Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

LR eller Performance

Startet av s3xy, torsdag 06. juni 2019, klokken 14:41

« forrige - neste »

s3xy

Sliter å velge mellom LR og Performance....
Før skilte det 80000 mellom dem, nå skiller det bare 58000......
Har prøvekjørt en Performance, å gud bedre å det går...  blir en LR en skuffelse iforhold?
Så har du hengerfeste.... trenger egentlig ikke hengerfeste på bil nr 2, men virker som det blir en veldig fordel når den skal selges, alle skal jo ha hengerfeste... vanskelig valg... hvilken bil er det beste valget?



fonberg

Sitat fra: s3xy på torsdag 06. juni 2019, klokken 14:41
Sliter å velge mellom LR og Performance....
Før skilte det 80000 mellom dem, nå skiller det bare 58000......
Har prøvekjørt en Performance, å gud bedre å det går...  blir en LR en skuffelse iforhold?
Så har du hengerfeste.... trenger egentlig ikke hengerfeste på bil nr 2, men virker som det blir en veldig fordel når den skal selges, alle skal jo ha hengerfeste... vanskelig valg... hvilken bil er det beste valget?

Lite s3xy å være så ubesluttsom ;)
Du bør jo teste LR også, bare du kan si om den blir en skuffelse i forhold til P. For min del holder 0-100 på 4,4, men det er jo meg.
Rimelig sikker på at hengerfeste er nært nullsum mtp. "investeringsverdi". Du får kanskje igjen de ekstra kronene ved salg, men ikke mer.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

cra

Jeg hadde ikke giddet å betale 58.000kr ekstra bare for å underholde kompisene mine de første gangene de sitter på, men så er jeg nå engang Sunnmøring da.....

Har du penger til overs er det selvsagt helt innafor å bruke dem på noe som bare er gøy, men man kan få mye annet gøy også for så mange penger. :)

Du må ganske enkelt besteme deg fom om du vil tenke med hodet eller hjertet i dette tilfellet.

Et lite tips som kan hjelpe:

Slå mynt og krone! Ikke for å la mynten avgjøre, men i det du kaster mynten opp i lufta vil du i et kort øyeblikk kjenne hvilken side du håper den lander på. Det er fasit på hvilken versjon du skal velge. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

P85

Det spørs helt på hva du vil ha. Kjører du aktivt og vil ha en bil som også funker bra på bane er P veien å gå.

jeg er superfornøyd med min P både til aktiv- og banekjøring  :+1:

ryback

Sitat fra: cra på torsdag 06. juni 2019, klokken 15:50
Jeg hadde ikke giddet å betale 58.000kr ekstra bare for å underholde kompisene mine de første gangene de sitter på, men så er jeg nå engang Sunnmøring da...

P har dyrere også forsikring, dyrere hjul/dekk og dyrere bremser.
Det var nok til at jeg ikke gadd å bruke 80k ekstra. Så kom hengerfeste og da var det ikke lenger noe å lure på for min del. Jeg har en gammel dieselbil som kan trekke henger, men den har ikke mange årene igjen før den blir spiker.

Jeg har ikke noe ønske om å kjøre på bane eller råkjøre på offentlig vei. Det jeg bruker bilen til er langturer. P med sine lavprofildekk vil jeg tro støyer mer og er mindre behagelig på ujevne veier. Så det ble en LR på meg.

(Jeg har ikke testet en Performance.)

bno

Var i sanme sit. Endte på LR med HF. Var litt ubesluttsom men gikk fort over da jeg inbså at det egentlig er en no brainer for meg.

RuneW

Sitat fra: P85 på torsdag 06. juni 2019, klokken 16:03
Kjører du aktivt og vil ha en bil som også funker bra på bane er P veien å gå.

Forsåvidt enig, men det må da være forsvinnende få som kjører på bane? Hvor mange ‰ av TM3-kjøperene er det som kjører bilen sin så mye på bane at det i det hele tatt er interessant å ta med denne egenskapen i vurderingen? Jeg vanker sikkert i et ekstremt sedat miljø, men jeg har aldri møtt noen som har holdt på med dette
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

OlaM

Er ikke "bane" bare kodeord for at man kjører som svin?  :P Et annet moment å ta med i P vs LR, P kan kun ta 20" (i alle fall OEM) og det gir mer støy, dyrere dekk og færre å velge blant.
'21 3LR

Gadget

Jeg trodde Performance bare var for å vise hvor sprek bilen kan bli hvis den tynes optimalt. Personlig syns jeg den er mer enn sprek nok og har mer bruk for lang rekkevidde.

S4e

Jeg synes vanlig LR AWD har så kraftig aksellerasjon at jeg normalt kjører i Chill modus. Blir nesten sjøsyk i normal modus. Så om du kommer fra en "normal" bil kan jeg love deg at dette holder lenge og vil imponere de fleste.

Se denne testen der LR AWD slår BMW 330i
https://www.motortrend.com/cars/tesla/model-3/2018/2018-tesla-model-3-long-range-dual-motor-first-test-review/
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

geear

Sitat fra: OlaM på torsdag 06. juni 2019, klokken 18:13
Er ikke "bane" bare kodeord for at man kjører som svin?  :P Et annet moment å ta med i P vs LR, P kan kun ta 20" (i alle fall OEM) og det gir mer støy, dyrere dekk og færre å velge blant.
Grisekjøring er nå så, og det kan nok være kjekt å bruke track mode til det, men det går nok an å ha det moro på svingete veier med standardbil uten track mode også. På bane derimot, så er det helt essensielt å få av de verste elektroniske krykkene, siden de både dreper effektiviteten (rundetidene), men også kjøregleden. Å kjøre på bane er noe helt annet enn å kjøre på vei, selv om noen tror de kjører fort langs veien blir det aldri det samme. På bane kjører du med hylende dekk i hver eneste sving. Gasspedalen betjenes omtrent kun som av eller på, og det samme gjelder bremsene. Det handler om å gasse tidligst mulig og bremse senest mulig. Det er nok flere enn du tror som har kjørt på bane, og det er mange bilinteresserte som har eller vil ha elbil - og da er Model 3 Performance, i track mode, foreløpig den eneste som gir ganske gromme fossilbiler reell konkurranse på bane. LR kunne også vært knall på bane om den hadde track mode. Det handler ikke om de 1,2 sekundene i forskjell på 0-100.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA