Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Innbyttetilbud fra tesla. Rein bingo?

Startet av Morbus, tirsdag 04. juni 2019, klokken 17:50

« forrige - neste »

Morbus

La inn en bestilling på LR awd med HF da det ble tilgjengelig 8mai eller noe.
Ba da om inbyttetilbud på en 2018mod bmw 330e jeg har. Fikk da et tilbud på ca 385. Siden jeg nettopp hadde kjøpt den for 460 så synes jeg det var litt lavt, men ikke så ille. Selgeren hos tesla anbefalte meg i allefall å prøve å selge den selv på finn først. Og om jeg ikke fikk solgt så skulle jeg si ifra.
Som sagt så gjort, nå er utleveringen av TM3`n rett rundt hjørnet, og det har vært laber respons på finn, selv om jeg nå har satt ned prisen til omtrent det tesla tilbydde.

Så kommer vendingen. Jeg la inn ny forespørsel hos tesla på innbytte, bilen er den samme, men har gått ca 1000km mer siden sist. Nå var innbytteprisen på 290! Dvs nesten 100.000 mindre enn for 4 uker siden.
Så.. Hva gjør man da? Må nesten bare kansellere for å ikke risikere å bli sittende med to biler.

Eller er det bare bingo, og om jeg ber om et nytt innbytte tilbud i morgen så er man kanskje tilbake til noe alà det første? Umulig å komme i kontakt med de som setter disse prisene.
Selgeren jeg bestilte bilen av har gått under jorden og svarer hverken på mail eller telefon.

1000kwh

Sitat fra: Morbus på tirsdag 04. juni 2019, klokken 17:50
La inn en bestilling på LR awd med HF da det ble tilgjengelig 8mai eller noe.
Ba da om inbyttetilbud på en 2018mod bmw 330e jeg har. Fikk da et tilbud på ca 385. Siden jeg nettopp hadde kjøpt den for 460 så synes jeg det var litt lavt, men ikke så ille. Selgeren hos tesla anbefalte meg i allefall å prøve å selge den selv på finn først. Og om jeg ikke fikk solgt så skulle jeg si ifra.
Som sagt så gjort, nå er utleveringen av TM3`n rett rundt hjørnet, og det har vært laber respons på finn, selv om jeg nå har satt ned prisen til omtrent det tesla tilbydde.

Så kommer vendingen. Jeg la inn ny forespørsel hos tesla på innbytte, bilen er den samme, men har gått ca 1000km mer siden sist. Nå var innbytteprisen på 290! Dvs nesten 100.000 mindre enn for 4 uker siden.
Så.. Hva gjør man da? Må nesten bare kansellere for å ikke risikere å bli sittende med to biler.

Eller er det bare bingo, og om jeg ber om et nytt innbytte tilbud i morgen så er man kanskje tilbake til noe alà det første? Umulig å komme i kontakt med de som setter disse prisene.
Selgeren jeg bestilte bilen av har gått under jorden og svarer hverken på mail eller telefon.
Slik jeg har skjønt det så er det oppkjøpere som gir tilbud på biler de ikke har sett. Da blir prisene veldig lave og det kommer sikkert forskjellige tilbud hver gang du spør.

Det er ingen grunn til å la Tesla ta innbytte. Bruk lengre tid, sett ned prisen enda mer eller selg bilen til en forhandler. Feks til BMW.

ApeX

Tilbudet er bare gyldig i én dag, så det er bare å sende forespørsler til du får et bedre tilbud.
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

Morbus

Sitat fra: ApeX på tirsdag 04. juni 2019, klokken 18:02
Tilbudet er bare gyldig i én dag, så det er bare å sende forespørsler til du får et bedre tilbud.
Ja må vel prøve det.

Har du testet at man faktisk får et annet tilbud neste gang? Om de gjør dette manuelt så vil jeg tippe de lagrer forrige tilbud et sted og går ned en viss prosent.

Bavaria ønsker ikke å kjøpe bil med mindre man kjøper ny bil der. Ix3 er et alternativ, men forventes ikke inn før i 2020.

Forberedt på å tape penger, men nesten 200k på 3 uker er jo ganske drøyt.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk


ApeX

Ba om innbyttetilbud på X'en som var rullet under 10K og ikke hadde fylt året engang. Fikk en pris som var ca 300K under det jeg kjøpte for. Gadd ikke å be om nytt tilbud og solgte på Finn. Fikk rundt 200k mer for den ved privatsalg.

Anbefaler Finn. Eventuelt kan du prøve nettbil.no og se om du får et bedre tilbud der.
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

Morbus

Det første tilbudet jeg fikk fra tesla er jeg mer enn villig til å selge den for nå, etter å ha prøvd finn.
Det er kanskje dette Tesla også har funnet ut ift at bud nr var 100k lavere bare etter et par uker.

Finn nytter ikke. Er null respons der. Har hatt 4 biler til salgs der de siste 2 mnd.

Kårepåsporet

Sitat fra: Morbus på tirsdag 04. juni 2019, klokken 20:52
Det første tilbudet jeg fikk fra tesla er jeg mer enn villig til å selge den for nå, etter å ha prøvd finn.
Det er kanskje dette Tesla også har funnet ut ift at bud nr var 100k lavere bare etter et par uker.

Finn nytter ikke. Er null respons der. Har hatt 4 biler til salgs der de siste 2 mnd.

Kommer nok an på pris og etterspørsel.
Jeg flippet en e-Niro, hadde kjøper etter fem minutt!
For 2017 Ioniq ville Tesla gi 160k, jeg solgte for 215k på Finn på ca 20 timer.

ApeX

Det er vesentlig lettere å bli kvitt en elbil for tiden enn det er å kvitte seg med en fossilbil.
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

E_S

Selv innbytteprisene de gir på Tesla er bingo. En kollega byttet inn sin '14 S60 med 70kkm og fikk 340k i desember 2018, nabo byttet inn sin '14 S85 med ~100kkm i mars og fikk 360k, en bekjent fikk tilbud på 290k for sin '14 P85 med ~100kkm nå i mai.
:)

arthur

Sitat fra: Kårepåsporet på tirsdag 04. juni 2019, klokken 21:06
Sitat fra: Morbus på tirsdag 04. juni 2019, klokken 20:52
Det første tilbudet jeg fikk fra tesla er jeg mer enn villig til å selge den for nå, etter å ha prøvd finn.
Det er kanskje dette Tesla også har funnet ut ift at bud nr var 100k lavere bare etter et par uker.

Finn nytter ikke. Er null respons der. Har hatt 4 biler til salgs der de siste 2 mnd.

Kommer nok an på pris og etterspørsel.
Jeg flippet en e-Niro, hadde kjøper etter fem minutt!
For 2017 Ioniq ville Tesla gi 160k, jeg solgte for 215k på Finn på ca 20 timer.

Flippet også en e-Niro og det kostet meg en mail til de som kjøpte Kona'n og avtale på plass etter tre mailer, mens salget av en tolv år gammel fossilbil tok et drøyt døgn med annonse på finn.no.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

OlaM

Kanskje de går 100k under den billigste på Finn. Andre gang de spurte var det din egen bil de sammenlignet med. Legg på 100 000 i annonsen og spør en gang til.  :P
'21 3LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA