Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-208 vs Corsa e ?

Startet av Dieseldyret, lørdag 08. juni 2019, klokken 12:37

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Etter det jeg ser i prislisten kommer ikke e-corsa med adaptiv cruise. Men den kommer med mye bedre lys enn 208. Men enig i at Corsa er mer mainstream og mer logisk betjenbar enn 208.

najtrox

Var innom Mobile Oslo idag for å se på den. Dessverre hadde de ikke el-versjonen inne, men fossilen fikk jeg sett på. Synes egentlig den så veldig fin ut. Stort sett det man trenger, og oversiktlige instrumenter.

Skal få sett på 208'en i morgen, men virker på meg som det er mye mer aktivitet/blest rundt 208 vs corsa? Er det gt line + alle går for? Da ender man vel fort opp på samme pris på som en godt utstyrt i3..

Sandstrøm

E-modellen av Corsa er vel ikke kommet ennå i butikken.  Har kikket, og prøvesittet begge bilene i bensinutgaven, som jo forøvrig er identiske med E modellene. Peugeoten er nok mer moderne over det hele, og "exslusiv" i interiør, mens Opelen er nok mer "Tysk" i stilen, litt mer konservativ. Men begge bilene har sine særpreg, så det er vel bare å velge den man faller for. Har også inntrykk at de fleste går for de mer påkostede utgavene, GT, GT.line.

Wabby

Fulgt en del med på FB siden til e208. Og de fleste går for GT-Line ser det ut som.
Selv venter jeg på GTen og den står i Drammen akkurat nå :-)

Ser også at av fargevalg så de fleste valgt blå, så gul, så sort, deretter rød og hvit.
Det er i alle fall følelsen jeg sitter med.
Min blir forøvrig hvit.
TM3P 2021 - Oslo

Sandstrøm

Sitat fra: Wabby på tirsdag 07. april 2020, klokken 09:01
Fulgt en del med på FB siden til e208. Og de fleste går for GT-Line ser det ut som.
Selv venter jeg på GTen og den står i Drammen akkurat nå :-)

Ser også at av fargevalg så de fleste valgt blå, så gul, så sort, deretter rød og hvit.
Det er i alle fall følelsen jeg sitter med.
Min blir forøvrig hvit.

Har bestilt i Grå Artense (2008 GT), men nå er jeg kanskje litt konservativ ang. fargevalg ;)

Wabby

Tror ikke det er så galt. Har en 5008 GTline som er grå som lånebil til min kommer. Fargen er fin den :-)

TM3P 2021 - Oslo

Daniel_0007

Grunnen til de fleste går for gt line eller gt er vel at man får full led og ikke delvis som på allure.
Og prisforskjellen fra allure til gt line ikke er så stor.
Model 3 2019 LR Rwd

Sandstrøm

Sitat fra: Wabby på tirsdag 07. april 2020, klokken 12:26
Tror ikke det er så galt. Har en 5008 GTline som er grå som lånebil til min kommer. Fargen er fin den :-)

Så akkurat en ny 208 GT i Grå Artense i butikken, veldig stilig, må jeg innrømme. Min bil har jo i tillegg svart tak.. Blir spennende, (når jeg en gang får den? :-\)

najtrox

Hva handlet totalen på for en e-208 gt-line isåfall?
Ser man kan få en ny i3 120ah fully-charged til rundt 310' nå. Nå er vel disse litt større enn i3, men havner kanskje på samme pris?

Wabby

Kan ikke snakke for alle, men jeg landet på 313.000,- for GT (ikke GT-Line)
Med dette ekstra:
Panorama
Ekstra Type-2 kabel
Ekstra mørke vinduer
Trådløs lading
Oppvarmet frontrute
Active Saftey, CruiseControl, skiltgjenkjenning, ETC. 


Jeg droppet vinterdekk, da jeg bruker originalfelgene til dette og kjøper nye sommersko som kler bilen bedre.
TM3P 2021 - Oslo

alda

Sitat fra: Wabby på onsdag 08. april 2020, klokken 11:58
Kan ikke snakke for alle, men jeg landet på 313.000,- for GT (ikke GT-Line)
Med dette ekstra:
Panorama
Ekstra Type-2 kabel
Ekstra mørke vinduer
Trådløs lading
Oppvarmet frontrute
Active Saftey, CruiseControl, skiltgjenkjenning, ETC. 


Jeg droppet vinterdekk, da jeg bruker originalfelgene til dette og kjøper nye sommersko som kler bilen bedre.
Har väldigt dålig erfarenhet med den trådløsa laddaren dessvärre, den laddar långsamt och tappar kontakt med mobilen hela tiden. Bortkastade pengar tyvärr.
Uppvärmd frontruta när bilen kan förvärmas via app? Droppade det. Mest prisvärt är väl sotade vinduer som bara kostade 1300 om man beställde med bilen - typiskt nog glömde jag det! (trodde det ingick)
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Wabby

Jeg har god erfaring med trådløs lading fra min Honda, uansett.... Kosta ikke stort, og teller mer ved videresalg. =)
TM3P 2021 - Oslo

alda

Sitat fra: Wabby på onsdag 08. april 2020, klokken 22:03
Jeg har god erfaring med trådløs lading fra min Honda, uansett.... Kosta ikke stort, og teller mer ved videresalg. =)
Vad spelar det för roll att Honda har bra trådlös laddning, den får du förklara :D :D
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Wabby

#28
Det spilte en rolle på mitt valg av å velge trådløs lading til denne bilen. Valget var basert på min erfaring.
Om du syns ladingen fungerer dårlig på din e208 kan komme av flere årsaker... Telefonen din, med deksel?, dårlig ladeplate.... For alt man vet, så vil jeg få en god erfaring med plata i min e208, det får tiden vise.

Uansett, det er småpenger. 
TM3P 2021 - Oslo

alda

#29
Sitat fra: Wabby på torsdag 09. april 2020, klokken 21:44
Det spilte en rolle på mitt valg av å velge trådløs lading til denne bilen. Valget var basert på min erfaring.
Om du syns ladingen fungerer dårlig på din e208 kan komme av flere årsaker... Telefonen din, med deksel?, dårlig ladeplate.... For alt man vet, så vil jeg få en god erfaring med plata i min e208, det får tiden vise.

Uansett, det er småpenger.
Jag berättar om min erfarenhet, har trots allt haft bilen i 1,5 månader.

Och ja, vi har givetvist laddat utan deksel, och prøvat tre olika telefoner.
När vi hämtade bilen funkade inte laddaren på min, frugans, eller säljarens mobiler! Var tvungna att restarta bilen för att den skulle funka.
Möjligt att vi har fått ett måndags-ex, men faktum är laddaren suger och inte kan användas. Det verkar som mobilen tappar kontakt med laddaren så fort den flyttas en millimeter, något som händer lätt när man kör eftersom plattan är mycket större än mobilen.
Jag hoppas den funkar bättre för andra ägare, men baserat på mina erfaringer så är det pengar ut av vinduet. Jag har laddplattor från Ebay som kostar en 10-del av priset Peugoet tar som funkar mycket bättre, så kommer att ta upp det med BOS så småningom.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA