Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mer informasjon og litt testing av noen journalister.

Startet av Vw e up, søndag 02. juni 2019, klokken 15:33

« forrige - neste »

lirekassa

Sitat fra: Rosstopher på onsdag 26. juni 2019, klokken 22:00
Sitat fra: Scrooge på onsdag 26. juni 2019, klokken 21:03
7-seter er også nevnt for SUV-utgaven om jeg leser dette rett: lenke
Krysser fingrene for at det stemmer.

SitatVision iV will be joined by a traditional wagon version that could offer seven seats

Leser det som at det kommer en annen bil i tillegg til Vision iV, som muligens får 7 seter.

Som er den alle i Norge har reservert. Den kommer først, dvs. den kommer etter Citigo iV, men før "Vision iV" som produksjonsmodellen neppe kommer til å hete.

Electric cars in Norway

Dette ser bra ut. Jeg gleder meg til denne bilen. Se dagens nyhet om status på reservasjoner.

https://www.fvn.no/bil/i/70xVp8/Stor-interesse-for-Skodas-elbil

Kopi fra nyheten:

19. juni åpnet vi for å forhåndsbestille en plass i bestillingskøen av familiebilen. Mandag 1. juli hadde vi 170 reservasjoner lokalt hos oss og over 5000 i Norge som har betalt 5000,- hver for plass i køen! Det er helt rått og sier alt om at kundene gleder seg, sier Røed som medgir at Skoda har kommet seint i gang med elektrifiserte modeller.

batterimannen

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 07. juli 2019, klokken 14:31
Dette ser bra ut. Jeg gleder meg til denne bilen. Se dagens nyhet om status på reservasjoner.

https://www.fvn.no/bil/i/70xVp8/Stor-interesse-for-Skodas-elbil

Kopi fra nyheten:

19. juni åpnet vi for å forhåndsbestille en plass i bestillingskøen av familiebilen. Mandag 1. juli hadde vi 170 reservasjoner lokalt hos oss og over 5000 i Norge som har betalt 5000,- hver for plass i køen! Det er helt rått og sier alt om at kundene gleder seg, sier Røed som medgir at Skoda har kommet seint i gang med elektrifiserte modeller.

Kjekt å få en oppdatering på antall reservasjoner i Norge. 
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023


Guleböj

De bekrefter (i den grad man kan stole på de) i alle fall at det ikke blir kamera-speil eller frunk. Sistnevnte er nedtur.. På den positive siden sier de at det blir hengerfeste.

batterimannen

Sitat fra: Guleböj på fredag 12. juli 2019, klokken 10:39
De bekrefter (i den grad man kan stole på de) i alle fall at det ikke blir kamera-speil eller frunk. Sistnevnte er nedtur.. På den positive siden sier de at det blir hengerfeste.

"Elbil24 vet fra før at ID Crozz får hengerfeste med mulighet for å trekke 1,6 tonn, og det er ingen grunn til å tro at det blir noe avvik på dette for Skoda sin del."
1600 kg er ikke så verst.

"Eksempelvis oppgir Skoda 83 kWh batteri på denne konseptbilen, men de er raske med å fortelle at det kun er på konseptutgaven. Største batteri på produksjonsmodellen vil naturligvis bli 82 kWh brutto, som største batteri i MEB-jungelen er. "
Får håpe de ikke kun leverer mindre batterier mindre enn 82 kwh på de første bilene, sånn som de gjør på ID.3. Bør bli rundt 500 km WLTP for at dette skal bli en skikkelig bil. 

Får håpe de ikke toner ned produksjonsmodellen for mye. Synes at konseptbilene ser veldig bra ut, så blir produksjonsmodellen kjedelig. Håper at SUV-utgaven kommer til å se bedre ut enn Skoda Karoq, som blir nevnt i artikkelen.

Noen som tør å gjette på hvordan Skoda kommer til å ligge i pris i forhold til Ford Mach-E (450 km utgaven)? 
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

kodax

Hvorfor lager man denne uten frunk? Har de noe de der som gjør at de ikke får plass, det gjør jo Tesla. Eller er det for å få bilen billigere/differensiert fra Crozz som da kanskje får frunk?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

lirekassa

Sitat fra: kodax på fredag 12. juli 2019, klokken 15:22
Hvorfor lager man denne uten frunk? Har de noe de der som gjør at de ikke får plass, det gjør jo Tesla. Eller er det for å få bilen billigere/differensiert fra Crozz som da kanskje får frunk?

Varmepumpe m.m.? Ikke sikkert de har samme type kjøling som f. eks. Tesla, og trenger mer plass. Ikke vet jeg...

MooCow

Sitat fra: batterimannen på fredag 12. juli 2019, klokken 11:07
Sitat fra: Guleböj på fredag 12. juli 2019, klokken 10:39
De bekrefter (i den grad man kan stole på de) i alle fall at det ikke blir kamera-speil eller frunk. Sistnevnte er nedtur.. På den positive siden sier de at det blir hengerfeste.

"Elbil24 vet fra før at ID Crozz får hengerfeste med mulighet for å trekke 1,6 tonn, og det er ingen grunn til å tro at det blir noe avvik på dette for Skoda sin del."
1600 kg er ikke så verst.

"Eksempelvis oppgir Skoda 83 kWh batteri på denne konseptbilen, men de er raske med å fortelle at det kun er på konseptutgaven. Største batteri på produksjonsmodellen vil naturligvis bli 82 kWh brutto, som største batteri i MEB-jungelen er. "
Får håpe de ikke kun leverer mindre batterier mindre enn 82 kwh på de første bilene, sånn som de gjør på ID.3. Bør bli rundt 500 km WLTP for at dette skal bli en skikkelig bil. 

Får håpe de ikke toner ned produksjonsmodellen for mye. Synes at konseptbilene ser veldig bra ut, så blir produksjonsmodellen kjedelig. Håper at SUV-utgaven kommer til å se bedre ut enn Skoda Karoq, som blir nevnt i artikkelen.

Noen som tør å gjette på hvordan Skoda kommer til å ligge i pris i forhold til Ford Mach-E (450 km utgaven)?

Enig, håpar at dei ikkje øydelegg konseptet for mykje...

Tja, blir jo berre tipping, men vil anta Ford ligg høgare i pris.

daktari

Noterer meg i saken over at bilen skal være ca. 2 cm kortere enn I-pace utvendig lengde, men hele ca. 24 cm kortere akselavstand. Kanskje ikke så rart frunken må droppes?

https://www.elbil24.no/biler/endelig-en-fullverdig-elbil-for-de-mange/71390881
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

geear

Altså er de nok en produsent som ikke utnytter det som ligger i elbilkonseptets natur i forhold til plasseringsvennlighet opp mot plass og kjøreegenskaper. Kupéen begrenses dermed av hjulhus, motorer og påfølgende deformasjonssoner. De må gå ALL IN nå! Jaguar skal definitivt ha for satsningen og forsøket (passer ikke vår bruk), mens resten er halvhjertet. Vi får se med Porschen, men kan virke som de også går mer helhjertet til verks.

Vaduz

Ipace passer ikke deres bruk, men du er spent på taycan? Ble veldig interessert i hva slags behov dere har! :)

Electric cars in Norway

Ja den Skoda Vision tror jeg blir veldig bra. Var å så på VW ID.3 på Aker Brygge som jo har samme plattform som Vision. Den ID.3 virker stor. Se min youtube video. Lenke nederst.  Gleder meg veldig til å se Vision.

lirekassa

Blir overrasket om Skoda viser denne i Frankfurt allerede nå. Når er neste 'mulighet'?

gekko300


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA