Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bestilling av HF på bil som er på veg.

Startet av Elgolferen, tirsdag 04. juni 2019, klokken 11:50

« forrige - neste »

Elgolferen

Klarer ikke bestemme meg for om det er mest fornuftig å legge til hengerfeste..

Bestilte bilen 30. April, men har vært voldsomt fram og tilbake på om jeg skal legge til hengerfeste.

Til daglig har jeg ikke bruk for det, så mao er det kun for videresalg og at bilen kanskje vil være mer attraktiv enn uten ved videresalg.

Ifølge FI har jeg levering 8. Juni, og selger sa at om jeg bestilte med HF ville det bli en annen bil og et senere leveringstidspunkt.

Hva ville dere gjort, og evt hvorfor? Er det noen som har bestilt nå ila de siste dagene som har fått mer info om evt utlevering I Bergen eller bare generelt?
Klarer ikke å bestemme meg...

Bjoris

HF blir en hit siden det er eneste elbil i denne prisklasse som har det... Jeg ville klart valgt det, men ser den om bil nå vs senere. Ingen har svaret på dette, men du får tilbake disse pengene, det er jeg ganske sikker på ja og vel så det...

gsm2k

Jeg var i samme båt som deg og bestemte med til slutt for å legge til hengerfeste. Fikk nøyaktig 1mnd utsatt levering (22. Mai vs 22.Juni). Nå kan jeg endelig kvitte meg med Focusen fra helvete som vi har beholdt pga hengerfste  :P
2019 TM3 LR
2022 TM3 LR
2023 TMY P

Elgolferen

Ja. Har jo selv hatt mange muligheter til å legge til i bestillingen, men har en ekstra bil med god plass i osv, så har ikke behov for HF. Og er avhengig av bilen nå når jeg kommer hjem fra reisejobb den 14.juni. Grunnet har ekstrajobb på land som innebærer pendling..
Har spurt selgeren om det er snakk om lang leveringstid på evt ny bil med HF. Om det bare er noen uker går det fint, så får se hva han svarer.

Vikan88

jeg bestilte LR AWD hvit/svart 21 april, endret til HF den 28 mai, fikk melding nå om forventet utlevering mellom 14.06 og 22.06...tyder på at ikke jeg har ventet noe ekstra tid etter at jeg la til HF. har utlevering i trondheim

Elgolferen

Fikk svar ifra selger at det ville være levering månedskiftet juni/juli. Noen som vet om de med HF blir levert med annen bakfanger? Eller er det samme fanger bare med en luke i plastikken?

Fush

Sitat fra: Elgolferen på tirsdag 04. juni 2019, klokken 14:06
Fikk svar ifra selger at det ville være levering månedskiftet juni/juli. Noen som vet om de med HF blir levert med annen bakfanger? Eller er det samme fanger bare med en luke i plastikken?

Fangeren har ingenting med hengerfestet å gjøre. Festet kommer ut gjennom plastdekselet under bilen og går "rundt" bakfangeren.

-Sig
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

Elgolferen

Okei, så det vil ikke være kosmetiske endringer? Liker designet altfor godt som det er ser du

Fush

Sitat fra: Elgolferen på tirsdag 04. juni 2019, klokken 14:11
Okei, så det vil ikke være kosmetiske endringer? Liker designet altfor godt som det er ser du
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

Elgolferen


snhansen

Om du er i tvil så burde du bestille hengerfeste. Kjøper du bil uten og angrer etter levering, så vil det være mye styr å få bil med hengerfeste. Jeg ville uten tvil ventet på hengerfeste om jeg var deg. La tvilen komme bilen til gode, mye mer anvendelig bil med hengerfeste. De ekstra kronene du betaler for hengerfeste får du igjen den dagen du skal selge bilen. Kanskje ikke i kroner og øre, men nettopp det at du at du får solgt din pga flexibiliteten  bilen får med hengerfestet vs en uten... :-)
E-up 2016-18
Leaf 2018-19
Tesla model 3 LR

Elgolferen

This message previously only contained one or more inline attachment references all of which are now invalid.

Bjoris

Hvis ikke HF betyr noe som helst så ville jeg nok prøvd meg på bruktmarkedet, det er nok noen som er villig til å ta et tap for å få bil med HF...

Elgolferen

Snakket med selger nå.
Dersom jeg skulle legge til HF, ville pris på bil være 426.860 + ekstrautstyr som felger, farge osv. Fikk bilen til 439.000 ca, så opp en del i pris. (trolig grunnet ny pris på rwd'en.)
Da endte jeg opp med å beholde bilen som leveres ut om to uker. Har tenkt litt på bruktmarkedet og, men nå var jeg kommet så langt i prosessen at jeg lar bestillingen stå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA