Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.20

Startet av OhmPaPa, torsdag 06. juni 2019, klokken 10:20

« forrige - neste »

OhmPaPa

Software 2019.20 begynner å dukke opp på biler i USA.

Den store endringen er forbedret Smart Summon. Der bilen kommer til deg raskere enn før slik denne videoen viser - men det spørs om reglene fra FN vil fortsette å begrense dette for oss nordmenn?

https://www.youtube.com/watch?v=cZWJEXYJxKA

Denne programvaren diskuteres også på TMC og Reddit:

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/smart-summon-2019-20-0-1.155214/

https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/bx97xg/early_access_participants_are_getting_201920/

JorEl

Sitat fra: OhmPaPa på torsdag 06. juni 2019, klokken 10:20
Software 2019.20 begynner å dukke opp på biler i USA.

Den store endringen er forbedret Smart Summon. Der bilen kommer til deg raskere enn før slik denne videoen viser - men det spørs om reglene fra FN vil fortsette å begrense dette for oss nordmenn?
Herlig. En oppdatering jeg gleder meg til :+1:
USA klager alltid på FN, men vi i Norge følger opp.. :-X ;)
Blir spennende hvor langt vi kan stå i fht bilen. Men .20 er på vei. Blir det største partytricket ;D
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Kim-

Kult med summon, men tvilsomt at EU får dette da i de nye kravene er det begrensninger på antall meter man kan være fra bilen og at den må være tilkoblet bluetooth, men vi får se :D
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

DeepFu

Ja det skulle tatt seg ut hvis vi fikk noe som faktisk var nyttig, som skiltgjenkjenning eller rutepunkter i navigasjon....
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Motorwatt

Stoppet brått på 4 biler (ref. Teslafi).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Kan vel tenkes at enhanced summon krever HW3?

OhmPaPa

Sitat fra: gr på torsdag 06. juni 2019, klokken 15:16
Kan vel tenkes at enhanced summon krever HW3?

Aner ikke - men en XP100D med HW2 og en S75D med HW2.5 har i allefall fått 2019.20 i følge TeslaFi.

emmern

Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Motorwatt

Sitat fra: Kim- på torsdag 06. juni 2019, klokken 11:21
Kult med summon, men tvilsomt at EU får dette da i de nye kravene er det begrensninger på antall meter man kan være fra bilen og at den må være tilkoblet bluetooth, men vi får se :D
Enhanced Summon får vi ikke i EU. Avstand må være under 10 meter.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

THE

Eneste måten jeg får brukt summon på, uavhengig av SW versjon, er å legge keyfob på speilet på førersiden. Alle andre metoder resulterer i at jeg får feilmelding om keyfob ikke detektert, og summon avbrytes. Hadde jo vært fint om jeg kunne stått 10 m unna bilen.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

JorEl

Kanskje det er et fint trick, for å bruke adv.summon her?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Må også være innen rekkevidde av Bluetooth (som beskrevet over).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Fornybarbil

Får vi ikke Advanced summon selger jeg bilen og kjøper en e-Niro. D

OhmPaPa

Nå har det kommet to versjoner av 2019.20 på TeslaFi. Har enda ikke sett de på noen europeiske biler.

Bra jeg ikke har F5-syken!  :o

Hodetelefoner

I USA har de kunnet gå ut av bilen. Trykke på fob, så lukeparkerer bilen selv.
Dette kunne de for 2 år siden. 
Ikke bruk tiden deres på å drømme om dette i Europa :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA