Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøp av inventory nå noen mnd før refresh?

Startet av Golding, tirsdag 04. juni 2019, klokken 14:58

« forrige - neste »

Sandvika

Jeg trodde kampanjerenten var ca 1% nå, er den så lav som 0,49% så blir jo verdien av rentekampanjen noe bedre bedre (ca 30.000). Min antakelse er basert på at det for de fleste er i overkant av 2% en mer riktig sammenligning.

Er duket for fremtidige sessonger av Luksusfellen om det vanlig å kjøpe bil til 3/4mill. uten rom i boliglånet eller på annet vis har opparbeidet seg egenkapital.

1000kwh

Sitat fra: Sandvika på fredag 07. juni 2019, klokken 20:34
Jeg trodde kampanjerenten var ca 1% nå, er den så lav som 0,49% så blir jo verdien av rentekampanjen noe bedre bedre (ca 30.000). Min antakelse er basert på at det for de fleste er i overkant av 2% en mer riktig sammenligning.

Er duket for fremtidige sessonger av Luksusfellen om det vanlig å kjøpe bil til 3/4mill. uten rom i boliglånet eller på annet vis har opparbeidet seg egenkapital.
Nå er jo dette lån mot pant i en eiendel så det er begrenset hvor galt det kan gå. I tillegg utgjør lånet på en Tesla i ganske lang tid omtrent hele utgiften på bilholdet.

Når det er sagt så blir nok mange blendet av lav rente og forstår ikke virkelig hva lån og rente betyr for privatøkonomien. Lett å skrive under på et papir, men kjipt når man innser hvor mange år man skal betale samme beløpet. 10 år er jo feks helt hinsides..

Sense

Hvis man skulle alltid vente til neste modell kommer ut, så får man aldri bil. For det vil alltid være planer om noe nytt.

Jeg fikk tilbud om inventory bil, men valgte å kansellere ordren fordi det da akkurat ble kjent at det kom en refresh. Da hadde jeg ikke fått noe spesielt tilbud på inventory. Men for at disse bilens nå skal bli salgbare så må nok Tesla sette prisen ned med 100-150k.
Den dagen bilen skal selges, så vil nok ikke forskjellen på annenhåndsverdien være så stor. Men det blir jo lettere å selge en bil med "siste" gadget for modellåret.
Min konklusjon er: Får du en god deal, så er det verdt å kjøpe inventory, hvis du ikke er opptatt av å ha det siste. Men er inventory-prisen ikke langt fra refreshen, så bør du bestille den siste, eller vente på enda en modifikasjon.

Jeg ville ikke gått for model X, hvis jeg ikke måtte. Model S og model 3 kjører mye bedre. Jeg har prøvd alle.

OCSGAO

#33
Sitat fra: Sandvika på fredag 07. juni 2019, klokken 20:34
Jeg trodde kampanjerenten var ca 1% nå, er den så lav som 0,49% så blir jo verdien av rentekampanjen noe bedre bedre (ca 30.000). Min antakelse er basert på at det for de fleste er i overkant av 2% en mer riktig sammenligning.

Er duket for fremtidige sessonger av Luksusfellen om det vanlig å kjøpe bil til 3/4mill. uten rom i boliglånet eller på annet vis har opparbeidet seg egenkapital.

Jeg får ny Tesla S 100D RED til pris 720110 tirsdag ettermiddag.
Har betalt 35 egenkapital og har tatt resten på 8 år.

Som man ser at nedbetalingsplan så er det kun en økning på litt over 400 kr etter 3 år.


Newbee

Sitat fra: OCSGAO på lørdag 08. juni 2019, klokken 00:02
Sitat fra: Sandvika på fredag 07. juni 2019, klokken 20:34
Jeg trodde kampanjerenten var ca 1% nå, er den så lav som 0,49% så blir jo verdien av rentekampanjen noe bedre bedre (ca 30.000). Min antakelse er basert på at det for de fleste er i overkant av 2% en mer riktig sammenligning.

Er duket for fremtidige sessonger av Luksusfellen om det vanlig å kjøpe bil til 3/4mill. uten rom i boliglånet eller på annet vis har opparbeidet seg egenkapital.

Jeg får ny Tesla S 100D RED til pris 720110 tirsdag ettermiddag.
Har betalt 35 egenkapital og har tatt resten på 8 år.

Som man ser at nedbetalingsplan så er det kun en økning på litt over 400 kr etter 3 år.



Legger du på 180k får du splitter ny RØD Long Range Ludicrouse Performance, om du har mod S fra før. Da får du ny motor foran, lengere rekkevidde og adaptive dempere. 
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Sandvika

Sitat fra: OCSGAO på lørdag 08. juni 2019, klokken 00:02
Sitat fra: Sandvika på fredag 07. juni 2019, klokken 20:34
Jeg trodde kampanjerenten var ca 1% nå, er den så lav som 0,49% så blir jo verdien av rentekampanjen noe bedre bedre (ca 30.000). Min antakelse er basert på at det for de fleste er i overkant av 2% en mer riktig sammenligning.

Er duket for fremtidige sessonger av Luksusfellen om det vanlig å kjøpe bil til 3/4mill. uten rom i boliglånet eller på annet vis har opparbeidet seg egenkapital.

Jeg får ny Tesla S 100D RED til pris 720110 tirsdag ettermiddag.
Har betalt 35 egenkapital og har tatt resten på 8 år.

Som man ser at nedbetalingsplan så er det kun en økning på litt over 400 kr etter 3 år.

Hei,
Interresant. Renten går jo fra 123kr til 913kr, men at de reduserer avdragene med 400kr for å glatte ut.

Du sier du betaler 35k i egenkapital, her står finansiert beløp 470k.det ser for meg ut som om det mangler 250k i regnestykket ditt.?

I så fall så har 50% terminbeløp og rest gjeld etter 3år. Husk også at Norges bank skal ha renten endel opp på de tre årene, men regner man da kan innbetale.

Håvar

2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf


Contango

#38
Er dere enige i følgende S100/LR oppsummering (før Raven upgrade)?
- alle inventory biler med soltak har HW2.5 og er de «gamle» S100. De bilene kan bygges om til å bruke CCS adapter. Kommer selvfølgelig uten adapteret. Det er også inventory biler uten soltak med HW2.5 men ingen HW3.0 biler med soltak.
- HW3.0 bilene har en ny selvkjøringscomputer (altså nytt hardware). HW2.5 biler med FSD vil få den nye computeren gratis installert (en eller annen gang...) og vil da være lik HW3.0 bilene.
- alle HW3.0 bilene er de som egentlig skulle hete LR. De er ferdig bygget om til å kunne bruke CCS adapter (og kommer med adapteret?). De tar også 150kw lading.
- alle HW3.0 bilene kommer med en mer begrenset autopilot pakke - nemlig uten Summon, NoA, og selvparkering. HW2.5 bilene har disse tre tingene.

Ergo - en HW2.5 bil med soltak og FSD bygget om til CCS og etter installering av ny AP computer vil være lik en HW3.0 bil med FSD men med det utgåtte soltaket? Uklart for meg om CCS ombyggingen også gir 150kw lading eller om det er to forskjellige ting.

Edit: Lurer på om ikke HW3.0 også betyr glasstak forberedt for stativ. HW2.5 må til SC for å få dette til.

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Hrc

Har bestilt en TMX 100D inventory med HW3 og CCS oppgradert. I spec var det spesifisert oppgradert autopilot og jeg tar det dermed for gitt at den har Summon, autopark etc.

Contango

#40
Sitat fra: Hrc på mandag 10. juni 2019, klokken 12:48
Har bestilt en TMX 100D inventory med HW3 og CCS oppgradert. I spec var det spesifisert oppgradert autopilot og jeg tar det dermed for gitt at den har Summon, autopark etc.
Ville også tenkt slik. Har «Oppgradert Autopilot» i spec'en for eksisterende S75D og «Autopilot» i spec'en for Raven ordre. Hmmm...
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

lognvik

Sitat fra: Vaduz på tirsdag 04. juni 2019, klokken 19:35
Tesla har truffet godt med insentiv balansen mao:) Jeg hadde kjøpt den billigste 100kwh med kampanjerente og HW3 jeg fant. Eller bare kjørt den gamle bilen 1-2 år til og sett hva som så best ut da. Men selv om det skjer mye med oppdateringer osv er det egentlig ikke de store tingene. Noen mil rekkevidde her og der, super bil uansett om den passer ditt behov.
Done

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk


Alfa Bergen

#42
Sitat fra: lognvik på mandag 10. juni 2019, klokken 18:49
Sitat fra: Vaduz på tirsdag 04. juni 2019, klokken 19:35
Tesla har truffet godt med insentiv balansen mao:) Jeg hadde kjøpt den billigste 100kwh med kampanjerente og HW3 jeg fant. Eller bare kjørt den gamle bilen 1-2 år til og sett hva som så best ut da. Men selv om det skjer mye med oppdateringer osv er det egentlig ikke de store tingene. Noen mil rekkevidde her og der, super bil uansett om den passer ditt behov.
Done

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

Done
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

lognvik

Sitat fra: Alfa Bergen på mandag 10. juni 2019, klokken 21:10
Sitat fra: lognvik på mandag 10. juni 2019, klokken 18:49
Sitat fra: Vaduz på tirsdag 04. juni 2019, klokken 19:35
Tesla har truffet godt med insentiv balansen mao:) Jeg hadde kjøpt den billigste 100kwh med kampanjerente og HW3 jeg fant. Eller bare kjørt den gamle bilen 1-2 år til og sett hva som så best ut da. Men selv om det skjer mye med oppdateringer osv er det egentlig ikke de store tingene. Noen mil rekkevidde her og der, super bil uansett om den passer ditt behov.
Done

Done

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
Gratulerer hvilken kjøpte du? Kjøpt sort hw3 med grå 19

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk


Alfa Bergen

Sitat fra: lognvik på mandag 10. juni 2019, klokken 21:12
Sitat fra: Alfa Bergen på mandag 10. juni 2019, klokken 21:10
Sitat fra: lognvik på mandag 10. juni 2019, klokken 18:49
Sitat fra: Vaduz på tirsdag 04. juni 2019, klokken 19:35
Tesla har truffet godt med insentiv balansen mao:) Jeg hadde kjøpt den billigste 100kwh med kampanjerente og HW3 jeg fant. Eller bare kjørt den gamle bilen 1-2 år til og sett hva som så best ut da. Men selv om det skjer mye med oppdateringer osv er det egentlig ikke de store tingene. Noen mil rekkevidde her og der, super bil uansett om den passer ditt behov.
Done

Done

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
Gratulerer hvilken kjøpte du? Kjøpt sort hw3 med grå 19

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

Gratulerer selv
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA