Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilen kobler seg av nett når den står parkert

Startet av gss, mandag 02. desember 2019, klokken 15:58

« forrige - neste »

gss

Jeg opplever altfor ofte at bilen kobler seg av nett. Dette er svært frusterende når det er kaldt ute.

- Skjer kun på jobb (har opplevd unntak to ganger). Men dette er sikkert fordi det er oftest der jeg er når de andre vilkårene er oppfylt og betyr kanskje ikke noe.
- Usikker på når på dagen det skjer, om det er et mønster der.
- Kun når bilen ikke er tilkoblet strøm/lader.
- Alt fungerer som normalt når man setter seg i bilen, unntatt nett. Dette kommer på etter 3-5 min.
- Aldri (tror jeg) når den står hjemme og er tilkoblet wifi selv om den ikke er tilkoblet strøm/lader.

Nei, det er ikke noe Power saving mulighet på MCU2.

Tesla finner ingen feil, og mener det er normalt etter en viss tid. Feilsøking nytter tilsynelatende ikke, da den fungerer når det feilsøkes.

Målet mitt er egentlig å finne ut om det er noe feil hos meg, eller om dette er helt vanlig?
Dette skjedde aldri med min forrige S.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

1000kwh

Og du er dønn sikker på at det er (god) dekning her?

Aldri opplevd dette og tviler på at dette er en gjenganger..

Også_Øyvind_H

Eksakt samme oppførsel som hos en kollega av meg (TMX 08.2018).
Tipper det er en feil som kom med en SW-oppdatering.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

sjokomelk

Dumt spørsmål - men parkerer du alltid på nøyaktig samme stedet på jobb? Kunne du forsøkt å parkere f.eks. 50 meter unna der du vanligvis står? Bilen din mister mobildekning, og hvis den alltid gjør det på nøyaktig samme stedet, så mistenker jeg at det er dårlig mobildekning der. ;D
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA