Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Interiørlister TMX

Startet av Hrc, lørdag 01. juni 2019, klokken 20:56

« forrige - neste »

Hrc

Venter på en ny TMX med mønstret asketre interiør. Har ikke sett dette «live», men på bilder synes jeg det blir for gammeldags. Er det noen som har foliert disse listene? Alternativt er det jo ikke sikkert prisen for nye karbonlister fra Tesla er avskrekkende - noen som har sjekket?

Thomas Parsli

Det ser langt bedre ut i virkeligheten :)

Vi ville ha kremfarget interiør og tok sjansen, tenkte som deg at vi i værste fall kunne foliere. Men det er pent -og totalinntrykket er moderne.

Vent og se før du tenker mer på foliering.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Kim-

Hadde og tenkt å foliere de mørkt/svart, men etter å ha hatt bilen og sett listene, ble det til at vi droppet tanken.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Vhagar

Jeg har de mørke/svarte med pianolakk, ripete som fy (fra fabrikk) noen steder så skulle gjerne foliert de og kanskje den lyse varianten hadde passet? Noen som vet hvem som selger noe som passer? Finner mye foliering til model 3 interiøret men lite til model X?
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

ElToroTMS

Foliert disse delene på 2 av mine Model S, en gang av profesjonelt firma som tar 2500kr, og den andre gangen demonterte jeg og gjorde det selv. Sistnevnte er veldig lett å gjøre og du finner mye på nettet :)
2019 TM3 Performance (PÅ VEI)
2018 TMS 75D (TIL SALGS)
2017 TMS 75 Uncorked (SOLGT)
2016 TMS P90DL facelift (SOLGT)

Hrc

Jeg er godt kjent med de i «mørk mønstret asketre» da jeg har de i min X75. De synes jeg er helt grei.

Jeg får gi de nye en sjanse før jeg foretar meg noe.

Er noen som har kjøpt og ettermontert karbonlister?

Engt

Jeg har foliert listene mine, 2 ganger, da jeg ble lei carbon. Tar ca 1h og gjøre det selv. Alt er festet med klips og ca 8 skruer. Tar 10 min og få av alle lister. Veldig enkelt og greit og gjøre selv, visst du er litt handy. Alternativt kan du få det gjort prof, koster ca 3000kr.

Joachim@sancon.no

Noen som har noen linker til hvor man får kjøpt folie som er holdbar om man ønsker å gjøre dette selv?

ElToroTMS

Sitat fra: Joachim@sancon.no på mandag 03. juni 2019, klokken 18:09
Noen som har noen linker til hvor man får kjøpt folie som er holdbar om man ønsker å gjøre dette selv?

Foliekniven.dk

Ellers finner du mye bra på ebay av merkene KPMF, 3M 1080 og Avery dennison
2019 TM3 Performance (PÅ VEI)
2018 TMS 75D (TIL SALGS)
2017 TMS 75 Uncorked (SOLGT)
2016 TMS P90DL facelift (SOLGT)

Vhagar

Sitat fra: Engt på mandag 03. juni 2019, klokken 17:27
Jeg har foliert listene mine, 2 ganger, da jeg ble lei carbon. Tar ca 1h og gjøre det selv. Alt er festet med klips og ca 8 skruer. Tar 10 min og få av alle lister. Veldig enkelt og greit og gjøre selv, visst du er litt handy. Alternativt kan du få det gjort prof, koster ca 3000kr.

Ble det noe knirk eller andre ulyder etter at du tok de av og på igjen? Alle klips like hele og like solide eller var det noen spinkle plastklips også?
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Engt

Sitat fra: Vhagar på mandag 03. juni 2019, klokken 20:51
Sitat fra: Engt på mandag 03. juni 2019, klokken 17:27
Jeg har foliert listene mine, 2 ganger, da jeg ble lei carbon. Tar ca 1h og gjøre det selv. Alt er festet med klips og ca 8 skruer. Tar 10 min og få av alle lister. Veldig enkelt og greit og gjøre selv, visst du er litt handy. Alternativt kan du få det gjort prof, koster ca 3000kr.

Ble det noe knirk eller andre ulyder etter at du tok de av og på igjen? Alle klips like hele og like solide eller var det noen spinkle plastklips også?

Ingen knirk eller olyder. Alt sitter med metalklips, måtte bende tillbake et par, men ellers ikke noe problem. Det var litt skummelt første gang, da man må bruke en del styrke. Andre gang gikk det veldig smooth og enkelt. Det er såpass enkelt og moro at jeg skal foliere en kollegas bil når 3m carbon folien i fra Amazon kommer  :+1:
https://imgshare.io/image/2nfMx
https://imgshare.io/image/2nzYl

Vhagar

Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Engt

Sitat fra: Vhagar på mandag 03. juni 2019, klokken 22:34
Såg pent ut rundt hjørnene  :+1:

Takk  :D Det blir veldigt pent visst du tar av listene! Et tips, ikke prøv deg på precut folie i fra Ebay, der ser skikkelig shabby ut, dekker ikke kantene..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA