Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skrevet kontrakt på E-Soul?

Startet av Martin Eden jr, søndag 02. juni 2019, klokken 11:19

« forrige - neste »

Trond.m

#30
Sitat fra: Electric cars in Norway på mandag 08. juli 2019, klokken 18:12
Ja Hugo - du skal ha for at du er tydelig i din tilbakemelding til Kia Norge :+1:

Jeg er ca der i kø bildet at jeg kan forvente bil i januar 2020. Jeg blir derfor stående i kø. Det er en flott bil å vente på.
Jeg oppfatter at Kia Norge har opptrådt seriøst og hele tiden gitt god informasjon til de på venteliste. Problemet er vel at de har gitt informasjon  basert på løfter / informasjon fra fabrikken som viser seg å være null verd. Jeg beholder nok reservasjonen litt til, men det er nok ikke så sannsynlig at jeg velger å ta ut bil med mindre den kan leveres i løpet av høsten. Og det ser lite sannsynlig ut nå, hvis ikke mange med tidlig reservasjonsnummer hopper av og kjøper Model 3 med hengerfeste. Hugo sin kansellering hjelper meg dessverre ikke fram i køen.

Up_&_Away

kønummer 335 trakk seg i dag. Jeg er skuffet over Kia og håper på en spennende Skoda istede. Har behov for bil med større lastekapasitet.
VW e-Up! nybil fra august 2018

Martin Eden jr

Da har de gitt tilbud til og med reservasjonsnummer 400. Jeg sjekket hvordan kønummeret mitt har endret seg siden reservasjonen min, og det har gått ned med ca. 270 - som da er et estimat på hvor mange kundebiler de har levert ut hittil i år. Ikke særlig mange altså... Det tyder også på at ca 30% av de som får tilbud velger å takke nei.

Jeg er blant de usikre om jeg får tilbudet nå... synes ting tyder på at VW/Skoda-modellene kommer til å bidra til et nytt prisbilde over nyttår... og at Soul'en da fremstår som litt dyr...
2014-2018 Soul EV, 2018-2019 Kona EV, 2019- eSoul, 2022- Enyaq 80X

Arthur Morgan

Sitat fra: Martin Eden jr på torsdag 05. september 2019, klokken 15:38
Da har de gitt tilbud til og med reservasjonsnummer 400. Jeg sjekket hvordan kønummeret mitt har endret seg siden reservasjonen min, og det har gått ned med ca. 270 - som da er et estimat på hvor mange kundebiler de har levert ut hittil i år. Ikke særlig mange altså... Det tyder også på at ca 30% av de som får tilbud velger å takke nei.

Jeg er blant de usikre om jeg får tilbudet nå... synes ting tyder på at VW/Skoda-modellene kommer til å bidra til et nytt prisbilde over nyttår... og at Soul'en da fremstår som litt dyr...


Det kan jeg forstå, jeg fikk tilbud fra kia om bil og kontraktskriving.
For et par dager siden.
Jeg  var «heldig» i reservasjonstullet som foregikk og fikk reservert.

Når jeg ble kontaktet om kontraktskriving takket jeg pent nei og gikk inn på kia og kansellerte og fikk pengene tilbake.
jeg valgte og kansellere fordi jeg synes prisen var alt for dyr., og ble skuffet da kia valgte seg bort fra hengefeste.

TM3 har snudd helt opp ned på markedet og tiden man kunne  «flippe»
tidlig reservert
Elbil  er forbi for lengst. + at Ola og Kari Nordmann
virker litt mer reservert angående kjøp av elbil, da tendenser i markedet viser at elbil salget har falt noe, mulig at de som har sittet på gjerdet
angående kjøp av elbiler har blitt enda mer skeptisk i og med at nå vanlige elbil-lister betale litt  bompenger, ikke sikkert det stemmer men...

Martin Eden jr

Ja, ingen tvil om at TM3 har endret ting. Samtidig er Tesla mindre aktuelt for mange, mest fordi de ikke er til stede i store deler av landet, - ei heller med ladeinfrastrukturen. Jeg har også svært god erfaring med flere Hyundai/Kia jeg har eid de senere årene, og regner med at disse er mer problemfrie enn Tesla.

Problemet med Hyundai/Kia er at de ikke leverer nok biler (kanskje det endrer seg neste år), og at de ikke hittil har utviklet biler på dedikert el-plattform slik Tesla har og slik VW/Skoda får.

Skoda er derfor et fristende alternativ for sånne som meg. Lokal forhandler og vel så godt rykte som VW på feilfrihet...
2014-2018 Soul EV, 2018-2019 Kona EV, 2019- eSoul, 2022- Enyaq 80X

jj44nn

Sitat fra: HPSE på onsdag 05. juni 2019, klokken 23:06
Signert kontrakt i dag og fikk endret bil til Inferno red med svart tak :-) Da blir det levering i begynnelsen av August, men det får være greit :-)

371´og noen kr ,- levert drammen :-)

Fått bilen?
Actuve eller Exclusive?
Tillegg:
Metallic/Pearl lakk 5 990 ?
To- farget lakk (Solid/Metallic/Pearl) 6 990 ?


Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

HPSE

Ja fikk bilen i begynnelsen av August. Exclusice. 2 farget (rød med svart tak).. 371xxx kr. Kjøpt hos Skotvedt Drammen :-)
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA