Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Trackdays på Rudskogen

Startet av GRS, mandag 03. juni 2019, klokken 21:52

« forrige - neste »

Strøm Tycoon

Sitat fra: Tiger123 på fredag 07. juni 2019, klokken 21:48
Er det nå på søndag i pinsen også? Hadde vært artig, men er litt skeptisk, aldri kjørt på bane.

Ja, det er på søndag i pinsen.

Trackday sine arrangementer virker veldig ryddige. De kjører egne nybegynner heat, og du har egen kaskoforsikring som gjelder for banekjøringen. Ikke så mye å være skeptisk til. Lær deg heller å kjenne bilen der, enn på veiene.

Tiger123

#16
Hva koster det? Finner ikke noe info om egen (el)bil i prislista.

Redigert - Fant det nå, 1990,- for en dag, en fair pris.

https://www.trackday.no/banekjoring

rr2000

Blir kjøring i dag! skal være opphold og sol i ettermiddag  8)
P85D

Strøm Tycoon

Fikk kjørt litt før regnet slo til. Ankom med 92%, kjørte ett heat med 68% rest. Kjørte derfor til Rakkestad og ladet opp til 88% for et heat til.

Helt topp bil på bane dette, men skal jeg klage på noe, så må det være at den krenger endel, og setene er for myke. Kunne også godt vært en Supercharger på Rudskogen :)





Fronten er dekt med Road Warrior Plus. Blir spennende å se når den skal bort om den har beskyttet godt.


Strøm Tycoon

Hvis jeg ikke tar feil tok RR2000 meg igjen når jeg roet ned i siste runde av heat #1. Veldig morro!

GRS

#20
Testet du med og uten trackmode? Video? :)

Helt enig med setene. Coilovers vil gjøre den litt mer stabil, og man kan justere som man vil. Merket du noe tap av bremseeffekt?

Artig hvis flere blir med 7. juli også. :+1:
TM3P sort/sort

1000kwh

Sitat fra: model3citizen på søndag 09. juni 2019, klokken 18:02
Fikk kjørt litt før regnet slo til. Ankom med 92%, kjørte ett heat med 68% rest. Kjørte derfor til Rakkestad og ladet opp til 88% for et heat til.

Helt topp bil på bane dette, men skal jeg klage på noe, så må det være at den krenger endel, og setene er for myke. Kunne også godt vært en Supercharger på Rudskogen :)


Fronten er dekt med Road Warrior Plus. Blir spennende å se når den skal bort om den har beskyttet godt.


Nå kan i hvertfall ikke Tesla hevde du ikke har brukt bremsene nok ;)

Tesla burde satt opp destinasjonsladere som reklame .. bra statement ovenfor bensinmiljøet

GRS

@ model3citizen; Lånte et av bildene dine på FB siden vår. Håper det var ok. Hyggelig opp m de som er int. i modding og evt banekjøring med Model3/Tesla melder seg inn. :)

https://www.facebook.com/groups/2169730416577292/
TM3P sort/sort

Strøm Tycoon

Sitat fra: GRS på søndag 09. juni 2019, klokken 18:48
@ model3citizen; Lånte et av bildene dine på FB siden vår. Håper det var ok. Hyggelig opp m de som er int. i modding og evt banekjøring med Model3/Tesla melder seg inn. :)

https://www.facebook.com/groups/2169730416577292/

Det går fint. Er litt allergisk selv mot FB nå om dagen, men hvem vet om jeg kanskje dropper innom.

Strøm Tycoon

#24
Sitat fra: GRS på søndag 09. juni 2019, klokken 18:29
Testet du med og uten trackmode? Video? :)

Helt enig med setene. Coilovers vil gjøre den litt mer stabil, og man kan justere som man vil. Merket du noe tap av bremseeffekt?

Artig hvis flere blir med 7. juli også. :+1:

Kjørte bare med Track Mode på, prøvde ikke med den av. Kan si at det er ganske lett å få hekken til å sparke ut, og det er like lett å kontre og stabilisere. Bilen skvetter skremmende godt ut av svingene når man vil ha ting på rett kjøl, og klarer å holde godt tempo på langstrekket. Vekten er primært merkbar gjennom de tette svingene, og ned mot angsten. Merket ikke noe til noe bremsetap, og kjørte med regen på "low".

Det var forøvrig mange som tok sjanser for å klare å holde elbilen bak.

Har video, men det er en håndholdt mobilvideo, neste gang blir det fastmontert gopro eller lign.

hemi

#25
Jeg var der, konkluderte med at bensinbilen, var raskere enn teslaene, men flere av TM3P var imponerende raske forskjellige steder, også på raka.

I ene svingcomboen var det sånn.. damnit! elbil forran var rask, klarte ikke hente noe akkuratt der.

Hva klarte dere av fart på raka?




GRS

Sitat fra: hemi på søndag 09. juni 2019, klokken 20:14
Jeg var der, konkluderte med at bensinbilen, var raskere enn teslaene, men flere av TM3P var imponerende raske forskjellige steder, også på raka.

I ene svingcomboen var det sånn.. damnit! elbil forran var rask, klarte ikke hente noe akkuratt der.

Hva klarte dere av fart på raka?

Jeg hadde ca 188-190 på slutten, men får nok høyere hastighet ut av svingen når jeg blir kjent med banen. Og kanskje noe mer på slutten med tøffere nedbremsing... :-)

Skal være mulig å se 200 tror jeg.
TM3P sort/sort

Strøm Tycoon

Sitat fra: hemi på søndag 09. juni 2019, klokken 20:14
Jeg var der, konkluderte med at bensinbilen, var raskere enn teslaene, men flere av TM3P var imponerende raske forskjellige steder, også på raka.

I ene svingcomboen var det sånn.. damnit! elbil forran var rask, klarte ikke hente noe akkuratt der.

Hva klarte dere av fart på raka?

~190 på raka.

Det vil alltid være en raskere bil der ute, så det bekymrer meg ikke så mye. Det som jeg derimot merker etterpå, det er hvor mye mindre sliten jeg enn normalt. Sikkert grunnet lavere støynivå enn det jeg er vane med med Lotusen.

hemi

Noen av dere som må polere litt på forskjermen?

Strøm Tycoon

Sitat fra: hemi på søndag 09. juni 2019, klokken 22:31
Noen av dere som må polere litt på forskjermen?

Det er midlertidig lakkbeskyttelse, Road Warrior Plus.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA