Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sidestøtte bakseterygg

Startet av Thor2014, tirsdag 04. juni 2019, klokken 16:24

« forrige - neste »

Thor2014

Er det noen som vet hvordan denne denne tas av?
Skal se om det ikke er mulig å putte noe alubetyl baki der.

Muffinman

Sondre aka F_P på forumet her gjorde det. Jeg droppet et da jeg vurderte det å ha minimal effekt siden jeg allerede hadde lagt tykke lag med dempemasse på utsiden, inni hjulbuen. I tillegg hadde jeg dempet dørterskler, dører og hjulbuer på innsiden fra trunken så langt fram som det lot seg gjøre. Dermed ville nok ingen skarve alubutylbiter akkurat under der utgjøre noen forskjell. Også verdt å merke seg at biler fra ca høsten 2014 har vesentlig mer demping på innsiden enn eldre biler, så om bilen din er nyere enn det kan det hende det allerede ligger noe der. Har du den gamle varianten mangler filtmatta under siteputa; den bør du skaffe i så fall. Uventet nok fikk det umiddelbar merkbar effekt når en slik ble montert på 2013-modellen. Den kostet 140kr eller noe hos Tesla så det var ikke noe å spekulere på.

Hvis du fremdeles ønsker å demontere hjelper kanskje denne:

https://1drv.ms/b/s!Ap5cgkcsFJlgihrcN-dXl7GGzH_n?e=tvf8Fw




© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA