Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladeluke på Hyundai Kona

Startet av Jskrow, lørdag 01. juni 2019, klokken 20:01

« forrige - neste »

Jskrow

Hei.

Jeg parkerte bilen i gårdsplassen her i kveld, og skulle sette i laderen for kvelden. Men Uansett hvordan og hvor mye jeg åpner og låser bilen, så får jeg ikke åpnet ladeluken!
Den nekter å la seg åpne.

Er det noen andre som har erfaring med dette problemet?

AmocoCadiz

Noen ting som kan prøves;
lås opp med låsknapp i dør på førerside, noen trykk på den
eller
noen lette men bestemte trykk på selve ladeluke akkurat hvor låsen sitter under
( ladelukelås kan mangle smøring, særlig hvis fått regn og snø inn i vinter)
obs at ladelokk lås har en fjærende roterende funksjon, så ikke bruk overdreven kraft,
dra da heller til Hyundaiforhandler som sikkert hjelper med dette med en gang.

Paul Johannessen

Opplever akkurat samme problem for tiden. Siden i går. Har bare 100km igjen på batteri så litt bekymret for hvordan å løse dette. Fant du ut av det Jskrow?

Jskrow

Sitat fra: Paul Johannessen på onsdag 17. juli 2019, klokken 16:56
Opplever akkurat samme problem for tiden. Siden i går. Har bare 100km igjen på batteri så litt bekymret for hvordan å løse dette. Fant du ut av det Jskrow?


Fikk jo endelig opp den j***a ladeluka. Løsningen ble å trykke infernalsk mange ganger på "lås opp" knappen i døren, trykte rundt en 20-30 ganger, men den kom opp til slutt.

Jeg har renset og smurt opp aktuatoren som en midlertidig løsning, da det var en del støv og skitt som hadde samlet seg rundt den, gikk mye smidigere etter litt WD-40.

Wibla

Husk at WD-40 ikke smører bra over tid, da er 5-56 langt bedre egnet, eller f.eks. super lube grease (ikke alle som har dette for hånden...).
2018 Tesla Model S 75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA