Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lysbryter

Startet av Usikker, tirsdag 04. juni 2019, klokken 22:04

« forrige - neste »

Usikker

Fikk tilbake bilen fra service i dag og er litt usikker på hva som er skjedd, må ringe verksted i morgen å høre men..

Når lysbryteren står i posisjon nærlys og man slår av bilen så lyser nå fortsatt parklys, før jeg hadde den på service ble alt mørkt, andre som har det samme ?
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

_OE_

Det skjer her oxo men lysene slukkes etter  en stund...virker som om den henger seg opp...fikk nytt batteri på service forrige måned...i går var bilen død og spenning på batteriet var under 5V_DC...

Usikker

Finnes et meny valg for dette også.. dvs. nærlys lyser en kort periode etter at man slår av bilen men dette har jeg slått av for lengst..
Sånn det skal oppføre seg er at når lysbryter står i nærlys posisjon så skal nærlys slukke når man slår av bilen og parklys slukker når en eller annen dør åpnes og... sånn fungerte det igjen i dag tidlig..

Hvor var feilen hos meg ?   --->>>  12v batteriet  >:(
Etter at bilen hadde vært på service i går hvor de hadde vært inni bilen og mekka på noe i forbindelse med AC reppen hadde de latt kartleser lamper lyse og de sto på også når vi plukka opp bilen på ettermiddagen.
Selv om alt er i LED er det tydeligvis nok forbruk i bilen til at resten av bilen får litt hikke og elektronikke går i frø.

Hadde lada bilen i natt og da hadde 12v batteriet også fått nok strøm til at alt var normalt igjen.
Informerte service verksted i dag om saken og de burde vel strengt tatt hengt på en 12v lader når de mekker på bilen sånn at man slipper å få tilbake et spøkelse.

Fikk også høre at de nå hadde begynt å sette inn et annet merke ved bytte av 12v batteriet... de var ikke videre imponert over kvaliteten på "originalen". Mitt skal byttes hvis jeg får problemer en gang til

Hva vet vi om 12v så langt
Hvis en dørlås indikerer feil, lad 12v batteriet først
Hvis parklys ikke slår seg av, lad 12v batteriet først
Hvis bilen er død, lad 12v batteriet først
Hvis kupe lyset blinker, lad 12v batteriet først


--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA