Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.20

Startet av OhmPaPa, torsdag 06. juni 2019, klokken 10:20

« forrige - neste »

tgmachine

Sitat fra: Toalmar på søndag 07. juli 2019, klokken 11:09
Fikk for en tid siden 2019.20.1 9973c22 og venter på ny software. Har bilen stående på Wifi hver natt uten at dette hjelper. Har også valgt "Software Update Preverence, Advance fra første stunde det var mulig så den greia har jeg ingen tro på. Ser at det nå er veldig få som sitter på den versjonen, faktisk kun 12 stk TM3 som har Teslafi abbonement. av disse 12 er det kun min i Norge.

Har 2019.20.2.1 her dog, men står også på WiFi hver natt, men den "sover" for det meste. Pinger bilen innimellom og den laster aldri ned noe. Bare sjekker klokkeslettet mot NTP, litt småtrafikk mot compute.amazonaws og litt annet nips. Min står og venter på navigasjonsdata og har fått en liten prikk på nedlastningsprogresjonen, men slik har det vært i over 2 uker nå.

Skjønner egentlig hva som skjer. Det er jo ikke noe stress med hele tiden ny versjon, men mistenker noe er galt da det ikke skjer noe. Den har jo bedt meg om å koble til WiFi, likevel gjør den ikke noe.

-tgmachine


Motorwatt

Jeg har ikke siste versjon, men det går da ganske mye data allikevel. Dette er siste uke:

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Toalmar

Sitat fra: tgmachine på søndag 07. juli 2019, klokken 11:36
Min står og venter på navigasjonsdata og har fått en liten prikk på nedlastningsprogresjonen, men slik har det vært i over 2 uker nå.
Har ikke sett noen prikk i det hele tatt, har fortsatt Navigasjonsdata fra 2018 så her er det stille ja. Har heller ikke mulighet til å se hva slags trafikk den gjør via Wifi.
(Har prøvd å se på nettverket, men ser ingen mulighet til å ta ut rapport - Telenor Zykel Router -> Devolo dLan 200 AV Wireless N)
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

tgmachine

Sitat fra: Toalmar på søndag 07. juli 2019, klokken 13:45
Sitat fra: tgmachine på søndag 07. juli 2019, klokken 11:36
Min står og venter på navigasjonsdata og har fått en liten prikk på nedlastningsprogresjonen, men slik har det vært i over 2 uker nå.
Har ikke sett noen prikk i det hele tatt, har fortsatt Navigasjonsdata fra 2018 så her er det stille ja. Har heller ikke mulighet til å se hva slags trafikk den gjør via Wifi.
(Har prøvd å se på nettverket, men ser ingen mulighet til å ta ut rapport - Telenor Zykel Router -> Devolo dLan 200 AV Wireless N)

Ringte Tesla og de så at nedlastningen hadde "låst seg", de resatte den og så fikk jeg lastet ned siste navigasjonsoppdatering på WiFi. Tok bortimot en time å laste ned. Fikk ikke ny software versjon, så har stadig 2019.20.2.1.

-tgmachine

Croft

Etter å bestemt meg for en gangs skyld å ikke oppgradere sw etter 2019.12.1.1, har bilen nå sluttet å mase, og viser ikke update tilgjengelig.
I og for seg bare bra tenker jeg, men ble nesten nyskjerrig på om jeg nå er ute av «loopen» på oppdateringer og om jeg går glipp av noe. Kanskje Tesla har fått ned seg at det har vært mye bugs i de siste versjonene og dermed sluttet å varsle når du har takket nei x ant ganger?
Dere som har nyeste versjon; Er det fortsatt 15 «nag time» på Ap?

cra

Nag-time på AP virker veldig avhengig av hvor/hvordan du kjører. Jeg har alltid minst ei hand på rattet, og opplever at jeg kan kjøre milevis uten å få nag. motstanden i hånda som slapper av på rattet (med albuen i vinduskarmen) er nok til at den skjønner at jeg er der. Sitter du med hendene i fanget så får du nok beskjed hvert 15. sekund.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Toalmar

Sitter fortsatt på versjon 2019.20.1 som jeg fikk tirsdag 11. juni. Snart 6 uker uten ny software selvom det har kommet flere versjoner etter denne. Ikke imponert over "Advanced" knappen.
Lurer på om denne faktisk har noe for seg. Hvis man sjekker TeslaFI er det kun 8 TM3 på samme versjon som min :(
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Motorwatt

Det er bare en dummy. De som tror den virker hadde fått oppdateringen uansett.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA