Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Innbyttepriser

Startet av Vegard Winther, onsdag 05. juni 2019, klokken 15:59

« forrige - neste »

Vegard Winther

Vi kjøpte vår Tesla model S90D for 807 000,- og fikk denne utlevert i september 2017.
I etterkant kjøpte vi FSD-oppgraderingen som da kostet 52 000,- og som nå koster 50 000,-
Bilen har gått 45 000km.

Vi fikk nettopp et tilbud på innbytte hos Tesla på 526 800. Med FSD lagt til på originalprisen, er dette et verdigtap på over 300 000 på under to år.

Er det virkelig normalt?

Ehrnst

Bortsett fra at innbytte aldri lønner seg, så er det vel lite som er normalt hos Tesla? En S90D CPO nå ligger på 650 på FSD. De skal tjene litt på din også, men 100 er kanskje litt mye. Om de gir bilen din også fire års garanti, så skal nok de ha litt for det og

https://www.tesla.com/no_NO/used/5YJSA7E24HF179598

TeslaK

Ta rimeligste bil på finn og barber bort 80-100k, så har du innbytteprisen.
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Muffinman

#3
Må vel være greit dette? Normalt taper biler seg 45-55% i verdi de 3 første årene. Om nyprisen er høy blir det mange kroner av slikt. Prosentvis er vel verditapet på trådstarters bil, om man legger innbytteprisen til grunn, noe over 30%.

plvr

#4
Fikk tilbud om ca. 460 for min i november, nå 6 mnd senere 240. Nå er vel det første tilbudet sannsynligvis alt for godt i tillegg. Jeg tolker det dithen at de helst ønsker å slippe ta inn biler nå.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Tesla91

"Det koster å være kar". Med mindre man kjøper nybil i 3-400k klassen, bør man ha råd til å tape noen hundrede laken på kort tid  ;) Helt normalt.

Vegard Winther

Koster å være kar ja.  ;)

Blir helt klart å prøve og selge privat.



Sense

Enig at verditapet de første 3 årene kan være horribelt.

Jeg ba også om innbyttetilbud hos Tesla og ble ofret 49k under minstepris på Finn for samme modell, km.stand o.l.
Når jeg ikke svarte på tilbudet innen fristen, fordi jeg ville sjekke markedet først, måtte jeg be om nytt tilbud fra Tesla. Da mottok jeg skambud på 129k under minstepris på Finn.
Da var valget enkelt. Det endte med at jeg fikk 5000 over minstepris og sparte  da solgte jeg den selv via Finn og fikk 5000 over minstepris. Sparte altså 134K på å selge den privat.
Til gjengjeld står det siste tilbudet fra Tesla ennå :D.

Forstår godt at de skal ha fortjeneste på salget, særlig når de må selge med garanti. Men de må da tape en del på nybilsalget når kunden ikke ønsker å selge bilen selv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA