Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøp av inventory nå noen mnd før refresh?

Startet av Golding, tirsdag 04. juni 2019, klokken 14:58

« forrige - neste »

alda

#15
Sitat fra: Vegard Winther på onsdag 05. juni 2019, klokken 09:25
Mørkt eller lyst innertak er fargen på stoffet i taket rundt glasstaket og A -og B stolpene.

Jeg har lagt inn depositum på ny 100D. Har en 90D.

Renta er som nevnt tidligere i tråden enten 0.49% i tre år og så normal rente, eller 1.49% i ti år.
Prisen på den jeg har lagt inn bestilling på er satt ned med 111 000 i forhold til tidligere pris.
I tillegg kommer de med gratis superlading.

De inventoryene det er snakk om med kampanjerente og gratis superlading er forresten HW2.5 og ikke HW3. De med HW3 er de som produseres nå med ny fjæring og ny motor.

Det kommer garantert en refresh senere i år. Men regner med at prisen også økes, og kan vel knapt håpe på noen gunstig rente.

Hva tenker dere, er det lurt å bytte nå med dette tilbudet, eller bør man krysse fingra og vente?
Varför står det glastak på några bilar, och mörkt innertak på andra i så fall? Och hur kan det vara tekstilseter på flera av bilarna? Det har ju varit ute av produktion i flera år....

Edit: ser att det bara är en av bilarna det står mörkt innertak på, utan att det står glasstak oxå. Kan ju vara en glipp från Tesla, och att alla bilar då har glasstak... Men solid black Paint - försvann inte det för minst ett år sen? Eller husker jeg fel?
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

tgarmann

Betalte også depositum på en bil jeg hadde fått tilbud på. Da var den rabattert med 57.000.  Når jeg nå logger meg inn på Min Side på Tesla og ser på avtalen er bilen bare rabattert med 12.000 - og bilen er følgelig blitt 45.000 dyrere  >:( >:( Regner med dette løser seg, men er dette vanlig?

Forresten, jøss over 100k i rabatt på en 100d? Burde kanskje ha vurdert den i stedet da, he he

Ang. tekstilseter så er dette "delskinn". Jeg ville ha dette fordi jeg ikke liker denne fake tre-innredningen på dashbordet som følger når man velger skinnseter. Foretrekker å ha det nøytralt og sort.

Counterpointer

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 05. juni 2019, klokken 08:27
Sitat fra: alda på onsdag 05. juni 2019, klokken 08:18
Ser att några av Inventory-bilarna på Teslas sida är 2019-modeller med mörkt innertak - hur är det möjligt? Producerades inte dessa bilar uteslutande med glastak???
Exempel: https://www.tesla.com/no_NO/new/5YJSA7E22KF299441
Stusset også over dette. Men skjønner ikke hvorfor noen skulle ønske å ha dette taket heller
Det er lettere og billigere med metall tak. En god del som synes dette er ønskelig. Det blir også bedre isolasjon.

Men trodde de hadde sluttet helt med dette.

Jeg vil definitivt foretrukket glasstak, men det er mange som tenker annerledes og det er helt gode grunner for det også. Pris, vekt og isolering blir de viktigste, kan også legge til mer strukturell styrke og færre feilkilder for lekkasje.

Arne1

Det er soltak man må ha for å ha skiboks, ikke sant?

Og er det noen som har et regnestykke på en inventory til 700k med rentekampanje i forhold til en brukt til 500k? Hva blir forskjellen i måneden? Hvis man ser bort fra lengre garanti osv, rett og slett hvor mye mer lånet blir på i måneden? Blir det kjøpt brukt eller ny Model 3 for oss så får vi det til 3% rente over 10 år av banken.

turfsurf

Sitat fra: Vegard Winther på onsdag 05. juni 2019, klokken 09:25

De inventoryene det er snakk om med kampanjerente og gratis superlading er forresten HW2.5 og ikke HW3. De med HW3 er de som produseres nå med ny fjæring og ny motor.

Dette stemmer ikke, HW3 kom til S og X f.o.m mars, før refreshen.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Mao

Sitat fra: Vegard Winther på onsdag 05. juni 2019, klokken 09:25
De inventoryene det er snakk om med kampanjerente og gratis superlading er forresten HW2.5 og ikke HW3. De med HW3 er de som produseres nå med ny fjæring og ny motor.

Feil ut fra det jeg har fått opplyst. Det finnes både biler med HW2.5 og med HW3 i den pågående kampanjen for inventorybiler. Jeg har fått tilbud på S med HW3, gratis superlading og kampanjerente (men har ingen forhåpning om at jeg samtidig får ny type motor og fjæring)  :)
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Arne1

Trykker dere be om oppringing for å komme i kontakt med selger? Eller finnes det en annen måte?

Vegard Winther

Sitat fra: Mao på onsdag 05. juni 2019, klokken 12:47
Sitat fra: Vegard Winther på onsdag 05. juni 2019, klokken 09:25
De inventoryene det er snakk om med kampanjerente og gratis superlading er forresten HW2.5 og ikke HW3. De med HW3 er de som produseres nå med ny fjæring og ny motor.

Feil ut fra det jeg har fått opplyst. Det finnes både biler med HW2.5 og med HW3 i den pågående kampanjen for inventorybiler. Jeg har fått tilbud på S med HW3, gratis superlading og kampanjerente (men har ingen forhåpning om at jeg samtidig får ny type motor og fjæring)  :)

Da bør du dobbeltsjekke for å være helt sikker.
Han jeg snakket med var rimelig klar på at HW3 gjaldt de samme bilene som blir produsert med ny fjøring og motor, og at de som ligger ute nå er HW2.5.
HW3 blir eventuelt etterinstallert ved kjøp av FSD.
Skal også dobbeltsjekke dette for å være sikker.

Contango

Nei, HW3 er produsert på S/X fra februar(?). Du kan godt ha HW3 og den gamle fjæringen og motoren.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

FizCarloz

#24
Hei folkens,

Har netopp bestilt en inventory 100D med inkludert super charging igennem mit eier forhold og kampanje rente 1,49. Prisen var ned justert med 124K til 770K inkl. 21" Sonic Turbine felger, soltak, premium kabine + carbon, AP2 (uten FSD). Måtte bare slå til. Har jo sett brukte Tesla 100d 2018 som selges til høyere pris enn dette. Gleder meg som et lille barn!


Sandvika

Sitat fra: Arne1 på onsdag 05. juni 2019, klokken 12:17
Det er soltak man må ha for å ha skiboks, ikke sant?

Og er det noen som har et regnestykke på en inventory til 700k med rentekampanje i forhold til en brukt til 500k? Hva blir forskjellen i måneden? Hvis man ser bort fra lengre garanti osv, rett og slett hvor mye mer lånet blir på i måneden? Blir det kjøpt brukt eller ny Model 3 for oss så får vi det til 3% rente over 10 år av banken.
Mulig jeg ikke forstår spørsmålet ditt, men rentekampanjen ligger ca. 1% under normal kapitalkost (refinansiering av huslån og eller midler høyrentekonto). Da sparer du ca 7000,- i året. Denne renten er man vel bare garantert i 3år(korriger meg om jeg tar feil). Da er verdien av rentekampanjen 21.000,-. Noen her inne får det til å høres ut som om rentekampanjen er noe helt fantastisk. I mine øyne så er det noe Tesla subsidier som heller burde vært gitt som rabatt på bilen.

mthoring

Sitat fra: Arne1 på onsdag 05. juni 2019, klokken 12:17
Det er soltak man må ha for å ha skiboks, ikke sant?

Både soltak (også kjent som panoramatak) og glasstak er kompatibelt med takstativ. Hhv. 75 og 65kg.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

mthoring

Mange rimelige S med HW3 og mange med HW2,5 til salgs. Mange av de er også CCS kompatible, ingen med ny DU, som jeg har sett. Dette er ryddesalg på gammel modell uten ny fjæring og DU.

https://tesla-info.com/NO/inventory.html
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Tiger123

Sitat fra: Sandvika på fredag 07. juni 2019, klokken 19:13
Sitat fra: Arne1 på onsdag 05. juni 2019, klokken 12:17
Det er soltak man må ha for å ha skiboks, ikke sant?

Og er det noen som har et regnestykke på en inventory til 700k med rentekampanje i forhold til en brukt til 500k? Hva blir forskjellen i måneden? Hvis man ser bort fra lengre garanti osv, rett og slett hvor mye mer lånet blir på i måneden? Blir det kjøpt brukt eller ny Model 3 for oss så får vi det til 3% rente over 10 år av banken.
Mulig jeg ikke forstår spørsmålet ditt, men rentekampanjen ligger ca. 1% under normal kapitalkost (refinansiering av huslån og eller midler høyrentekonto). Da sparer du ca 7000,- i året. Denne renten er man vel bare garantert i 3år(korriger meg om jeg tar feil). Da er verdien av rentekampanjen 21.000,-. Noen her inne får det til å høres ut som om rentekampanjen er noe helt fantastisk. I mine øyne så er det noe Tesla subsidier som heller burde vært gitt som rabatt på bilen.

Han spør vel om hvor mye mer pr mnd et lån på 700 000 blir, ifht 500 000.

Og det kommer jo an på rente og nedbetalingstid. Med samme nedbetalingstid og rente vil vel beløpet pr mnd øke med 40%?

Så om nedbetalingstiden er 5 år, blir mnd beløp 11 667,- på 700 000. Istedet for 8 333,-.

Renten vil utgjøre en forskjell også, men renteutregninger er jeg dårlig på, bruker det aldri:)

noto

Sitat fra: Sandvika på fredag 07. juni 2019, klokken 19:13
Sitat fra: Arne1 på onsdag 05. juni 2019, klokken 12:17
Det er soltak man må ha for å ha skiboks, ikke sant?

Og er det noen som har et regnestykke på en inventory til 700k med rentekampanje i forhold til en brukt til 500k? Hva blir forskjellen i måneden? Hvis man ser bort fra lengre garanti osv, rett og slett hvor mye mer lånet blir på i måneden? Blir det kjøpt brukt eller ny Model 3 for oss så får vi det til 3% rente over 10 år av banken.
Mulig jeg ikke forstår spørsmålet ditt, men rentekampanjen ligger ca. 1% under normal kapitalkost (refinansiering av huslån og eller midler høyrentekonto). Da sparer du ca 7000,- i året. Denne renten er man vel bare garantert i 3år(korriger meg om jeg tar feil). Da er verdien av rentekampanjen 21.000,-. Noen her inne får det til å høres ut som om rentekampanjen er noe helt fantastisk. I mine øyne så er det noe Tesla subsidier som heller burde vært gitt som rabatt på bilen.

Hvis du trenger finansiering er rentetilbudet langt bedre enn det du sier her. Tilbudet er 0,49% nominelt i 3 år, mens normalrenten er 3,7% (DnB) eller 3,45% (Santander). Totalt sparer du mao ca 10% av lånebeløpet, dvs opptil 70.000 brutto. Etter skatt noe mindre, men opptil over 50.000.

Hvis du derimot ikke har behov for finansiering, eller kan låne opp på boligen, er det lite eller ingenting å tjene siden gebyrene bringer effektiv rente opp til rundt 2,5%.

Forstår at noen blir fristet når bilene i tillegg er rabattert >100k og har ubegrenset gratis superlading.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA