Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prisutvikling brukt Model3

Startet av GRS, mandag 03. juni 2019, klokken 10:26

« forrige - neste »

GreenEyez

Virker som de uten FSD er mer lettsolgt enn de som har kjøpt med FSD for 42 lakener og ønsker å selge til kostpris.


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

Gadget

Sitat fra: GreenEyez på tirsdag 04. juni 2019, klokken 20:43
Virker som de uten FSD er mer lettsolgt enn de som har kjøpt med FSD for 42 lakener og ønsker å selge til kostpris.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er kanskje ikke så rart. Det er jo på en måte en investering i fremtiden for øyeblikket og ikke noe en kan ta fullt i bruk enda. Men på sikt, når mer funksjonalitet kommer på plass, så kan nok dette snu.

S4e

Noen som har forstått hvorfor mange selger uten vinterdekk?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Fush

Sitat fra: S4e på tirsdag 04. juni 2019, klokken 21:37
Noen som har forstått hvorfor mange selger uten vinterdekk?

Selg vinterdekkene separat, "tjen" mer penger.
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

Olemann

Sitat fra: S4e på tirsdag 04. juni 2019, klokken 21:37
Noen som har forstått hvorfor mange selger uten vinterdekk?

De bytter til en bil med hengerfeste og bruker dekkene på den nye......og antar prisreduksjonen på den de selger ikke tilsvarer kostnaden på nytt sett dekk.

S4e

Sitat fra: Olemann på tirsdag 04. juni 2019, klokken 21:48
Sitat fra: S4e på tirsdag 04. juni 2019, klokken 21:37
Noen som har forstått hvorfor mange selger uten vinterdekk?

De bytter til en bil med hengerfeste og bruker dekkene på den nye......og antar prisreduksjonen på den de selger ikke tilsvarer kostnaden på nytt sett dekk.

Men å kjøpe nytt sett så får en mva på toppen? Og det er vel spesielt om vinteren det er en fordel med original felg?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

GreenEyez

Jeg lurer på om det blir en stans i nedgangen av bruktprisene på Model 3 nå iom at Kia har gått ut med at det at blir levert en brøkdel av det antall biler de opprinnelig har kommunisert.


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

Sitting duck

Ser man får "ny" TM3 4wd fra tesla nå til 431510,-

mizzle

Sitat fra: Sitting duck på torsdag 04. juli 2019, klokken 09:40
Ser man får "ny" TM3 4wd fra tesla nå til 431510,-

Borte igjen nå, sikkert bare en glipp som vanlig :)

bakskj

Sitat fra: mizzle på torsdag 04. juli 2019, klokken 10:38
Sitat fra: Sitting duck på torsdag 04. juli 2019, klokken 09:40
Ser man får "ny" TM3 4wd fra tesla nå til 431510,-

Borte igjen nå, sikkert bare en glipp som vanlig :)

Tviler på glipp, de er vel solgt - var 6 stk der idag tidlig mener jeg å ha sett.
2021 E-Tron 55
2019 TM3 AWD LR FSD

mizzle

Sitat fra: bakskj på torsdag 04. juli 2019, klokken 11:55
Sitat fra: mizzle på torsdag 04. juli 2019, klokken 10:38
Sitat fra: Sitting duck på torsdag 04. juli 2019, klokken 09:40
Ser man får "ny" TM3 4wd fra tesla nå til 431510,-

Borte igjen nå, sikkert bare en glipp som vanlig :)

Tviler på glipp, de er vel solgt - var 6 stk der idag tidlig mener jeg å ha sett.

Etter helgen var det 6 stk igjen i inventory, i går ettermiddag var det plutselig 26 stk, nå er de tilbake til de samme 6 som var igjen etter helgen så jeg lener meg mot at dette var en glipp :)

E_S

De rabatterte prisene gjaldt kun ut juni i følge Tesla. Søsteren hadde lyst på en slik, men innen hun fikk ut fingern var kampanjen slutt, og nå er det 470-480k for de bilene som kostet 431k.
:)

siljan

Litt spent på bruktprisen uten hengerfeste, var en av de som fikk bil med "kraftig" rabatt, og har hatt bil med hengerfeste i 3 år, men aldri brukt det, samtidig vet jeg at nordmenn er opptatt av dette.

Min bil har jo ikke dette, mulig den vil være upopulær om noen år

E_S

Inventory-sidene i dag er i hvert fall bare rot, biler kommer og går til helt forskjellige priser, og de rabatterte som ennå ligger ute er umulig å bestille.

Jeg tror ikke hengerfeste blir SÅ viktig, men viktig nok til at om det er de 8 lappene som skiller når man bestiller bil bør man ta det med. Man får nok ikke noe mer enn de 8k, men bilen kan være noe mer lettsolgt.
:)

chargedup

Sitat fra: henrikhoe på torsdag 04. juli 2019, klokken 14:00
Litt spent på bruktprisen uten hengerfeste, var en av de som fikk bil med "kraftig" rabatt, og har hatt bil med hengerfeste i 3 år, men aldri brukt det, samtidig vet jeg at nordmenn er opptatt av dette.

Min bil har jo ikke dette, mulig den vil være upopulær om noen år
Dersom du kjøpte en inventory bil til 430-440' i forrige uke kommer du til å ha mye mindre verditap enn de som betaler fullpris på 478-488' (?) for ny med hengerfeste!
Kommer aldri til å skille 30-40' for biler med og uten på finn. Som E_S skriver kan en bil med HF være mer lettsolgt dersom det kun skiller 10' på finn, men dersom du legger deg 30-40' under får du solgt før han med HF, 99% sikkert.

Hadde du derimot kjøpt ny bil til std pris (uten inventory rabatt) ville jeg anbefalt de 8' ekstra for hengerfeste.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA