Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kantkjørt felg

Startet av chripede, torsdag 06. juni 2019, klokken 08:51

« forrige - neste »

snippet

Jeg har gjort det samme. Skal ta en tur til micropaint på Kokstad. God erfaring med dem fra tidligere lakkskader
BMW i3 - Bergen

ecx

Sitat fra: ok67 på torsdag 06. juni 2019, klokken 21:44
Var også uheldig og kantkjørte høgre bakfelg, heilt på eiga hand. Tørrpussa med sandpapir (for å unngå/redusere oksidasjon) for å få godt feste for tokomponent stålplast. Våtpussa og grunna, våtpussa litt til og lakka med sølv felglakk frå Biltema. Litt meir våtpussing og så Biltema klarlakk. Finishen og det meste vart svært bra, men det var ein liten fargenyanse.
[...]

Hadde ønsket meg flere av slike basic DIY oppskrifter. har ikke bryrt meg meg tidligere bilen om dette. Nå har jeg gjort det samme og krangler litt med meg selv om jeg skal la det fikse eller ikke.
Med kunnskapet om hvordan den gjøres selv på en OK-nok måte, hadde jeg heller gjort det på egen hånd og lært nokka samtidig.

znkr

Sitat fra: snippet på torsdag 06. juni 2019, klokken 23:13
Jeg har gjort det samme. Skal ta en tur til micropaint på Kokstad. God erfaring med dem fra tidligere lakkskader

Tok en tur innom micropaint sjappa her i Trondheim for å høre pris på samme type skade. 3000,- pluss moms. Forsto det som at jobben er bortimot like stor uavhengig om det er en liten scratch eller vesentlig mer kantkjørt. Trodde det var mye å spare på slik smart-repair opplegg men her snakker vi jo nesten samme type sum som en ny felg...? :o
Model Y LR 2022

torjze

Sitat fra: ok67 på torsdag 06. juni 2019, klokken 21:44
Var også uheldig og kantkjørte høgre bakfelg, heilt på eiga hand. Tørrpussa med sandpapir (for å unngå/redusere oksidasjon) for å få godt feste for tokomponent stålplast. Våtpussa og grunna, våtpussa litt til og lakka med sølv felglakk frå Biltema. Litt meir våtpussing og så Biltema klarlakk. Finishen og det meste vart svært bra, men det var ein liten fargenyanse.

Ei veke etterpå kantkjørte et same felgen igjen...


Så det blir ein ny runde med pussing, sparkling og lakking. Skal prøve å få tak i rett farge til neste runde.

Er dette aero-felgene?

ok67

Sitat fra: torjze på tirsdag 18. juni 2019, klokken 16:58
Sitat fra: ok67 på torsdag 06. juni 2019, klokken 21:44
Var også uheldig og kantkjørte høgre bakfelg, heilt på eiga hand. Tørrpussa med sandpapir (for å unngå/redusere oksidasjon) for å få godt feste for tokomponent stålplast. Våtpussa og grunna, våtpussa litt til og lakka med sølv felglakk frå Biltema. Litt meir våtpussing og så Biltema klarlakk. Finishen og det meste vart svært bra, men det var ein liten fargenyanse.

Ei veke etterpå kantkjørte et same felgen igjen...


Så det blir ein ny runde med pussing, sparkling og lakking. Skal prøve å få tak i rett farge til neste runde.

Er dette aero-felgene?

nei, 19" sport
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

torjze

Sitat fra: ok67 på tirsdag 18. juni 2019, klokken 21:29
Sitat fra: torjze på tirsdag 18. juni 2019, klokken 16:58
Sitat fra: ok67 på torsdag 06. juni 2019, klokken 21:44
Var også uheldig og kantkjørte høgre bakfelg, heilt på eiga hand. Tørrpussa med sandpapir (for å unngå/redusere oksidasjon) for å få godt feste for tokomponent stålplast. Våtpussa og grunna, våtpussa litt til og lakka med sølv felglakk frå Biltema. Litt meir våtpussing og så Biltema klarlakk. Finishen og det meste vart svært bra, men det var ein liten fargenyanse.

Ei veke etterpå kantkjørte et same felgen igjen...


Så det blir ein ny runde med pussing, sparkling og lakking. Skal prøve å få tak i rett farge til neste runde.

Er dette aero-felgene?

nei, 19" sport

Ok. Noen som vet om en ferdiglakk som kan passe fargen på aerofelger?

Autodidact

Primært en preventiv løsning, men jeg har sett bilder hvor mindre kantkjøringer dekkes over også.

https://www.alloygator.co.uk

Mener det finnes et eller to veldig lignende alternativer fra andre produsenter også.

Håkon

Autodidact

Tenkte jeg måtte sjekke alternativene jeg også, så her er et par jeg skal se på;

www.rimblades.com
www.rimringz.com

Håkon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA