Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøp av inventory nå noen mnd før refresh?

Startet av Golding, tirsdag 04. juni 2019, klokken 14:58

« forrige - neste »

Golding

Det er noen gode inventory-kjøp på S100D nå, typ 720-730k med HW3. Nå startet de også ny rentekampanje på 0,49 % / 3 år eller 1,49 % / 10 år, flytende nominell (kun på S 75/100). Og det er jo svært forlokkende.

Dette er derimot de "gamle" S'ene uten nye motorer og demping. De nye som har dette koster i konfiguratoren til Tesla nå ca. 800-820.

Men så virker det nå rimelig sikkert at man i løpet av høsten ser en refresh av S, i alle fall av interiøret. Og hvem vet, kanskje har den plutselig det nye 2170-batteriet også?

Vil man da se et større verditap på dagens S tror dere, slik at 100k som omtrentlig er rabatten nå, litt for raskt vil spises opp?

Klart, skal man ha bilen i mange år blir det av mindre betydning. Men for min del, som sannsynligvis kun skal ha bilen i 1-2 år (vil nok over på X med barn osv etterhvert), så kan dette bety en del. Og jeg har en fossil i dag som får meg fra A til B som gjør at jeg fint kan vente til jul med kjøp (og kanskje da få tak i en inventory av den nye refresha S'en?).

Takker for alle tanker og kommentarer rundt dette!

Ehrnst


Thomas Parsli

Sitat fra: Golding på tirsdag 04. juni 2019, klokken 14:58
Men for min del, som sannsynligvis kun skal ha bilen i 1-2 år (vil nok over på X med barn osv etterhvert), så kan dette bety en del. Og jeg har en fossil i dag som får meg fra A til B som gjør at jeg fint kan vente til jul med kjøp (og kanskje da få tak i en inventory av den nye refresha S'en?).

Da ville jeg ventet et år eller to, i det minste til du ser hva salget av Model Y gjør med bruktprisene (neste sommer?).
Og skal du på død og liv ha en Tesla er det vel bedre å kjøpe en X med en gang? ;)

2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)


Vaduz

Tesla har truffet godt med insentiv balansen mao:) Jeg hadde kjøpt den billigste 100kwh med kampanjerente og HW3 jeg fant. Eller bare kjørt den gamle bilen 1-2 år til og sett hva som så best ut da. Men selv om det skjer mye med oppdateringer osv er det egentlig ikke de store tingene. Noen mil rekkevidde her og der, super bil uansett om den passer ditt behov. 

andreasoe

bestilte bil igår.. bør jeg kansellere å bestille på nytt? Antar jeg ikke får rentekampanjen "automatisk"?

Stark

Sitat fra: andreasoe på tirsdag 04. juni 2019, klokken 20:06
bestilte bil igår.. bør jeg kansellere å bestille på nytt? Antar jeg ikke får rentekampanjen "automatisk"?

Jeg fikk endret min til ny rentekampanje. Ring selger og prøv.

Arne1


samotholt

Min anbefaling er å kjøpe det du vil ha (og gjerne for en god stund).

Endringer kommer hele tiden og raskere hos Tesla enn de andre.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

alda

Ser att några av Inventory-bilarna på Teslas sida är 2019-modeller med mörkt innertak - hur är det möjligt? Producerades inte dessa bilar uteslutande med glastak???
Exempel: https://www.tesla.com/no_NO/new/5YJSA7E22KF299441
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

1000kwh

Sitat fra: alda på onsdag 05. juni 2019, klokken 08:18
Ser att några av Inventory-bilarna på Teslas sida är 2019-modeller med mörkt innertak - hur är det möjligt? Producerades inte dessa bilar uteslutande med glastak???
Exempel: https://www.tesla.com/no_NO/new/5YJSA7E22KF299441
Stusset også over dette. Men skjønner ikke hvorfor noen skulle ønske å ha dette taket heller

alda

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 05. juni 2019, klokken 08:27
Sitat fra: alda på onsdag 05. juni 2019, klokken 08:18
Ser att några av Inventory-bilarna på Teslas sida är 2019-modeller med mörkt innertak - hur är det möjligt? Producerades inte dessa bilar uteslutande med glastak???
Exempel: https://www.tesla.com/no_NO/new/5YJSA7E22KF299441
Stusset også over dette. Men skjønner ikke hvorfor noen skulle ønske å ha dette taket heller
Tjaaa, bilen blir ju några kilo lättare, och går 14 hundradelar raskare 0-100  8)
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

tgarmann

#12
Jeg bestilte en inventory 75D i går. Den står oppført med både mørkt innertak og glasstak. Nå ble jeg forvirret...
For øvrig opplyste ikke min selger noe om rentekampanje, har sendt ham en mail nå.

Vegard Winther

Mørkt eller lyst innertak er fargen på stoffet i taket rundt glasstaket og A -og B stolpene.

Jeg har lagt inn depositum på ny 100D. Har en 90D.

Renta er som nevnt tidligere i tråden enten 0.49% i tre år og så normal rente, eller 1.49% i ti år.
Prisen på den jeg har lagt inn bestilling på er satt ned med 111 000 i forhold til tidligere pris.
I tillegg kommer de med gratis superlading.

De inventoryene det er snakk om med kampanjerente og gratis superlading er forresten HW2.5 og ikke HW3. De med HW3 er de som produseres nå med ny fjæring og ny motor.

Det kommer garantert en refresh senere i år. Men regner med at prisen også økes, og kan vel knapt håpe på noen gunstig rente.

Hva tenker dere, er det lurt å bytte nå med dette tilbudet, eller bør man krysse fingra og vente?

tgarmann

Ah, da kan jeg pustet lettet ut med tanke på glasstak. Jeg fikk tilbud om 1,49 i tre år og det takket jeg nei til. Da er ikke min selger oppdatert. 0,49 er jo noe helt annet, da snakker vi.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA