Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Stoff problemer

Startet av Jehelm, fredag 05. juli 2019, klokken 09:59

« forrige - neste »

Jehelm

Har letet og googlet meg grønn men finner lite, stoffet i vår Tesla slipper taket rundt dørlister. Ser veldig stygt ut, er dette noe Tesla kan fikse eller må vi finne et firma og ta dette en annen plass? Har også rust i høyttalere foran med dashbordet. Ser ut som at det har vært en form for vannlekkasje nedover dørstokken mot dashbordet også. Vi har akkurat kjøpt brukt mod s så vi vet ikke så mye om hva som har skjedd her. Burde vi ta kontakt med Tesla om disse tingene? Vi har kjøpt bilen av forhandler som har kjøpt den direkte av tesla. Den var hos Tesla og fikk byttet batteri samt en sjekk men ser ikke ut sol de kontrollerte bilen inni?
Tesla mod s85 2013
Nissan Leaf 30kw 2016

Klykken

Dørpakningen mot stofftaket er kanskje ikke "brettet ut"? Slik var det hos oss også på vår S85D etter at de skiftet døra.

Vedr det du anser som rust - Vil heller tro det er skitt/merker etter at noen har forsøkt å vaske.

Gjerne legg ved bilde (bruk f.eks https://imgur.com/)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Motorwatt

Har du kontaktet forhandleren du kjøpte bilen av? Tror det er rette instans. Så får de avgjøre om de vil involvere Tesla.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Jehelm

Nå har gubben tatt med dragen på jobb i dag men ser helt ut som korr i høyttaler altså. Skal kikke nærmere på døren om jeg kan dytte ting på plass litt. Men det ser jo ikke fint ut, ser mest ut som stoffet har raknet fra sømmen sin. Men det er vel ingen søm, holdes vel bare i klem av pakningen regner jeg med. Får jeg opplysninger om alt som er fikset på bilen om jeg stikker innom Tesla eller må jeg få det fra forrige eier? Jeg aner jo ikke hvem dette er og hvis Tesla ikke vil gi meg navn på personen så aner jeg jo ikke hva som er galt med bilen 🙄
Tesla mod s85 2013
Nissan Leaf 30kw 2016

Jehelm

Sitat fra: Motorwatt på fredag 05. juli 2019, klokken 10:04
Har du kontaktet forhandleren du kjøpte bilen av? Tror det er rette instans. Så får de avgjøre om de vil involvere Tesla.

Jo gubben skal innom der i dag, så håper vi de har svar på hva vi skal gjøre 🤗
Tesla mod s85 2013
Nissan Leaf 30kw 2016

Muffinman

Alle 2013 og 2014-modeller har pakninger som dekker taktrekket dårlig. Først når AP kom mot slutten av 2014 ble pakningene forbedret, men de var fremdeles ikke helt bra.

På vår 2013 kryper pakningene tilbake av bevegelsen lukking av dørene forårsaker helt til kanten av taktrekket blottlegges. Da må man legge pakningskanten på plass igjen. Jeg klaget på dette i 2014, men fikk tilbakemelding på "at det bare er sånn". Det stemmer nok, for selv utstillingsbilene hadde dette på den tiden. Ikke pent å se på når man først oppdager det, og det burde jo rettes selv. Men vi orket ikke gå videre med det, i likhet med et par-tre andre punkter på samme bil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA