Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nürburgring

Startet av P85D, mandag 03. juni 2019, klokken 12:02

« forrige - neste »

P85D

Fikk endelig testet Tesla Model 3 Performance på "ringen" i helgen.

Vi kjørte fra Oslo Torsdag kl. 22:30 og ankom hotellet ved GP banen ca. kl. 16:00. Det ble noen ladestopp på vegen, vi kjørte langt fra "økonomisk", men det var en veldig morsom tur. Samme tur i retur Lørdag til Søndag.

Bilen var veldig god på banen. Jeg hang på en ny Mercedes AMG GTR til Hohe Acht (toppen etter karusellen) da bremsevesken kokte og bremsepedalen ble svampete. Jeg trodde den originale bremsevesken fra slutten av Februar skulle holde men det må bli DOT5 på bilen før neste tur.

Vi så en annen norsk Model 3 på ringen på søndagen. En grå  :+1:

Dette kan anbefales! En veldig bra bil å kjøre på ringen, bare husk å få på frisk god bremsevæske først  :)

MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

OlaM

Stilig! Ble det klistremerke?
'21 3LR

P85D

#2
Sitat fra: OlaM på mandag 03. juni 2019, klokken 12:15
Stilig! Ble det klistremerke?

Det ble merke :) Jeg var veldig spent på om denne ville funke på ringen.
P85DL kuttet effekten til ca 50% etter halve runden, det var ikke noe problem med Model 3P.

Bilen bruke ca 13 mil med estimert strøm på de 2 milene rundt banen i fult øs..
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

fonberg

Hvordan gjør man det med forsikring hvis man skal kjøre på bane? Finnes det korttidsløsninger, eller er man selv-assurandør? Standard bilforsikringer dekker vel ikke noe som helst som skjer på en racingbane så vidt jeg vet.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

RonnyØ2


GOS

Sitat fra: P85D på mandag 03. juni 2019, klokken 12:31
Sitat fra: OlaM på mandag 03. juni 2019, klokken 12:15
Stilig! Ble det klistremerke?

Det ble merke :) Jeg var veldig spent på om denne ville funke på ringen.
P85DL kuttet effekten til ca 50% etter halve runden, det var ikke noe problem med Model 3P.

Bilen bruke ca 13 mil med estimert strøm på de 2 milene rundt banen i fult øs..

Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Jarv!s

Tøft!
Jeg har aldri vært der borte å kjørt, hva koster egentlig en runde i "ringen"? Kunne vært gøy å prøvd :)
Klistremerket får man som premie? :P
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

P85D

Sitat fra: Jarv!s på mandag 03. juni 2019, klokken 13:32
Tøft!
Jeg har aldri vært der borte å kjørt, hva koster egentlig en runde i "ringen"? Kunne vært gøy å prøvd :)
Klistremerket får man som premie? :P
En runde koster €25 med egen bil. Ca. €80 pr runde om man leier eksempelvis en Suzuki Swift fra rent4ring.
Klistremerkepremie kan man kjøpe til seg selv for €6 i stort sett alle butikker i området  :)

Jeg sjekket forøvrig forsikring før jeg dro via ett tysk selskap. De skulle ha €800 for å forsikre 4 timer (08:00-12:00).
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Jarv!s

Dumt spørsmål kanskje, men er ikke forsikringen man har fra norge god nok? Siden du skriver du sjekket via et tysk selskap?

Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

P85D

Sitat fra: Jarv!s på mandag 03. juni 2019, klokken 13:40
Dumt spørsmål kanskje, men er ikke forsikringen man har fra norge god nok? Siden du skriver du sjekket via et tysk selskap?
Sjekk selskapet ditt. I papirene jeg har og for flere andre selskaper står det klart og tydelig "kjøring på bane som Rudskogen og Nürburgring dekkes ikke".
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Amatøren

#10
Fra Gjensidige sine betingelser:

Sitat fra: Gjensidige- Skade ved kjøring på avsperret område, på bane eller vei som f.eks Rudskogen, Vålerbanen og Nürburgring. Forsikringen gjelder likevel kjøring som inngår i obligatorisk opplæring til førerkort og kjøring på NAF øvingsbaner i regi av NAF
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

geear

Sitat fra: P85D på mandag 03. juni 2019, klokken 13:36
Sitat fra: Jarv!s på mandag 03. juni 2019, klokken 13:32
Tøft!
Jeg har aldri vært der borte å kjørt, hva koster egentlig en runde i "ringen"? Kunne vært gøy å prøvd :)
Klistremerket får man som premie? :P
En runde koster €25 med egen bil. Ca. €80 pr runde om man leier eksempelvis en Suzuki Swift fra rent4ring.
Klistremerkepremie kan man kjøpe til seg selv for €6 i stort sett alle butikker i området  :)

Jeg sjekket forøvrig forsikring før jeg dro via ett tysk selskap. De skulle ha €800 for å forsikre 4 timer (08:00-12:00).
Ble det da kjøp eller gambling? ;)

Tidligere ble det praktisert litt forskjellig med Nürburgring og Rudskogen/vålerbanen, siden førstnevnte ble definert som en "offentlig bomvei". Vet noen har sluppet unna med skrekken. Men det er også noen som har fått dekket skade på Rudskogen, uten kreativ føring.. tror jeg..

P85

Det ble kjøring på eget ansvar. Jeg har over 100 runder på ringen med MC og bil siden år 2000 uen uhell, så jeg tok sjansen. Merk, det kan bli dyrt da man må erstatte eventuel tauing, stenging av bane, reparasjon av autovern, bil og eventuell personskade om man er riktig uheldig.

Counterpointer

Sitat fra: P85D på mandag 03. juni 2019, klokken 12:31
Det ble merke :) Jeg var veldig spent på om denne ville funke på ringen.
P85DL kuttet effekten til ca 50% etter halve runden, det var ikke noe problem med Model 3P.

Bilen bruke ca 13 mil med estimert strøm på de 2 milene rundt banen i fult øs..
Hva ble tiden?

P85

#14
Tok ikke tiden. Har aldri kjørt mot klokka, bare mot de andre der ute  :)
Det var noe bestemte meg for da jeg kjørte MC. Kjøre etter forhold og trafikk og ikke ta sjanser.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA