Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nürburgring

Startet av P85D, mandag 03. juni 2019, klokken 12:02

« forrige - neste »

Counterpointer

Kan ikke være det beste utgangspunktet å starte med varmt batteri. Forstår at en gjør det men en forsterker da en utfordring alle elbiler har på banekjøring. Til og med Taycan blir for varm etter en snau runde på ringen.

Stock bremser på bane er å be om problemer med en bil som er satt opp for vanlig kjøring og hvor det leveres kit fra produsenten for banekjøring.

hemi

Enig, men Performance har "store" bremser vs vanlig, og.. heter performance, og ringen er VELDIG snill på bremser.

Counterpointer

Ja en kunne godt forvente litt mer av bremsene i stock versjon også. Spørs om ikke det er økonomi som ligger bak valget av klosser, bremseveske og at det ikke er stålstrømper på slangene.
Det er nok ikke mange prosentene av preformance modellene som brukes på bane, så det blir nok ikke så høyt prioritert.

hemi

Jeg tipper klossene er så ræva fordi vi allerede har mases folk med rustne skiver på vanlige, og performance, og at ytterpunktene derfor er enda større.

Få/ingen biler har stålomspunnede slanger org. Kun typ radical, og ymse seven ting. (man ser ikke slitasje/skader på de så lett)

Bedre bremsevæske kunne de uten tvil spandert.

Strøm Tycoon


hemi

lol til passasjeren :p

kan aldri ha kjørt bane/ringen før.

Bremsene er også uberjalla, stort != bra 

lightscribe

#81
I slutten av filmen forteller Misha at en pilot fra Tesla påstår å ha klart hele runden på 7:52 med oppgraderinger (cup2 dekk, klosser, bremsevæske).  Da blir jo BTG tiden en god del mindre...


daktari

Kul video det der! Passasjeren lager samme lydene jeg lagde i "Orkanen" på Fårup. Tyder jo på at standard er tilstrekkelig for de fleste, men for de som vil kjøre rundt i sin private berg-og-dalbane bør man ha litt ekstra. 
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D



hemi

hirr, kjørt mye isbane med porsche, og det er alltid drit. then again, skjer egentlig uansett hvilken bil.

Porsche har generelt veldig bra bremser på bilene sine, bra nok til at du kan kjøre bane, unntak siste 20 år er 996 turbo, gjerne fordi alle har trimma, og gjort 0 med bremsene.

lightscribe


hemi

Han bytter vel til ap radical/ferodo DS3.12, samme som jeg pleier bruke (og har nå på den jeg bruker på bane, du kan bare kjøre og bremse så hardt du bare orker/vil, selv som nybegynner som drar bremser klarer du ikke koke/drepe noe.


lightscribe

https://youtu.be/QCs0HrwM7Iw

De har 50km fartsgrense forbi Adenau men tror ikke han taper mye tid der

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA