Trackdays på Rudskogen

Startet av GRS, mandag 03. juni 2019, klokken 21:52

« forrige - neste »

GRS

Var på Rudskogen forrige søndag. Fantastisk bra arr.! Anbefaler alle som vil teste bilen skikkelig å ta den på bane. NB: Forsikring er inkludert! Var alene med Tesla denne dagen, håper flere henger seg på neste gang. :)

Det blir ikke tatt tider (offisielt), og heller ikke fokusert på rundetider, slik at man beholder forsikringen i fremtiden også. Det er ikke konkurranse, men førerutvikling som er greia. :)

https://www.trackday.no/

https://youtu.be/ve-tQpp_QGg
TM3P sort/sort

rr2000

vurderer å ta en tur til Trackday Rudskogen nå på søndag 9. juni....
P85D

GRS

Det ville jeg gjort! :+1: Jeg kjører fra Bergen, så det blir nok ikke denne helgen på oss.

Kjørte 2 økter, dro og ladet og spiste lunsj i Tøcksfors. Tilbake for en nye laaang økt, så lading på Rygge og hjem til Bergen. :)

TM3P sort/sort

GRS

Sitat fra: rr2000 på mandag 03. juni 2019, klokken 21:54
vurderer å ta en tur til Trackday Rudskogen nå på søndag 9. juni....

Hvis du har endel erfaring fra Rudskogen er jeg veldig spent på hvordan du mener bilen oppfører seg. Ble en helt annen bil med trackmode. Satt seg på en annen måte, og mye hissigere i utgangen av svingene. Ufattelig imponerende vogn...

Blir nok egne banehjul, og KW-coilovers etterhvert. :)
TM3P sort/sort

rr2000

Har bare erfaring fra P85D på rudskogen, den fungerte best ved å sette 265 hjulene foran og 245 bak  :o, Til model 3 har jeg 265/35-19 Michelin pilot sport cup2 rund baut, tror det blir bra!  8)
P85D

P85D

Moro! Må nesten ta en tur og prøve selv med 3P engang.
P85D kuttet effekten etter 1,5 runder og var ikke en spesielt banevennelig bil, men moro var det jo  :)
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

GRS

Sitat fra: rr2000 på tirsdag 04. juni 2019, klokken 08:04
Har bare erfaring fra P85D på rudskogen, den fungerte best ved å sette 265 hjulene foran og 245 bak  :o, Til model 3 har jeg 265/35-19 Michelin pilot sport cup2 rund baut, tror det blir bra!  8)

Det bør funke ja! ;) Hvilken bredde har du på felgene? 9,5 eller 10? Innpress? :)

Jeg skal forresten bort igjen 7. juli. Håper flere dukker opp. :)

www.facebook.com/events/2271328579572129
TM3P sort/sort

Strøm Tycoon

Har bare kjørt Lotusen på Rudskogen før, men satser på å ta en tur opp på søndag.

Edit: Da har jeg booket meg og passasjer inn til søndagen. Godt å høre at det er ryddig kjøring i fokus.

rr2000

Felgene er 9,5x19 et 33 med Cup2 265/35 rund baut, skrubber ingenting og er akkurat så langt ut mot skjermen som det vør være  :D
P85D

Strøm Tycoon

Sitat fra: rr2000 på onsdag 05. juni 2019, klokken 21:06
Felgene er 9,5x19 et 33 med Cup2 265/35 rund baut, skrubber ingenting og er akkurat så langt ut mot skjermen som det vør være  :D

Hvilke felger er det du har?

GRS

Sitat fra: rr2000 på onsdag 05. juni 2019, klokken 21:06

Vurderer også Cup2, men så en test der det var relativt lite å hente iforhold til 4s, som er mye bedre på våt vei.  Greit når man kommer fra Bergen. ;) Hva mener du?

Lurer også på hvilke felger du valgte. De får jo litt juling på banen, så bør vel være laget for det bruket. :) 
TM3P sort/sort

rr2000

Nå er det meldt regn og da gidder jeg ikke dra. Bør nok ha tørr asfalt for å dra full nytte av Cup2. 4S er meget gode dekk, men tipper at Cup2 gir litt bedre feste på tørr asfalt og styrer litt bedre. Prisen er ikke så forskjellig.

https://youtu.be/aMv64liOqIE

Har kjøpt felger fra USA: https://velocitymotoring.com/wheels/v710/
(Får et slikt felgsett til salgs etterhvert.)
P85D

Bzzlink

På fire hjul synes jeg regn er vel så morsomt som tørt. Så lenge det ikke regner så mye at det renner "bekker" på skrå i bakken nedover mot angsten da...

Gøy å kunne teste grensene i lavere fart, blir godt kjent med balansen i bilen på grensen i forhold til tørt hvor det slipper og tar tak mye bråere

Strøm Tycoon

Sitat fra: mwillanger på fredag 07. juni 2019, klokken 13:48
På fire hjul synes jeg regn er vel så morsomt som tørt. Så lenge det ikke regner så mye at det renner "bekker" på skrå i bakken nedover mot angsten da...

Gøy å kunne teste grensene i lavere fart, blir godt kjent med balansen i bilen på grensen i forhold til tørt hvor det slipper og tar tak mye bråere

Det kan hende at regnet gir seg innen kl 12, men man vet jo aldri. Kommer til å kjøre uansett. Det er kan være vel så morro å bli kjent med bilen i mer moderat fart i fall det regner.

Har forøvrig fått kjøpt Road Warrior Plus  av @perstesla, kommer godt med som midlertidig lakkbeskyttelse.

Tiger123

Er det nå på søndag i pinsen også? Hadde vært artig, men er litt skeptisk, aldri kjørt på bane.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA