Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Destinasjonsladere fjernet på CC Martn Gjøvik

Startet av Toalmar, torsdag 06. juni 2019, klokken 18:22

« forrige - neste »

Toalmar

Da er de 2 TWC destinasjonsladerne for Tesla, den ene TWC for andre elbiler og de 3 Salto boksene for type 2 kabel fjernet i underetasjen på parkeringshuset på CC Martn på Gjøvik.
Dette til fordel for 6 stk Zapcharger ladestasjoner montert og driftet av Fortum.

Ja nå må man faktisk betale for å lade der også. Står litt i stil med hva som skjer ellers der ettersom de også har begynt å ta betalt for parkeringen der om man står lengre enn 2 timer
(3 timer om man er medlem i kundeklubben)
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

jkirkebo

Sitat fra: Toalmar på torsdag 06. juni 2019, klokken 18:22
Da er de 2 TWC destinasjonsladerne for Tesla, den ene TWC for andre elbiler og de 3 Salto boksene for type 2 kabel fjernet i underetasjen på parkeringshuset på CC Martn på Gjøvik.
Dette til fordel for 6 stk Zapcharger ladestasjoner montert og driftet av Fortum.

Ja nå må man faktisk betale for å lade der også. Står litt i stil med hva som skjer ellers der ettersom de også har begynt å ta betalt for parkeringen der om man står lengre enn 2 timer
(3 timer om man er medlem i kundeklubben)

Hva koster de da? Jeg finner de ikke i appen til Fortum ennå...
Ikke at det er så viktig for min del foreløpig, bruker nå mest CHAdeMOene der. Men om Tesla skulle finne på å sette opp SC på Lygnasæter (som det har blitt snakket om) kan det være aktuelt å topplade litt på AC hos CC mens vi handler. Men da bør det jo være billigere enn de 2,45 pr. kWh som jeg betaler for 11kW på AC-laderen ved siden av CHAdeMOene.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Toalmar

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 06. juni 2019, klokken 20:22
Hva koster de da? Jeg finner de ikke i appen til Fortum ennå...
Ikke at det er så viktig for min del foreløpig, bruker nå mest CHAdeMOene der. Men om Tesla skulle finne på å sette opp SC på Lygnasæter (som det har blitt snakket om) kan det være aktuelt å topplade litt på AC hos CC mens vi handler. Men da bør det jo være billigere enn de 2,45 pr. kWh som jeg betaler for 11kW på AC-laderen ved siden av CHAdeMOene.
Sto ingen info om prisene der i går. De gir vel kun 7kWh også
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

Da har det kommet prisinformasjon på ladestasjonene. Det koster kr 3,- pr kWh å lade på de.
så langt har jeg ikke sett at det har vært særlig trøkk for å bruke de.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

KennethR

Det forklarer hvorfor jeg surret rundt og letet i en halvtime, før jeg ga opp. Syntes det er litt dårlig at denne kommer opp i kartet på bilen fortsatt. Vet ikke Tesla at de er fjernet da kanskje? Noen som vet hvor man eventuelt gir beskjed?

Type 2 kabelen hang i garasjen hjemme, men jeg kom meg heldigvis hjem igjen uten den planlagte ladingen på Gjøvik.

Toalmar

Sitat fra: KennethR på torsdag 29. august 2019, klokken 16:13
Vet ikke Tesla at de er fjernet da kanskje? Noen som vet hvor man eventuelt gir beskjed?
Jeg har sendt dem en melding via nettsiden deres for en tid siden, men det ser ikke ut til at de har tid til å oppdatere seg  >:(
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA