Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.20

Startet av OhmPaPa, torsdag 06. juni 2019, klokken 10:20

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: kodax på onsdag 12. juni 2019, klokken 22:13
Er disse versjonene dere legger ment å være helt beta, og at det er en stabel versjon som anbefales for de som ikke vil være forsøkskaniner?
Niks, det er versjoner, men en del av funksjonaliteten er merket beta, og bør behandles deretter.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Nodland

Sitat fra: Daniel80 på onsdag 12. juni 2019, klokken 19:42
Installerte 2019.20.1 i dag, og finner ikke lenger valget for Autofold av speil, samt at alle sensorene rundt bilen pluttselig ikke aktiveres.. Får ikke engang opp ryggesensorer ved revers. Noen andre som har opplevd dette?

2018 S75D


Høres ut som ett Restart skjerm problem :p inn me scrollehjula og foten på bremsen.
Bmw iX3 Fully Charged Phytonic blue bestilt :)
Tesla Model S 75d 2018(Solgt)

kodax

Sitat fra: turfsurf på onsdag 12. juni 2019, klokken 22:36
Sitat fra: kodax på onsdag 12. juni 2019, klokken 22:13
Er disse versjonene dere legger ment å være helt beta, og at det er en stabel versjon som anbefales for de som ikke vil være forsøkskaniner?
Niks, det er versjoner, men en del av funksjonaliteten er merket beta, og bør behandles deretter.
Når alarmer begynner å gå i utide, ryggekameraer slutter å fungere, speil oppfører seg rart, skjermer henger osv. så virker det som de slurver med mer enn bare beta-funksjonalitet...
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Thomas Parsli

Sitat fra: kodax på onsdag 12. juni 2019, klokken 23:27
Når alarmer begynner å gå i utide, ryggekameraer slutter å fungere, speil oppfører seg rart, skjermer henger osv. så virker det som de slurver med mer enn bare beta-funksjonalitet...

Absolutt ingen problemer på vår Model X.

De som har problemer bør prøve en reset (holde begge scrollhjul inne til Tesla-logoen vises på skjermen).
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

1000kwh

Sitat fra: kodax på onsdag 12. juni 2019, klokken 22:13
Er disse versjonene dere legger ment å være helt beta, og at det er en stabel versjon som anbefales for de som ikke vil være forsøkskaniner? På en som er ny i Tesla-verdenen virker det som det slipper seriøst buggy software som potensielt kan være farlig i en bil der nettopp software er mye av bilens funksjon..
Jeg har installert alle så snart de har kommet og aldri opplevd noe voldsomme problemer. Enkelte her hauser jo opp alt mulig.

Installerte siste versjon 2019.20.1 og bilen oppleves som bedre enn noensinne  :+1: :+1: :+1:

mthoring

Dashcam-ikonet har blitt helt borte etter oppgradering til 2019.20.1.
Forsøkte først reset av MCU, deretter formaterte jeg minnepenn, uten at det hjalp.
Noen som har opplevd det samme?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

z4rd

Mitt dashcam er plutselig helt i orden nå med .20. Mistet funksjonen og har hatt grått kryss med .16.3. Sentry har dog virket hele tiden.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

geear

Sitat fra: kodax på onsdag 12. juni 2019, klokken 22:13
Er disse versjonene dere legger ment å være helt beta, og at det er en stabel versjon som anbefales for de som ikke vil være forsøkskaniner? På en som er ny i Tesla-verdenen virker det som det slipper seriøst buggy software som potensielt kan være farlig i en bil der nettopp software er mye av bilens funksjon..
Velger en advanced på software må en anse seg som "betatester". Som regel vil det være noen dager med gradvis utrulling som gjør at de kan fange opp en del slike bugs og skippe noen versjoner på en del biler, slik at færre opplever bugs.

kodax

Sitat fra: gr på torsdag 13. juni 2019, klokken 12:14
Sitat fra: kodax på onsdag 12. juni 2019, klokken 22:13
Er disse versjonene dere legger ment å være helt beta, og at det er en stabel versjon som anbefales for de som ikke vil være forsøkskaniner? På en som er ny i Tesla-verdenen virker det som det slipper seriøst buggy software som potensielt kan være farlig i en bil der nettopp software er mye av bilens funksjon..
Velger en advanced på software må en anse seg som "betatester". Som regel vil det være noen dager med gradvis utrulling som gjør at de kan fange opp en del slike bugs og skippe noen versjoner på en del biler, slik at færre opplever bugs.
Ah, så det er en instilling som heter "advanced"? Jeg har ikke sett det i manualen, men så har jeg heller ikke fått bilen ennå, så det er kanskje innlysende når man har skjermen foran seg.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

DagfinnN

Sitat fra: kodax på torsdag 13. juni 2019, klokken 12:27
Ah, så det er en instilling som heter "advanced"? Jeg har ikke sett det i manualen, men så har jeg heller ikke fått bilen ennå, så det er kanskje innlysende når man har skjermen foran seg.
Dette forklarer mye. Det er stort sett de som ikke har Tesla som bekymrer seg mest...
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Contango

Ryktene om visning av batteritemperatur i instrumentpanelet i denne versjonen var totalt grunnløse. Lurer på hvorfor det er så veldig hemmelig.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

OhmPaPa

Sitat fra: Contango på torsdag 13. juni 2019, klokken 14:50
Ryktene om visning av batteritemperatur i instrumentpanelet i denne versjonen var totalt grunnløse. Lurer på hvorfor det er så veldig hemmelig.

Det er vel heller det at Tesla prøver ut flere nye ting for sine beta-testere. Og så er det noen av disse som blir utsatt da de ikke er klar for release enda. Så da får vi sluttkunder ikke alt med en gang.

kodax

Sitat fra: DagfinnN på torsdag 13. juni 2019, klokken 13:51
Sitat fra: kodax på torsdag 13. juni 2019, klokken 12:27
Ah, så det er en instilling som heter "advanced"? Jeg har ikke sett det i manualen, men så har jeg heller ikke fått bilen ennå, så det er kanskje innlysende når man har skjermen foran seg.
Dette forklarer mye. Det er stort sett de som ikke har Tesla som bekymrer seg mest...
Syns du det er rart at man lurer på slikt når det ikke står noe om i manualen at man kan velge "advanced" for å være beta tester? Jeg syns det er rart at det ikke står i manualen, eller er det noen som kan si meg hvor det står? Ikke på side 6 i hvert fall, der står det derimot "Tesla anbefaler at du installerer programvareoppdateringer så snart de er tilgjengelige".
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

DagfinnN

Sitat fra: kodax på torsdag 13. juni 2019, klokken 16:47
Syns du det er rart at man lurer på slikt når det ikke står noe om i manualen at man kan velge "advanced" for å være beta tester? Jeg syns det er rart at det ikke står i manualen, eller er det noen som kan si meg hvor det står? Ikke på side 6 i hvert fall, der står det derimot "Tesla anbefaler at du installerer programvareoppdateringer så snart de er tilgjengelige".
Hos Tesla skjer oppdateringer minst en gang i mnd, noen ganger oftere. Ikke vær overrasket at manualen ikke henger med. På skjermen er dette veldig tydelig med gode instruksjoner bak knappen.
Noe som vel bekrefter mitt poeng?
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Motorwatt

Sitat fra: 1000kwh på torsdag 13. juni 2019, klokken 08:14
Jeg har installert alle så snart de har kommet og aldri opplevd noe voldsomme problemer. Enkelte her hauser jo opp alt mulig.

Installerte siste versjon 2019.20.1 og bilen oppleves som bedre enn noensinne 
Verden er ikke rettferdig. Hvorfor er det bare de største fansene som alltid får de beste bilene?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA