Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Trackdays på Rudskogen

Startet av GRS, mandag 03. juni 2019, klokken 21:52

« forrige - neste »

Strøm Tycoon

Sitat fra: GRS på onsdag 28. august 2019, klokken 11:08
Sitat fra: model3citizen på onsdag 28. august 2019, klokken 10:58
Sitat fra: gr på onsdag 28. august 2019, klokken 09:56
Moro. Kjekt at du deler video. Hva er det raskeste som er registrert med Model 3P? Har du kjørt mye før?

Jeg vet ikke hva som er raskeste tid, hadde vært morro å vite.

Av tidene jeg har sett iallefall er dine de beste. :) Har ikke sett noen andre under 1.45.

Hvor mye mer tror du det er mulig å hente ut med org. bil? Ned mot 1.43? Med lette 19 hjul, breiere dekk, andre klosser/bremsevæske og KW coilovers tror jeg tider ned mot 1.36-37 er mulig med bra fører.

Hadde også vært veldig spennende å se tiden en lett modda TM3P hadde klart på ringen, mtp Taycans 7.42. :) Beste der er vel fortsatt noen sek. under 9min på en vanlig trackday.

Ned mot 1:43 er nok helt klart mulig, jeg er fortsatt litt feig ned mot Angsten, og der er det nok endel å hente.

Jeg tenker også litt på lette 19" med Cup2, det hadde nok vært en bedre combo å prøve å få litt bedre tider med.

Strøm Tycoon

Broom.no var visst på Rudskogen i går. Blir spennende å se om de nevner de to elbilene som var der selv om fokuset ser ut til å våre trackday.no sine "leiebiler".

hemi

#77
Sitat fra: gr på onsdag 28. august 2019, klokken 09:56

Vette med Tesla skiltholder?  :P

ohh yes, kompis jobber med de, så fikk påmontert gratis når jeg lånte prøveskilt  for å hente den.. også har den bare blitt fast inventar, er litt humor ;)

Jeg tror desverre 0 på at man får model 3 ned i 1.37 runder med litt bremsemagi og kw biter. Mer realistisk er å kanskje bikke <1.40

Jeg kjørte 1.35,37 nå på r888 sist, men da var det bra grep på banen, og alt av ESP/active handeling av, jeg har også vesentlig mer umph og mindre vekt å dra rundt på, og 295/335 dekk, kombinert med vesentlig bedre bremser.  Riktignok er dette med original bladfjøring og  ish original dempere, men er ikke så fryktelig mange biler med skilt som går raskere enn det. Har da noe over 220 på raka, og ned angsten

I år er det 20 år siden jeg kjørte nürburgring første gangen, og hadde årskort der i mange år før prisene ble så hinsides og forsikring ble noe styr. Det koster mer for noen få runder en dag nå, enn årskort kostet før! trafikken er også grusom nå vs før. TF i disse dager er egenlig mer en hinderløype, og du kan rett og slett ikke kjøre så fort der, det er bare ikke bra for de rundt deg og deg selv. Pleier heller leie meg inn på private trackdays om jeg skal pushe litt, TF er egentlig mest for gøy og tull med venner og kanskje jobbe med litt seksjoner om banen er klar.

Har flere ganger tenkt å ta model3'en ned, men da jeg har flere biler, hvor de fleste er bedre egna sitter det liksom litt langt inne å ta den med ned siden tiden ofte er begrensende faktor, skal ned nå en tur i sept/okt, så har vurdert å bare få en kompis til å kjøre den ned da for å få ratta rundt der, hadde jo vært gøy iaf i noen runder :)

GRS

#78
Dette er RWD, så målt mot org. 18 hjul. Usikker på hvordan det slår ut i forhold til 20...

Hadde vært spennende å sett differansene på Performance, før og etter MP sine oppgraderinger. Coiloversene fra de er basert på KW.

Er det kommet noen rundetider med AWD/18?

Du kan ikke vise dette vedlegget.
TM3P sort/sort

hemi

dekka på tm3p er jo faktisk veldig bra stock, men klart med cup2 henter man litt.

understellmessig er ikke rudskogen veldig utfordrende, spm er mer om du får kraft ned i bakken  og om hjulvinklene endrer seg for mye i sving.

Gjetter de på 1.21 tiden også har gjort endel med vinkler, caliperstørrelse og rotor diameter på tm3p tilsier det skal være bra, ideelt sett tar man dog en skive med alunav for å få ned uavfjæret vekt, org 20" hjula har også helt sinnsykt mye daukjøtt på seg, så roterende masse kan man frigi mye på.

olavxxx

Sitat fra: hemi på onsdag 28. august 2019, klokken 14:01
dekka på tm3p er jo faktisk veldig bra stock, men klart med cup2 henter man litt.

understellmessig er ikke rudskogen veldig utfordrende, spm er mer om du får kraft ned i bakken  og om hjulvinklene endrer seg for mye i sving.

Gjetter de på 1.21 tiden også har gjort endel med vinkler, caliperstørrelse og rotor diameter på tm3p tilsier det skal være bra, ideelt sett tar man dog en skive med alunav for å få ned uavfjæret vekt, org 20" hjula har også helt sinnsykt mye daukjøtt på seg, så roterende masse kan man frigi mye på.
Jeg veide mine org 20" med dekk (235/35-20), så veide jeg vinterhjulene mine (235/40-19) på TSW Nurburgring 19". Hvert hjul sparer 3.74 Kg. Dette vil selvsagt ha mye å si for effektivitet av bremsing og akselerasjon.

Ellers har Elon sagt på Twitter man kan øke aksen litt med 245 bakdekk. Coilovers vil hjelpe på, nextmove på YouTube målte 7 prosent lavere forbruk ved å senke Model 3 pgs lavere luftmotstand.

Lettere hjul er nok billigste og beste måten å øke ytelsen, etterfulgt av coilovers og muligens en større diffuser bak.

daktari

Nico Risberg tok oppfordringen fra kommentarfeltet på YouTube og testet M3P på Castellet.
https://youtu.be/dIwIcAJbOXg
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

rr2000

På søndag er det meldt strålende vær!
fristende med en trcakdaytur til Rudskogen
https://www.facebook.com/events/2589574667782394/?ti=icl

Hva er enkleste og billigste metode for å kartlegge rundetider automatisk?
Finnes det noen apper som klarer dette?
P85D

hemi

Flere bedre, og dårlige apper, har du iphone er det litt lotto føler jeg siden gps er treig og man bør ha ekstern gps, på moderne android er det bedre,  harrys laptimer er ganske basic, racechrono mm.

Er du helt fersk på banen kan det være lurt å ikke ta tider, ta det når du har vært der noen ganger.

Daniel80

Er det virkelig sånn at det er umulig å lade Tesla på Porsche sine ladere på Rudskogen? Er jo litt håpløst å måtte kjøre 30min til en tesla lader mellom hvert heat? :O
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

paalsen

Ja, det er mulig.2


Sent from my iPhone using Tapatalk

Daniel80

Var ikke mulig å starte lading, og ingen forklaring om hvordan det skulle gjøres. Flere med Tesla som prøvde men måtte gi opp.. Elendig brukervennlighet rett og slett. Her burde det i det minste stått forklart hvordan ladingen kunne startes.
:-1:
>:(
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

lightscribe


Daniel80

Ja fikk svar på epost fra Rudskogen nå.. I restauranten har de en brikke man låner for å starte ladingen, og så betaler man i restauranten etterpå for det man har ladet.. Tror det er 8-9kroner pr kW, så er jo litt dyrt.
Men det er jo da kun mulig å få lånt denne i åpningstiden.
Har bedt de sette opp skilt med info eller skrive på hjemmesiden hvilken fremgangsmåte det er for å lade.
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA