Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøp av inventory nå noen mnd før refresh?

Startet av Golding, tirsdag 04. juni 2019, klokken 14:58

« forrige - neste »

espencapable

#45
Nettopp bestilt inventory 100D produsert i slutten av April.
750000kr, (104000kr avslag) med 0,49% renta. (en kompis fikk tilbud på 0,29% i dag)

Klargjort for CCS og raskere lading.
AP3 hardware og autopilot aktivert.
Small refresh 4: Oppgradert interiør hvor all chrome er sort.
All Glass: Helt glasstak uten splitter i midten.
Inc. supercharging: Kun til første eier.
Ikke ny motor og understell.
Grå 19" slipstream felger.
Fullt skinninteriør, ikke tekstil i midten.

Føler jeg kan leve med dette når jeg ser på heftelser folk sitter med på bilene fra 2018 på finn.no.

Bilder under av gammelt og nytt "Raven" interiør.
Det øverste er det gamle med chrome.
Synes det nye ser mye bedre ut. Rattet, dører, ventiler, ramme på skjerm osv..

espencapable

Sitat fra: FizCarloz på fredag 07. juni 2019, klokken 18:38
Hei folkens,

Har netopp bestilt en inventory 100D med inkludert super charging igennem mit eier forhold og kampanje rente 1,49. Prisen var ned justert med 124K til 770K inkl. 21" Sonic Turbine felger, soltak, premium kabine + carbon, AP2 (uten FSD). Måtte bare slå til. Har jo sett brukte Tesla 100d 2018 som selges til høyere pris enn dette. Gleder meg som et lille barn!

Lignende det jeg fikk. Har du limt inn linken til bilen din fra tesla siden og sjekka alle options?
https://tesla.whaleface.com/

FizCarloz

Sitat fra: espencapable på torsdag 13. juni 2019, klokken 00:26
Sitat fra: FizCarloz på fredag 07. juni 2019, klokken 18:38
Hei folkens,

Har netopp bestilt en inventory 100D med inkludert super charging igennem mit eier forhold og kampanje rente 1,49. Prisen var ned justert med 124K til 770K inkl. 21" Sonic Turbine felger, soltak, premium kabine + carbon, AP2 (uten FSD). Måtte bare slå til. Har jo sett brukte Tesla 100d 2018 som selges til høyere pris enn dette. Gleder meg som et lille barn!

Lignende det jeg fikk. Har du limt inn linken til bilen din fra tesla siden og sjekka alle options?
https://tesla.whaleface.com/

Smart funksjon, men den virker ikke, får bare error :/ Var der noget spesielt du tenkte på?

FizCarloz

Sitat fra: FizCarloz på torsdag 13. juni 2019, klokken 08:32
Sitat fra: espencapable på torsdag 13. juni 2019, klokken 00:26
Sitat fra: FizCarloz på fredag 07. juni 2019, klokken 18:38
Hei folkens,

Har netopp bestilt en inventory 100D med inkludert super charging igennem mit eier forhold og kampanje rente 1,49. Prisen var ned justert med 124K til 770K inkl. 21" Sonic Turbine felger, soltak, premium kabine + carbon, AP2 (uten FSD). Måtte bare slå til. Har jo sett brukte Tesla 100d 2018 som selges til høyere pris enn dette. Gleder meg som et lille barn!

Lignende det jeg fikk. Har du limt inn linken til bilen din fra tesla siden og sjekka alle options?
https://tesla.whaleface.com/

Smart funksjon, men den virker ikke, får bare error :/ Var der noget spesielt du tenkte på?

Jo nu funker det. Måtte kopiere inn URL og ikke VIN.

kirky

Sitat fra: espencapable på onsdag 12. juni 2019, klokken 23:46
Nettopp bestilt inventory 100D produsert i slutten av April.
750000kr, (104000kr avslag) med 0,49% renta. (en kompis fikk tilbud på 0,29% i dag)

Klargjort for CCS og raskere lading.
AP3 hardware og autopilot aktivert.
Small refresh 4: Oppgradert interiør hvor all chrome er sort.
All Glass: Helt glasstak uten splitter i midten.
Inc. supercharging: Kun til første eier.
Ikke ny motor og understell.
Grå 19" slipstream felger.
Fullt skinninteriør, ikke tekstil i midten.

Føler jeg kan leve med dette når jeg ser på heftelser folk sitter med på bilene fra 2018 på finn.no.

Bilder under av gammelt og nytt "Raven" interiør.
Det øverste er det gamle med chrome.
Synes det nye ser mye bedre ut. Rattet, dører, ventiler, ramme på skjerm osv..

Bra kjøp og deal, vil nok holde seg bra i pris!

De nye sorte interiørlistene er nok flere måneder eldre enn Raven  - men de fresher ting opp, absolutt.
Om du har kode MI04 - small refresh 4 eller lignende er det altså noe annet enn de svarte listene, som mange med MI03 har. Det er visst kommet endringer i batteripakken blant annet, version E, (fysisk annerledes under enn forrige 100-pakke).  Hvem vet om det er andre ting, isolering etc. Bare å få seg CCS-adapter!
2019 Long Range S, HW3, CCS.

FizCarloz

Sitat fra: espencapable på torsdag 13. juni 2019, klokken 00:26
Sitat fra: FizCarloz på fredag 07. juni 2019, klokken 18:38
Hei folkens,

Har netopp bestilt en inventory 100D med inkludert super charging igennem mit eier forhold og kampanje rente 1,49. Prisen var ned justert med 124K til 770K inkl. 21" Sonic Turbine felger, soltak, premium kabine + carbon, AP2 (uten FSD). Måtte bare slå til. Har jo sett brukte Tesla 100d 2018 som selges til høyere pris enn dette. Gleder meg som et lille barn!

Lignende det jeg fikk. Har du limt inn linken til bilen din fra tesla siden og sjekka alle options?
https://tesla.whaleface.com/

Stemmer det at listen kan være mangelfull? Der er ting som ikke står listet (f.eks soltak) men som jeg vet er inkludert står på final invoice

Klykken

Ser jo det ligger S100D (long range) til 700k og opp. Denne f.eks https://www.tesla.com/no_NO/new/5YJSA7E24KF304686

Eller om du vil ha med nose cone (må være en feil?? :p ) https://www.tesla.com/no_NO/new/5YJSA7E23KF307563
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

espencapable

Sitat fra: Klykken på torsdag 13. juni 2019, klokken 13:59
Ser jo det ligger S100D (long range) til 700k og opp. Denne f.eks https://www.tesla.com/no_NO/new/5YJSA7E24KF304686

Eller om du vil ha med nose cone (må være en feil?? :p ) https://www.tesla.com/no_NO/new/5YJSA7E23KF307563
De har nok blingsa på bildene der ja. Er en preface bil.
Den til 700k er en tidligere demobil. 4års garanti på den.

espencapable

Sitat fra: kirky på torsdag 13. juni 2019, klokken 10:50
Sitat fra: espencapable på onsdag 12. juni 2019, klokken 23:46
Nettopp bestilt inventory 100D produsert i slutten av April.
750000kr, (104000kr avslag) med 0,49% renta. (en kompis fikk tilbud på 0,29% i dag)

Klargjort for CCS og raskere lading.
AP3 hardware og autopilot aktivert.
Small refresh 4: Oppgradert interiør hvor all chrome er sort.
All Glass: Helt glasstak uten splitter i midten.
Inc. supercharging: Kun til første eier.
Ikke ny motor og understell.
Grå 19" slipstream felger.
Fullt skinninteriør, ikke tekstil i midten.

Føler jeg kan leve med dette når jeg ser på heftelser folk sitter med på bilene fra 2018 på finn.no.

Bilder under av gammelt og nytt "Raven" interiør.
Det øverste er det gamle med chrome.
Synes det nye ser mye bedre ut. Rattet, dører, ventiler, ramme på skjerm osv..

Bra kjøp og deal, vil nok holde seg bra i pris!

De nye sorte interiørlistene er nok flere måneder eldre enn Raven  - men de fresher ting opp, absolutt.
Om du har kode MI04 - small refresh 4 eller lignende er det altså noe annet enn de svarte listene, som mange med MI03 har. Det er visst kommet endringer i batteripakken blant annet, version E, (fysisk annerledes under enn forrige 100-pakke).  Hvem vet om det er andre ting, isolering etc. Bare å få seg CCS-adapter!
En kompis er ute og prøvekjører en 309 tesla model s. Den var betydelig bedre støydempet innvendig og hadde sort trim overalt i interiør. "Frunken" var også mye lettere å lukke, ikke like mye trykk.
Den jeg prøvekjørte forrige helg var en 302 utgave og hadde ikke sort trim innvendig.
Leste at refresh 4 kom i månedsskiftet mars/april, altså på rundt 305 i VIN.

MuskElBil


[/quote]
En kompis er ute og prøvekjører en 309 tesla model s. Den var betydelig bedre støydempet innvendig og hadde sort trim overalt i interiør. "Frunken" var også mye lettere å lukke, ikke like mye trykk.
Den jeg prøvekjørte forrige helg var en 302 utgave og hadde ikke sort trim innvendig.
Leste at refresh 4 kom i månedsskiftet mars/april, altså på rundt 305 i VIN.
[/quote]

Ang Nr i VIN kjem det nok an på batteripakke også.
Denne f.ekshttps://www.tesla.com/no_NO/used/5YJSA7E20KF291094  er oppført med AP HW3 og Small refresh 4.
Min S100D har VIN 298xxx, FSD HW2.5 og small refresh 3. Den er "all black" innvendig, inkl carbondetaljer :)

2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

andreasoe

Dersom man har alle autopilot egenskapene nevnt, er dette bare trial? Vin 303 mod. 100d, så kun hw 2.5 men med soltak.

MuskElBil

https://www.tesla.com/no_NO/support/autopilot-trial

Kjem nok an på kva du har bestilt før utlevering.
Eg oppgraderte til FSD frå EAP 2.5 før utlevering. Har også pano tak.
2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

andreasoe

Her er infoen om bilen ; Antar den ikke da har EAP?

Details for : 303675
Model      
Performance config      
Type 2 cable
Three phase
13A UMC adapter (Italy?)
Single phase 13A
Schuko UMC adapter
3 phase 13A
Red IEC309 16A UMC adapter
1 phase 32 a Blue IEC309 Connector
Hepa Filter
Autopilot
FSD Upgrade available
AP 2.5 Hardware
Premium Audio
Black Brake Caliper
No Ludicrous
No firmware limit
100kWh Battery
No chademo included
High Power Charger
High Power Charger Capable
Deep Blue
Subzero pack with heated steering wheel
Left hand drive
PUR Dash Accent
DU00 IR Motors
4 wheel drive
Exterior Light Pack
Figured Ash
Black premium
light headliner pack
No extended leather trim
Premium interior Light
Memory seats
Small refresh 3
Premium pack
Parcel shelf
Black Premium Interior
Panoramic roof
Free Supercharging (1st owner)
Security package
Standard 2nd row seating
Air suspension
No 3rd row of seats
White headliner
19 Slipstream
WTW1
Power Tailgate
LED Daytime running lights
Homelink
No Satellite Radio
No spoiler
Illuminated door handles
Battery Badge
Keyless/Passive entry
Powerfold mirrors
DAB radio
No phone connector
Centre console
Model S
CONO

MuskElBil

Er nok kun std autopilot ja.
Hadde vært listet som oppgradert autopilot dersom EAP.
Den opsjonen er nå fjernet frå de aller fleste inventory.
Alternativene er AP eller betale for oppgradering til FSD, og da også, på sikt, HW3.
2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

Contango

Skulle nok ha stått Enhanced Autopilot om du hadde EAP.

Mht interiør - vi har mørkegrå lister (ikke sølv) innvendig på sen 2018 S75. Ser ut som samme som bildet over. Skjønner ikke at det er veldig nytt. Må ha vært en endring ifm Facelift, evt siste sete utgavene?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA