Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøpe brukt - verdt å investere i lengre rekkevidde?

Startet av Nystic, søndag 02. juni 2019, klokken 14:12

« forrige - neste »

geear


Nystic

Har vurdert flere andre alternativer som Renault Zoe, Nissan Leaf og BMW i3, men på grunn av ladestandard, ekstrautstyr og utseende i tillegg til rekkevidde naturligvis, har jeg kommet frem til at VW e-Golf er den beste pakken totalt sett i prisklassen rundt 140 000,- med en rekkevidde som ikke er altfor langt unna de andre.
Polestar 2, LRDM, MY22

Skal du kjøpe Polestar? Benytt vervelinken min for å få ladekreditt: https://www.polestar.com/no/referral-program/validation?referralId=c0ec6da3-ca14-4374-a0e7-9c100abeacd8

stefse

BMW i3 og VW eGolf er i en klasse for seg hva gjelder rimelige elbiler, men dette er nok litt subjektivt også. Kia Soul f.eks er ikke noe for meg, selv om den er likegyldig på pris og rekkevidde. Nissan Leaf må jeg tilstå at jeg aldri har prøvd.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Nystic

For å vri tema litt; hvis jeg først skal gå for 1. generasjon, hvilken nytte har dere hatt av Android Auto av dere som har dette? Er isåfall snakk om jeg skal kjøpe 14-15 modell uten eller 16 med. Sistnevnte ligger det riktignok ikke mange ute på Finn til rundt 140 000,-. Hvilke erfaringer/nytte har dere hatt av Android Auto (evt. Apple CarPlay)?
Polestar 2, LRDM, MY22

Skal du kjøpe Polestar? Benytt vervelinken min for å få ladekreditt: https://www.polestar.com/no/referral-program/validation?referralId=c0ec6da3-ca14-4374-a0e7-9c100abeacd8

Moas

#19
Sitat fra: Nystad97 på søndag 09. juni 2019, klokken 10:39
For å vri tema litt; hvis jeg først skal gå for 1. generasjon, hvilken nytte har dere hatt av Android Auto av dere som har dette? Er isåfall snakk om jeg skal kjøpe 14-15 modell uten eller 16 med. Sistnevnte ligger det riktignok ikke mange ute på Finn til rundt 140 000,-. Hvilke erfaringer/nytte har dere hatt av Android Auto (evt. Apple CarPlay)?
Jeg har hatt elbil uten og med android auto. Nytten er ca. 1%. Dvs. stort sett så bruker jeg den ikke. Til syvende og sist bør du vurdere hva du trenger. VP synes jeg er mere ett must hvis du kan velge. 2014 modeller har ikke det. Noen 2015 modeller har VP. Skal du gå for superbillig egolf mkv I så bør du sjekket at den har dab+ og CSS siden noen importerer biler fra US.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

Amatøren

Er det import bil med CCS må det sjekkes at det er europeisk bil.

Kan være amerikansk bil med CCS, men det er ikke samme som europeisk.

De har nærmere definert CCS1 og Europa har CCS2.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Nystic

Takk for innspill! Har ikke tenkt til å kjøpe importert, så da skal vel ikke det være noe problem. VP har jeg også satt som kriterium.
Polestar 2, LRDM, MY22

Skal du kjøpe Polestar? Benytt vervelinken min for å få ladekreditt: https://www.polestar.com/no/referral-program/validation?referralId=c0ec6da3-ca14-4374-a0e7-9c100abeacd8

stefse

Det som teller for meg er om bilen har bluetooth, så kan man bruke app'er på mobilen til å spille det man liker.
Man velger bluetooth som media og streamer ivei. Faktisk husker bilen og telefonen siste innstilling, så det starter opp å streame på samme stasjon som sist når bilen startes. Eneste som er pussig er at den alltid starter med volumet dempet til 0. Mulig det bare er en innstilling.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

geear

Android auto og carplay kommer helt an på egeninteresse. Noen bruker det, og for de kan det være helt avgjørende for å kjøpe en bil, mens andre ikke bruker det. Fordelen med det er at du får "skjermen" fra telefonen opp på bilens skjerm, kan vise google navi, waze, Spotify, snakke med telefonen etc. Veldig smidig. Ulempen er at du blir veldig avhengig av å gjøre alt på telefonen. Personlig syns jeg det er plagsomt å måtte plugge i kabel for å få carplay, men er vel bare en vane. Vet ikke om det gjelder android også.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA