Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.20

Startet av OhmPaPa, torsdag 06. juni 2019, klokken 10:20

« forrige - neste »

o.b.lix

Sitat fra: 1000kwh på torsdag 13. juni 2019, klokken 08:14
Jeg har installert alle så snart de har kommet og aldri opplevd noe voldsomme problemer. Enkelte her hauser jo opp alt mulig.

Installerte siste versjon 2019.20.1 og bilen oppleves som bedre enn noensinne 

Jeg har det på akkurat samme måten på alle deler som nevnes her!
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

JorEl

Sitat fra: Contango på torsdag 13. juni 2019, klokken 14:50
Ryktene om visning av batteritemperatur i instrumentpanelet i denne versjonen var totalt grunnløse. Lurer på hvorfor det er så veldig hemmelig.
Ja det hadde vært kjekt å vite det, slik at man forstod bilen sin enda bedre. Litt synd at Tesla ikke prioriterer det.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

kodax

Sitat fra: DagfinnN på torsdag 13. juni 2019, klokken 17:41
Hos Tesla skjer oppdateringer minst en gang i mnd, noen ganger oftere. Ikke vær overrasket at manualen ikke henger med. På skjermen er dette veldig tydelig med gode instruksjoner bak knappen.
Noe som vel bekrefter mitt poeng?
Svært irriterende for oss skapteslaister;)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

DagfinnN

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 13. juni 2019, klokken 18:37
Verden er ikke rettferdig. Hvorfor er det bare de største fansene som alltid får de beste bilene?
Det er fordi Elon følger med på hva som skrives her...
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

geear

Andre som opplever at dashcam nå er helt borte, eller er det noe Tesla driver og tester på min bil siden den var vært inne et par ganger for hakkete Spotify? De mente .16 skulle løse det, og så at .20 skulle, men fortsatt samme problem. På 16 hadde dashcamet kryss, på 20 er hele ikonet borte.

Den står også og "henger" på 85%ish på en softwarenedlasting til, har stått sånn i mange dager.

Daniel80

Er masse problemer som dukker opp mens den laster ned software.. last ned resten av oppdateringen, slå av sentry mode og installer.. Derretter restarter du, så vedder jeg på at alt er iorden.. Mulig du må formatere minnepinnen på nytt hvis den er blitt skadet også da.. (kan skje innimellom).
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

geear

Har prøvd med to sticker, men nå er altså hele dashcamikonet borte. Det har ikke skjedd før. Har fått kryss når det ikke har virket. Og den vil ikke laste ned mer. I tillegg har jeg 20.1, og det er ingen biler som har høyere enn det på TeslaFi..

emmern

Nå har det dessverre endt opp med at jeg har slått av både auto wipers og bruker ikke autopilot pga fantombremsingen. Så i skrivende stund kunne jeg egentlig hatt en veteran for halve prisen,
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Croft

Autowiper har ikke fungert optimalt hos meg heller, visker fint i forhold til minimum requirement, men ikke godt (ofte nok) til FORETRUKKET frekvens. Løsning: Rain X foran front kamera ( holder et par uker) Burde være ekstremt enkelt å endre sensitiviteten, eller i det minste tilby ekstra setting, men foreløbig ikke enda.
Når det gjelder Ap har jeg hatt utelukkende positive opplevelser med oppgraderinger, men har for første gang gang valgt å avvente oppdatering ( 2019.12.1.1 nå) pga 15 sek "nag time" pga. EU reguleringer kontra 52+ på nåværende. Brenner etter å oppdatere, så håper virkelig Tesla finner en løsning på disse reguleringene.








å

Vhagar

Sitat fra: Croft på søndag 16. juni 2019, klokken 00:27valgt å avvente oppdatering ( 2019.12.1.1 nå) pga 15 sek "nag time" pga. EU reguleringer

Da bør du ha god tålmodighet, for å endre slike reguleringer kan jo fort ta noen år. Om du leser litt rundt på forumet så ser du at det ikke er noe problem heller om du faktisk holder litt i rattet som du uansett skal. Da vil du ikke plages hvert 15. sekund i det heletatt.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

geear

Andre som opplever å måtte starte musikk manuelt for hver tur nå? Fortsetter ikke der den slapp lenger. Med eller uten wifi.

I dag telte ikke kilometer/forbruk i instrumentpanelet, før restart av mcu. Kjenner begeret nærmer seg fullt. Hadde det eksistert gode alternativer til X måtte jeg tenkt meg om...

Motorwatt

Sitat fra: gr på tirsdag 18. juni 2019, klokken 18:11
Kjenner begeret nærmer seg fullt. Hadde det eksistert gode alternativer til X måtte jeg tenkt meg om...
Dette hadde jeg aldri trodd jeg skulle høre fra deg, men understreker med all tydelighet at Tesla nå må ta seg kraftig sammen når det gjelder software-oppdateringer. Det gamle uttrykket: "Rettelse, ny feil følger" har blitt aktualisert.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

k1

Sitat fra: gr på tirsdag 18. juni 2019, klokken 18:11
Andre som opplever å måtte starte musikk manuelt for hver tur nå? Fortsetter ikke der den slapp lenger. Med eller uten wifi.

I dag telte ikke kilometer/forbruk i instrumentpanelet, før restart av mcu. Kjenner begeret nærmer seg fullt. Hadde det eksistert gode alternativer til X måtte jeg tenkt meg om...

Ja!
Mye heng i systemet.
Energy consumption i dashboard fungerer ikke. Trips fungerer ikke. Odometer fungerer dog. Dashcam fungerer ikke, sentry fungerer heller ikke.
Alt av recent musikk blir borte ved omstart, samt at den da setter lading av batteri til 90% selv om den stod innstilt på 80%. Kabin temp foran settes til 23 grader selv om den er tidligere stilt til 22 grader.
Bah, er dritlei megabeta opplegget her. Det er ALLTID en rekke nye feil ved rettelse av andre i ny sw versjon. Og i neste igjen, er de gamle feilene tilbake igjen de også.
Jeg mener Tesla virkelig bør skjerpe seg ved release av noen hovedversjoner som faktisk fungerer, så kan beta testerne kose seg med nye halv eller ikke fungerende versjoner.

DagfinnN

Sitat fra: k1 på tirsdag 18. juni 2019, klokken 18:53
Ja!
Mye heng i systemet.
Energy consumption i dashboard fungerer ikke. Trips fungerer ikke. Odometer fungerer dog. Dashcam fungerer ikke, sentry fungerer heller ikke.
Alt av recent musikk blir borte ved omstart, samt at den da setter lading av batteri til 90% selv om den stod innstilt på 80%. Kabin temp foran settes til 23 grader selv om den er tidligere stilt til 22 grader.
Bah, er dritlei megabeta opplegget her. Det er ALLTID en rekke nye feil ved rettelse av andre i ny sw versjon. Og i neste igjen, er de gamle feilene tilbake igjen de også.
Jeg mener Tesla virkelig bør skjerpe seg ved release av noen hovedversjoner som faktisk fungerer, så kan beta testerne kose seg med nye halv eller ikke fungerende versjoner.
Forstår virkelig ikke hvordan dette kan være så forskjellig. Aldri merket noe av det du skriver her. Fantombremsing har jeg men ikke alt dette andre.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

OhmPaPa

Sitat fra: k1 på tirsdag 18. juni 2019, klokken 18:53
Ja!
Mye heng i systemet.
Energy consumption i dashboard fungerer ikke. Trips fungerer ikke. Odometer fungerer dog. Dashcam fungerer ikke, sentry fungerer heller ikke.
Alt av recent musikk blir borte ved omstart, samt at den da setter lading av batteri til 90% selv om den stod innstilt på 80%. Kabin temp foran settes til 23 grader selv om den er tidligere stilt til 22 grader.
Bah, er dritlei megabeta opplegget her. Det er ALLTID en rekke nye feil ved rettelse av andre i ny sw versjon. Og i neste igjen, er de gamle feilene tilbake igjen de også.
Jeg mener Tesla virkelig bør skjerpe seg ved release av noen hovedversjoner som faktisk fungerer, så kan beta testerne kose seg med nye halv eller ikke fungerende versjoner.

Opplever ikke noe av dette. Så jeg vil tro det er din bil som har problemer og ikke Teslaer generelt. Mao. ta kontakt med Tesla for hjelp.

Har du tatt reset av bilen før og etter oppgraderingene? Og i såfall hvordan?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA