Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Må jeg fylle inn forsikringsselskap for å få utleveringsdato?

Startet av Jorgen Bjerke, mandag 03. juni 2019, klokken 10:29

« forrige - neste »

Jorgen Bjerke

Er Tesla avhengig av å vite forsikringsselskap før de kan dele ut FI, VIN og utleveringsdato? Venter nemlig med å fylle ut dette siste punktet, fordi jeg har ikke bestemt meg for hvilket selskap ennå. Og nå syns jeg det har gått litt lang tid her (en måned og en uke).


Sent from my iPhone using Tapatalk

Autowinder

Nei, holder at selskapet du bestemmer deg for, melder inn forsikringen til vegvesenregisteret før utlevering.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Tom

Samme hvilket selskap du skriver opp der..har ikke noe å si..

Jorgen Bjerke

Sitat fra: Tom på mandag 03. juni 2019, klokken 10:53
Samme hvilket selskap du skriver opp der..har ikke noe å si..

Bare man skriver noe? Altså det MÅ stå noe der?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Autowinder

#4
Hvor er "der" du henviser til at det må stå noe?

Før jeg hentet bil skrev jeg det ikke noe sted. if sendte inn til registeret og Tesla ringte dagen før utlevering og sa at det ikke var ordnet. Det viste seg at if hadde skrevet forsikring på kona, og det ble rettet ved en telefon. Tesla har nok bare oversatt det amerikanske skjemaet for utlevering, men Tesla Norge vet at forsikring må være avtalt før skilt utleveres. Når Tom sier det han gjør og du føler at det må skrives "noe" et sted, kan du fylle i et selskapsnavn vedr forsikring og velge et annet senere før bilen utleveres :) 
Alternativt kan du bare skrive Opplyses før utlevering,
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

fredag

Men hvis du vil at ting skal gå raskt og smidig, så bestiller du forsikring på bilen allerede nå fra angitt utleveringsdato, og formidler navn på forsikringsselskap til Tesla. Ting går raskere når du ikke lager så mye ekstraarbeid for systemet til Tesla.

Du kan jo alltids endre forsikringsselskap når som helst etter registrering.

Dersom du ikke har forsikring / forsikringsselskapet ikke har meldt inn til datasystemet til Veivesenet, så får du ikke ut bilen.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Autowinder

Det er mye mer effektivt å ringe Tesla Delivery og spørre om de har alt de trenger, da er alt på track og kan si fra om at forsikringsselskap muligens byttes før utlevering ;)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Jorgen Bjerke

Ok. Jeg ringer delivery. @fredag: Jeg har ikke fått verken VIN, FI eller utleveringsdato, så jeg vil ikke begynne å betale en forsikring før jeg vet når jeg har bilen


Sent from my iPhone using Tapatalk

emurof

Selv om de gjør klar forsikringen så begynner du vel ikke å betale før den datoen du faktisk henter ut bilen? Eventuelt dagen før i verste fall.

Jorgen Bjerke

Sitat fra: emurof på mandag 03. juni 2019, klokken 14:30
Selv om de gjør klar forsikringen så begynner du vel ikke å betale før den datoen du faktisk henter ut bilen? Eventuelt dagen før i verste fall.
Ikke det? Det var godt å vite. Takk :)

Jorgen Bjerke

Ha! Ser ut til at det hjalp å legge inn et forsikringsselskap, ja. For nå fikk jeg plutselig denne. Tidligere har kun øverste prikk vært "påslått" :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA