Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Enormt antall biler i inventory

Startet av mreinha, fredag 07. juni 2019, klokken 21:53

« forrige - neste »

bno

Bør du ikke henvende deg til Tesla med en slikt ? og be dem legge inn data for bilene som reflektere innholdet.

fandango

Litt på siden - men hvis jeg velger å avbestille min nåværende ordre, og kjøpe en av disse inventorybilene, er det noen som har erfaring med kjapt man får tilbakebetalt depositumet på 15.000kr?

quanmeister

Sitat fra: fandango på onsdag 12. juni 2019, klokken 13:09
Litt på siden - men hvis jeg velger å avbestille min nåværende ordre, og kjøpe en av disse inventorybilene, er det noen som har erfaring med kjapt man får tilbakebetalt depositumet på 15.000kr?

Jeg fikk det tilbake igjen Ila en måneds tid

erikho

Fikk nettopp en epost av en kompis i sveits, der tilbyr de kampanjerente på 1.99% og opptil CHF 10,000 i rabatt for Model 3 inventory kjøp. Har noen hørt noe fra Tesla Norge?

123kris

Det kommer nok snart i Norge også, med mindre de kan tilby ettermontering av hengerfeste på inventorybilene.
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

noto

#80
Sitat fra: erikho på onsdag 12. juni 2019, klokken 14:18
Fikk nettopp en epost av en kompis i sveits, der tilbyr de [] opptil CHF 10,000 i rabatt for Model 3 inventory kjøp. Har noen hørt noe fra Tesla Norge?

Tviler litt på det. Går greit å slå opp på de sveitsiske sidene. Så vidt jeg kan se koster billigste inventory AWD LR det samme som custom AWD LR (57.890 CHF). Ville ødelagt markedet hvis de slo av 10k CHF. 1,99% leasingrente er eneste gulrot jeg kan se. Det er dog ikke så ekstremt lavt i «negativrenteland» som Sveits og Euro-området.

bno

#81
Leasing à seulement 1,99%Leasing à seulement 1,99% pour toute Model 3 en Stock avec livraison avant le 30 Juin 2019.

Avant déduction des économies
CHF 61'590

Après déduction des économies
CHF 50'790

Oversatt:
CHF 61'590
Før fradrag av besparelser

CHF 50'790
Etter fradrag av besparelser

Dvs.: (Uten at jeg har dykket ned i dette)
Norsk pris min konfig. NOK  497.420
Swiss pris in konfig NOK  450,396.73


Konfig = LR AWD Rød, 19" sport + H.F.

noto

61.590 er antagelig inkl. noen oppgraderinger fra basic grunnmodell LR AWD som koster 57.890 CHF inkl. levering. Vedkommende kompis kan ha surret med prisen «etter besparelser» som riktig nok er ca 10k lavere.

bno

#83
I mitt innlegg viser det at man opererer med to priser en før og en etter. Der det roughly right er snakke om 10K forskjell på en før og etter pris.

noto

Sitat fra: bno på onsdag 12. juni 2019, klokken 17:02
I mitt innlegg viser det at man opererer med to priser en før og en etter. Der det roughly right er snakke om 10K forskjell på en før og etter pris.

Ja, det har de alltid gjort. Hva er poenget ditt?

bno

Ment som er respons til erikho sitt innlegg der man opererer med en kampanjerente og et avslag på 10K SF

Lars90

Sitat fra: quanmeister på onsdag 12. juni 2019, klokken 10:57
Er det noen som vet sikkert om disse LR RWD bilene som er i inventory er med autopilot inkludert?
Snakket med selger om disse bilene og han sa alle hadde autopilot, og mulighet for fsd sånn som jeg oppfattet han.

AL76

Har prøvd å følge med litt på inventory bilene... virker som antallet har økt.
En liten oversikt (med forbehold om at filter funksjonen fungerer som den skal):
10 P
47 LR RWD
54 LR AWD Blå
4 LR AWD Rød
61 LR AWD Grå
12 LR AWD Hvit
100+ LR AWD Svart – svart interiør (også over 100+ til under 460.000)
18+ LR AWD Svart – hvit interiør

Så ut i fra dette så ligger det godt over 300 biler i inventory nå.

Rocklobster

Bare å ta sommerferie og vente på høstkampanje her kan det se ut til.

creal

300 biler i inventory er jo 5-6% av månedssalget forrige kvartalsslutt. Får se hva det ender opp på i juni, men disse bilene går fort unna. Men er forøvrig ikke uenig i at prisene på Model 3 nok skal bittelitt ned fremover, eventuelt at vi snart får se noen gode kampanjerenter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA