Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Trackdays på Rudskogen

Startet av GRS, mandag 03. juni 2019, klokken 21:52

« forrige - neste »

Bzzlink

Noen som har vært på bane med LR AWD?

Ødelegger mangel av trackmode for hele moroa, eller er det greit nok? Tenker da på om man kan ligge på grensen til at dekkene slipper uten at ESP tar helt over.


Strøm Tycoon

#61
Sitat fra: mwillanger på torsdag 01. august 2019, klokken 13:36
Noen som har vært på bane med LR AWD?

Ødelegger mangel av trackmode for hele moroa, eller er det greit nok? Tenker da på om man kan ligge på grensen til at dekkene slipper uten at ESP tar helt over.

Har ikke prøvd LR uten P, og ikke prøvd uten Track Mode av. Men det jeg vil si, er at ESP bør ikke komme for mye i veien. Eneste stedet jeg får bakenden til å sparke ut, er ut av svingen før den lille bakken opp mot tårnet, og selv det er lett å unngå med å vente med å gi på til bilen peker sånn nogen lunde rett frem ... som man jo helst skal.

Mangelen på Track Mode og mindre bremser kan derimot gjøre at du opplever å måtte begrense deg litt mer enn vi med P må.

Strøm Tycoon

Kan jo legge til at jeg kjørte på Rudskogen en tredje gang i år på Søndagen som var. Litt anderledes denne gangen da det var snakk om frivillig veldedighetskjøring for barn og familier som lever med kreft, dette i regi av Barnekreftforeningen.

Veldig morro!

hawK

Dette hørtes artig ut, aldri prøvd, men bor ikke langt unna så tar nok turen en dag i august ja:)
Blå LR AWD

Snowjoggs

Hadde vert gøy å kjøre sammen med andre med model3 :) Bor selv i Rogaland så turen må planlegges litt for min del, men burde være gjennomførbart i august

magnetic

#65
tror stabilitets kontrolleren og antispinn kan deaktiveres ved og koble ifra hastighet sensor lediningene på hjula.
stabillitetskontrolleren dreper moroa når bilen blir litt ustabil, og bremser opp unødvendigt tidligt, så farten blir strupt , og bremsenen går tidligt varme, (bremseveska koker raskt,  så du kræsjer i fjellveggen haha)
https://cleantechnica.com/2018/07/31/mountain-pass-performance-unlocks-tesla-model-3-track-mode-shatters-track-record-cleantechnica-exclusive/

hemi

Nybegynner heatene går jo an med LR AWD, men det er en grunn til at performance modellen har såpass mye forskjellig.

magnetic

#67
Hva er beste rundetid oppnådd med model 3 på Rudskogen, sammelignet med tilsvarende biler ?. Er det oppført på en webside.
Ny banerekord på Laguna
https://www.youtube.com/watch?v=6O4gBL-2CVU

To put into perspective.
World super bike: 1:21
MotoGP : 1:20
Le Mans prototype : 1:10
Fastest lap: F1 car: 1:06

Sammenligning med andre biler
From Google: BMW M4 GTS - 1:37.66; Porsche 911 GT3 RS - 1:36.77; BMW M4 - 1:39.69; Mercedes C63 AMG S - 1:40.50; Porsche Cayman S (981) - 1:41.26; those might be stock though and this Model 3 is certainly not

hemi

Ikke arrester meg, men vi klokka vel raskeste model 3'en til 1.48-1.49 av det vi fikk med oss. (og venner som var tilskuere med stoppeklokke)

Det var vel herren her med cup2 dekk om jeg ikke blander helt. de på org dekk på 1.50 og noe

Bzzlink

Ca samme tid jeg hadde med gamlebilen min det. (Panamera 4S)

Strøm Tycoon

Raskeste jeg har måling på er 1:47.64. På orginale dekk.

Dette var etter at jeg hadde begynt å bli kjent med bilen, men da var jeg nede i 50% SOC med merkbart redusert effekt.

https://youtu.be/wvp8mgVKlOI

Strøm Tycoon

Enda en fin dag på Rudskogen i går. Perfekte forhold hvor det var tørt og varmt. Kjørte 4 heat men kjørte ikke alle fullt ut grunnet raskt økende temperatur i bremsevæsken. Må nok bytte til dot5.1 snart.

Til en av mine tidligere videoer skriver jeg at jeg antar at 1:45:00 skal være mulig å oppnå, og med slike gode forhold ble det til en realitet.

Mine tre beste rundetider fra i går, målt med Harry's LapTimer:

#1:44.29
#1:45.09
#1:45.16

Av en eller annen grunn funket ikke videoopptak fra Harry's LapTimer denne gangen. Litt ergelig, for det var mye morro kjøring i går.

Må også sjekke alle dekkene etttersom at jeg fikk skade på det ene venstre framme. Dette etter alt å dømme for å ha kommet nær curbsen når dekkene var svært varme.

Nå er spørsmålet om jeg går for Cup2 på alle 4 eller bare bytter hvor nødvendig eller på en aksel.

geear

Moro. Kjekt at du deler video. Hva er det raskeste som er registrert med Model 3P? Har du kjørt mye før?

Sitat fra: hemi på mandag 24. juni 2019, klokken 14:09
har dere noe film med sort amcar typ med stor motor fra rudskogen da? :)
Vette med Tesla skiltholder?  :P

Strøm Tycoon

Sitat fra: gr på onsdag 28. august 2019, klokken 09:56
Moro. Kjekt at du deler video. Hva er det raskeste som er registrert med Model 3P? Har du kjørt mye før?

Jeg vet ikke hva som er raskeste tid, hadde vært morro å vite.

GRS

#74
Sitat fra: model3citizen på onsdag 28. august 2019, klokken 10:58
Sitat fra: gr på onsdag 28. august 2019, klokken 09:56
Moro. Kjekt at du deler video. Hva er det raskeste som er registrert med Model 3P? Har du kjørt mye før?

Jeg vet ikke hva som er raskeste tid, hadde vært morro å vite.

Av tidene jeg har sett er dine de beste. :) Har ikke sett noen andre under 1.45.

Hvor mye mer tror du det er mulig å hente ut med org. bil? Under 1.44? Med lette 19 felger, breiere dekk, andre klosser/bremsevæske og KW coilovers tror jeg tider ned mot 1.37 er mulig med bra fører.

Tidene er ikke så ulike de på LagunaSeca. :)

Hadde også vært veldig spennende å se tiden en lett modda TM3P hadde klart på ringen, mtp Taycans 7.42. :) Beste der er vel fortsatt noen sek. under 9min på en vanlig trackday.
TM3P sort/sort

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA