Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nå får noen FSD .......

Startet av Motorwatt, onsdag 05. juni 2019, klokken 20:20

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: Fornybarbil på torsdag 06. juni 2019, klokken 17:40
Ok, gr. Det høres sannsynlig ut. Kun folk med fullpris FSD er altså i Early Access? Er det meningen at Advanced kun skal funke for de?
Kun de som kjøpte gamle FSD, før 1. mars, og ikke nye FSD (tidligere Enhanced Auto Pilot) får Early Access Program.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

geear

Alle som vil kan vel nå velge advanced? Er vel bare en gitt mengde inviterte  biler i early access..

Motorwatt

Jeg har FSD kjøpt i august i fjor. Har satt på Advanced, og har ikke fått noe nytt siden 2019.16.2 den 16 mai. Dette er nok foreløpig kun på tegnebrettet, og de som har fått noe nyere hadde nok fått det uansett om Advanced var på eller av.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Sitat fra: gr på torsdag 06. juni 2019, klokken 20:10
Alle som vil kan vel nå velge advanced? Er vel bare en gitt mengde inviterte  biler i early access..
Stemmer, men jeg tror ennå ingen i Norge er med i Early Access?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

emmern

Sitat fra: Handyman på fredag 07. juni 2019, klokken 12:09
Sitat fra: gr på torsdag 06. juni 2019, klokken 20:10
Alle som vil kan vel nå velge advanced? Er vel bare en gitt mengde inviterte  biler i early access..
Stemmer, men jeg tror ennå ingen i Norge er med i Early Access?

Jo, er mange som er det.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Handyman

Sitat fra: emmern på fredag 07. juni 2019, klokken 12:51
Sitat fra: Handyman på fredag 07. juni 2019, klokken 12:09
Sitat fra: gr på torsdag 06. juni 2019, klokken 20:10
Alle som vil kan vel nå velge advanced? Er vel bare en gitt mengde inviterte  biler i early access..
Stemmer, men jeg tror ennå ingen i Norge er med i Early Access?

Jo, er mange som er det.
I praksis også? At de får nye SW-versjoner en god stund før alle andre?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

Slik jeg leser artikkelen fra Electrek, så ble ikke det lovete Early Access Program startet, men at det nå vil bli det for de som har kjøpt FSD på et tidligere tidspunkt.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emmern

Sitat fra: Handyman på lørdag 08. juni 2019, klokken 00:10
I praksis også? At de får nye SW-versjoner en god stund før alle andre?

Mange spøker og kaller det "late access program" for de blir sjelden valgt ut til å få en testversjon tidlig. Og så blir de oppdatert like tregt som alle andre. EAP er for å teste beta-software og så blir softwaren trekt fra bilen og skrevet over med vanlig release når de er ferdige.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Vhagar

Huker jeg av advanced og en annen bruker av advanced så vil få få ulik software til ulik tid. Vi får ikke likt bare pga den settingen i bilen. Valget blir tatt sentralt og basert på mange kriterier. Etterhvert (for jeg tror ikke det er aktivert i skrivende stund) så får de som kjøpte gamle FSD til fullpris raskere utrulling når de huker av for advanced enn hva jeg vil få. Så ikke like "synlig" fordel, siden valget for sluttbruker er likt for alle og differensieringen skjer sentralt. Slik jeg tolker dette.

Jeg synes likevel synd i de som kjøpte FSD til full pris, for innholdet har smuldret litt opp og TTTT (ting tar Tesla tid).
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Motorwatt

Tror ikke det kommer mye nytt fremover i Europa før HW3 er klar, og/eller reglene fra UN/EU eventuelt blir endret. Virker som det som kommer nå bare er feilretting av feilrettinger, og fintuning av stresset hardware. Kan nåværende prosessor-kapasitet ha nådd sin begrensning kapasitetsmessig? Nå blir jo noen euforiske fordi bilen endelig klarte en NoA-operasjon etter 10 forsøk, eller at Autowiper virker litt bedre. Det som er litt pussig er at det virker som nærmest helt like biler, med samme software, oppfører seg totalt forskjellig. Mistenker at resultatet i stor grad gjenspeiler hvor på skalaen brukers mening om bilens fortreffelighet ligger.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Sitat fra: Vhagar på lørdag 08. juni 2019, klokken 01:23
Huker jeg av advanced og en annen bruker av advanced så vil få få ulik software til ulik tid. Vi får ikke likt bare pga den settingen i bilen. Valget blir tatt sentralt og basert på mange kriterier. Etterhvert (for jeg tror ikke det er aktivert i skrivende stund) så får de som kjøpte gamle FSD til fullpris raskere utrulling når de huker av for advanced enn hva jeg vil få. Så ikke like "synlig" fordel, siden valget for sluttbruker er likt for alle og differensieringen skjer sentralt. Slik jeg tolker dette.

Jeg synes likevel synd i de som kjøpte FSD til full pris, for innholdet har smuldret litt opp og TTTT (ting tar Tesla tid).
Har en misstanke om at "Advanced" knappen i virkeligheten er en "Placebo-knapp" ;-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Tiger123

Sitat fra: Lynet på onsdag 05. juni 2019, klokken 23:23
Før Tesla jobber og prater så mye må de få til ACC først. Den er verre enn en overnervøs 16 åring bak rattet!
AP1 var 1000 ganger bedre i 2015!!

Enig!

Er det ikke ganske naivt å diskutere hvem som får hva til det uendelige? De fikser jo ikke en vanlig ACC engang?.

Det jeg(smånaiv) lurer på er hva får de som får??

emmern

Sitat fra: Tiger123 på søndag 09. juni 2019, klokken 14:17
Sitat fra: Lynet på onsdag 05. juni 2019, klokken 23:23
Før Tesla jobber og prater så mye må de få til ACC først. Den er verre enn en overnervøs 16 åring bak rattet!
AP1 var 1000 ganger bedre i 2015!!

Enig!

Er det ikke ganske naivt å diskutere hvem som får hva til det uendelige? De fikser jo ikke en vanlig ACC engang?.

Det jeg(smånaiv) lurer på er hva får de som får??

send mail til autopilotfeedback@tesla.com
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Lazzie68

Har FSD. Fortsatt på 2019.12.1.2, som er den eneste oppdateringen jeg har fått etter at jeg hentet ut bilen 9. mai. Skal dog sies at jeg får beskjed om det er en tilgjengelig oppdatering som er klar til nedlasting, men bilen laster ikke ned/avbryter.

holmjohnsen

Sitat fra: Lazzie68 på onsdag 12. juni 2019, klokken 20:44
Har FSD. Fortsatt på 2019.12.1.2, som er den eneste oppdateringen jeg har fått etter at jeg hentet ut bilen 9. mai. Skal dog sies at jeg får beskjed om det er en tilgjengelig oppdatering som er klar til nedlasting, men bilen laster ikke ned/avbryter.

Skru av Sentry Mode og se om den fullfører installasjon da.


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA