2019, klokken 10:43
Nei.   Det er link til denne gruppen her, Model 3.

....som vel er en lukket gruppe på Facebook...
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Nedland

Har snakket med Tesla i dag om Navigation Date: EU-218 42-1729.
Det kommer ny oppdatering snart ("Tesla-snart")
Alle får melding når oppdatering er klar for nedlasting.

Elmo

I Release Notes for SW update 2019.20.1.xxx står det at Conditional Speed Limits feature "requires the latest map data". Og "connect to wifi to download".
Bilen min har hatt mapdata ver EU-2018.42-1729 hele tiden siden jeg fikk den.
Jeg mistenker at "speed limit" skilt-dataene er innhentet både måneder og år før det.

Er det noen som har nyere map-data ?? og er det noen som vet hvordan man kan få søkt etter nyere datafil når man er tilkoble wifi ??
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Elmo

Sitat fra: Nedland på onsdag 12. juni 2019, klokken 12:30
Alle får melding når oppdatering er klar for nedlasting.
:+1: Overlapp  :D men jeg lar innlegget mitt ligge allikevel.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

turfsurf

Sitat fra: Nedland på onsdag 12. juni 2019, klokken 12:30
Alle får melding når oppdatering er klar for nedlasting.
Kan de ikke bare få ut fingerene og implementere skiltgjennkjenning? Kartdata vil uansett aldri greie å henge med.

Noen som har lest noe om Tesla i det hele tatt har planer om å implementere det i AP2+, evt når?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

jpg

Er åpenbart patenten til Mobileye som er eneste hinder. Noen som klarer å finne ut når denne utløper?

Hvorfor kan ikke AP1 biler bygge opp sin egen database, samt dele denne med resten av tesla-flåten?

Kartdataene AP2+ bilene benytter, bygger vel på dette prinsippet, at ett eller annet firma har skannet veinettet, tilsvarende som Google gjorde med StreetView.
Nå er det vel også mange flere enn bare Tesla som ville hatt stor nytte av oppdatert database, de fleste bilmerker med egenutviklet innebygget navigasjon, samt de fleste GPS produsenter. Rart at ingen tar initiativ til noe som helst...
2019 Tesla Model 3 LR AWD HF FSD


RuneW

Sitat fra: jpg på onsdag 12. juni 2019, klokken 17:18
Er åpenbart patenten til Mobileye som er eneste hinder.

Hvis dette virkelig er tilfelle, er det da slik at samtlige andre bilmerker som har skiltgjenkjenning lisensierer/bruker teknologien fra Mobileye?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

jpg

Sitat fra: RuneW på onsdag 12. juni 2019, klokken 21:47
Sitat fra: jpg på onsdag 12. juni 2019, klokken 17:18
Er åpenbart patenten til Mobileye som er eneste hinder.

Hvis dette virkelig er tilfelle, er det da slik at samtlige andre bilmerker som har skiltgjenkjenning lisensierer/bruker teknologien fra Mobileye?

Korrekt
2019 Tesla Model 3 LR AWD HF FSD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA