Skrevet av Emne: Mer informasjon og litt testing av noen journalister.  (Lest 10468 ganger)

lirekassa

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 469
    • Vis profil
Sv: Mer informasjon og litt testing av noen journalister.
« Svar #15 på: onsdag 26. juni 2019, klokken 23:21 »
7-seter er også nevnt for SUV-utgaven om jeg leser dette rett: lenke
Krysser fingrene for at det stemmer.

Sitat
Vision iV will be joined by a traditional wagon version that could offer seven seats

Leser det som at det kommer en annen bil i tillegg til Vision iV, som muligens får 7 seter.

Som er den alle i Norge har reservert. Den kommer først, dvs. den kommer etter Citigo iV, men før "Vision iV" som produksjonsmodellen neppe kommer til å hete.

Electric cars in Norway

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Helt elektrisk
    • Vis profil
    • Min YouTube kanal
Sv: Mer informasjon og litt testing av noen journalister.
« Svar #16 på: søndag 07. juli 2019, klokken 14:31 »
Dette ser bra ut. Jeg gleder meg til denne bilen. Se dagens nyhet om status på reservasjoner.

https://www.fvn.no/bil/i/70xVp8/Stor-interesse-for-Skodas-elbil

Kopi fra nyheten:

19. juni åpnet vi for å forhåndsbestille en plass i bestillingskøen av familiebilen. Mandag 1. juli hadde vi 170 reservasjoner lokalt hos oss og over 5000 i Norge som har betalt 5000,- hver for plass i køen! Det er helt rått og sier alt om at kundene gleder seg, sier Røed som medgir at Skoda har kommet seint i gang med elektrifiserte modeller.

batterimannen

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 349
    • Vis profil
Sv: Mer informasjon og litt testing av noen journalister.
« Svar #17 på: søndag 07. juli 2019, klokken 16:55 »
Dette ser bra ut. Jeg gleder meg til denne bilen. Se dagens nyhet om status på reservasjoner.

https://www.fvn.no/bil/i/70xVp8/Stor-interesse-for-Skodas-elbil

Kopi fra nyheten:

19. juni åpnet vi for å forhåndsbestille en plass i bestillingskøen av familiebilen. Mandag 1. juli hadde vi 170 reservasjoner lokalt hos oss og over 5000 i Norge som har betalt 5000,- hver for plass i køen! Det er helt rått og sier alt om at kundene gleder seg, sier Røed som medgir at Skoda har kommet seint i gang med elektrifiserte modeller.

Kjekt å få en oppdatering på antall reservasjoner i Norge. 

PTh

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 37
    • Vis profil
Sv: Mer informasjon og litt testing av noen journalister.
« Svar #18 på: fredag 12. juli 2019, klokken 10:25 »

Guleböj

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 22
    • Vis profil
Sv: Mer informasjon og litt testing av noen journalister.
« Svar #19 på: fredag 12. juli 2019, klokken 10:39 »
De bekrefter (i den grad man kan stole på de) i alle fall at det ikke blir kamera-speil eller frunk. Sistnevnte er nedtur.. På den positive siden sier de at det blir hengerfeste.

batterimannen

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 349
    • Vis profil
Sv: Mer informasjon og litt testing av noen journalister.
« Svar #20 på: fredag 12. juli 2019, klokken 11:07 »
De bekrefter (i den grad man kan stole på de) i alle fall at det ikke blir kamera-speil eller frunk. Sistnevnte er nedtur.. På den positive siden sier de at det blir hengerfeste.

"Elbil24 vet fra før at ID Crozz får hengerfeste med mulighet for å trekke 1,6 tonn, og det er ingen grunn til å tro at det blir noe avvik på dette for Skoda sin del."
1600 kg er ikke så verst.

"Eksempelvis oppgir Skoda 83 kWh batteri på denne konseptbilen, men de er raske med å fortelle at det kun er på konseptutgaven. Største batteri på produksjonsmodellen vil naturligvis bli 82 kWh brutto, som største batteri i MEB-jungelen er. "
Får håpe de ikke kun leverer mindre batterier mindre enn 82 kwh på de første bilene, sånn som de gjør på ID.3. Bør bli rundt 500 km WLTP for at dette skal bli en skikkelig bil. 

Får håpe de ikke toner ned produksjonsmodellen for mye. Synes at konseptbilene ser veldig bra ut, så blir produksjonsmodellen kjedelig. Håper at SUV-utgaven kommer til å se bedre ut enn Skoda Karoq, som blir nevnt i artikkelen.

Noen som tør å gjette på hvordan Skoda kommer til å ligge i pris i forhold til Ford Mach-E (450 km utgaven)? 

kodax

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 553
    • Vis profil
Sv: Mer informasjon og litt testing av noen journalister.
« Svar #21 på: fredag 12. juli 2019, klokken 15:22 »
Hvorfor lager man denne uten frunk? Har de noe de der som gjør at de ikke får plass, det gjør jo Tesla. Eller er det for å få bilen billigere/differensiert fra Crozz som da kanskje får frunk?
Tesla Model X 75D 7-seter- Produsert 18.1.2019

Skoda Vision iV - kønr. 1XX
VW ID.3 - kønr. 3XX
Tesla Model Y - tidlig bestilt
VW Buzz - ønskes:)
Audi eTron 55 - Avbestilt

lirekassa

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 469
    • Vis profil
Sv: Mer informasjon og litt testing av noen journalister.
« Svar #22 på: fredag 12. juli 2019, klokken 15:42 »
Hvorfor lager man denne uten frunk? Har de noe de der som gjør at de ikke får plass, det gjør jo Tesla. Eller er det for å få bilen billigere/differensiert fra Crozz som da kanskje får frunk?

Varmepumpe m.m.? Ikke sikkert de har samme type kjøling som f. eks. Tesla, og trenger mer plass. Ikke vet jeg...

MooCow

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 118
    • Vis profil
Sv: Mer informasjon og litt testing av noen journalister.
« Svar #23 på: fredag 12. juli 2019, klokken 23:06 »
De bekrefter (i den grad man kan stole på de) i alle fall at det ikke blir kamera-speil eller frunk. Sistnevnte er nedtur.. På den positive siden sier de at det blir hengerfeste.

"Elbil24 vet fra før at ID Crozz får hengerfeste med mulighet for å trekke 1,6 tonn, og det er ingen grunn til å tro at det blir noe avvik på dette for Skoda sin del."
1600 kg er ikke så verst.

"Eksempelvis oppgir Skoda 83 kWh batteri på denne konseptbilen, men de er raske med å fortelle at det kun er på konseptutgaven. Største batteri på produksjonsmodellen vil naturligvis bli 82 kWh brutto, som største batteri i MEB-jungelen er. "
Får håpe de ikke kun leverer mindre batterier mindre enn 82 kwh på de første bilene, sånn som de gjør på ID.3. Bør bli rundt 500 km WLTP for at dette skal bli en skikkelig bil. 

Får håpe de ikke toner ned produksjonsmodellen for mye. Synes at konseptbilene ser veldig bra ut, så blir produksjonsmodellen kjedelig. Håper at SUV-utgaven kommer til å se bedre ut enn Skoda Karoq, som blir nevnt i artikkelen.

Noen som tør å gjette på hvordan Skoda kommer til å ligge i pris i forhold til Ford Mach-E (450 km utgaven)?

Enig, håpar at dei ikkje øydelegg konseptet for mykje...

Tja, blir jo berre tipping, men vil anta Ford ligg høgare i pris.

daktari

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2545
    • Vis profil
Sv: Mer informasjon og litt testing av noen journalister.
« Svar #24 på: lørdag 17. august 2019, klokken 11:04 »
Noterer meg i saken over at bilen skal være ca. 2 cm kortere enn I-pace utvendig lengde, men hele ca. 24 cm kortere akselavstand. Kanskje ikke så rart frunken må droppes?

https://www.elbil24.no/biler/endelig-en-fullverdig-elbil-for-de-mange/71390881

gr

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 6188
    • Vis profil
Sv: Mer informasjon og litt testing av noen journalister.
« Svar #25 på: lørdag 17. august 2019, klokken 17:29 »
Altså er de nok en produsent som ikke utnytter det som ligger i elbilkonseptets natur i forhold til plasseringsvennlighet opp mot plass og kjøreegenskaper. Kupéen begrenses dermed av hjulhus, motorer og påfølgende deformasjonssoner. De må gå ALL IN nå! Jaguar skal definitivt ha for satsningen og forsøket (passer ikke vår bruk), mens resten er halvhjertet. Vi får se med Porschen, men kan virke som de også går mer helhjertet til verks.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Vaduz

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 96
    • Vis profil
Sv: Mer informasjon og litt testing av noen journalister.
« Svar #26 på: lørdag 17. august 2019, klokken 19:40 »
Ipace passer ikke deres bruk, men du er spent på taycan? Ble veldig interessert i hva slags behov dere har! :)

Electric cars in Norway

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Helt elektrisk
    • Vis profil
    • Min YouTube kanal
Sv: Mer informasjon og litt testing av noen journalister.
« Svar #27 på: lørdag 24. august 2019, klokken 08:47 »
Ja den Skoda Vision tror jeg blir veldig bra. Var å så på VW ID.3 på Aker Brygge som jo har samme plattform som Vision. Den ID.3 virker stor. Se min youtube video. Lenke nederst.  Gleder meg veldig til å se Vision.

lirekassa

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 469
    • Vis profil
Sv: Mer informasjon og litt testing av noen journalister.
« Svar #28 på: tirsdag 10. september 2019, klokken 22:42 »
Blir overrasket om Skoda viser denne i Frankfurt allerede nå. Når er neste 'mulighet'?

gekko300

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 17
    • Vis profil
Sv: Mer informasjon og litt testing av noen journalister.
« Svar #29 på: onsdag 11. september 2019, klokken 07:48 »
Skal den ikke vises i mars da?